וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "לא דורשים מהשחקנים לשיר את ההמנון", עזאם: "כל אחד וההרגשה שלו"

מאמן נבחרת ישראל דיבר בכנס נגד הגזענות: "כשאימנתי בבני סכנין למדתי שלא צריך לפחד מהשונה. הייתי שמח שהיו לי כמה שיותר שחקנים מהמגזר בנבחרת, יש להם תשוקה גדולה". סוואן: "אם לא היינו נלחמים בגזענות המצב היה קטסטרופלי"

אלישע לוי בכנס נגד הגזענות. סיון ויזנטל, מערכת וואלה! NEWS
אלישע לוי עם חברי הפאנל במהלך האירוע/מערכת וואלה! NEWS, סיון ויזנטל

כדורגלים ישראלים בעבר ובהווה ומאמנים השתתפו היום (רביעי) באירוע שיזמה תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל וארגון השחקנים במסגרת ה-Action week, שבוע הגברת המודעות נגד גזענות בכדורגל האירופי של אופ"א.

"כשאימנתי בבני סכנין למדתי שלא צריך לפחד מהשונה", אמר אלישע לוי. "כדורגל הוא גשר שמקרב בין תרבויות. הספורט יכול לגרום לקירוב בתוך החברה. הייתי שמח שהיו לי כמה שיותר שחקנים מהמגזר בנבחרת. יש להם תשוקה גדולה. אנחנו לא דורשים מהשחקנים לשיר את ההמנון, אבל כולם מכבדים אחד את השני".

עבאס סוואן, שחקן בני סכנין ונבחרת ישראל בעבר הוסיף: "אנחנו נלחמים בגזענות. אם לא היינו נלחמים המצב שלנו היה קטסטרופלי". שחקן העבר אלון חרזי הוסיף: "בכל חברה יש אנשים קיצוניים. במשך השנים תמיד היו אירועים גזעניים נקודתיים. אני רואה שיש התקדמות גדולה במיגור האלימות והגזענות. את ההקצנה שיש בבית"ר ירושלים כולם יודעים, חורה לי העובדה שאנשים מנסים לגמד את העובדה שלא משחקים שם שחקנים מוסלמים".

קשר הפועל חיפה עאהד עזאם סיפר: "אף פעם לא נתקלתי בגזענות בחדר ההלבשה. בנוגע להמנון, כל אחד וההרגשה הפנימית שלו". השחקנית מיכל רביץ: "כששיחקתי בארצות הברית כל השחקניות היו שרות יחד תפילה קתולית לפני המשחק, זה היה דבר טבעי. כשלמדתי מהן מילות התפילה – הבנתי שאני לא יכולה לשיר אותן כי אני יהודייה וכיבדו את רצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully