וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 92:98 את גלאטסראיי

במשחקו הראשון על הקווים, רמי הדר הצליח להשיג ניצחון יורוליג ראשון העונה עבור הצהובים. סוני ווימס כיכב עם 23 נקודות, דווין סמית' וקולטון אייברסון הוסיפו 17 כל אחד, בעוד הישראלים שוב היו חלשים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב, עם מאמנה החדש רמי הדר לראשונה על הקווים, השיגה הערב (רביעי) את ניצחון הבכורה שלה ביורוליג לעונת 2016/17, כאשר גברה בבית 92:98 על גלאטסראיי הטורקית במסגרת המחזור השלישי של המפעל.

אחרי שבוע סוער, שהחל עם הפסד ביתי מול ריאל מדריד ונמשך עם פיטוריו המפתיעים של המאמן ארז אדלשטיין, לאחר חמישה משחקים רשמיים בלבד שניהל בתפקיד, ניסו הצהובים להירגע מעט וידעו שאסור להם למעוד בבית מול היריבה הטורקית, שבעצמה ירדה למאזן 3:0 במפעל העונה.

במחצית הראשונה, הלחץ אצל המארחת הורגש היטב והשלשות שנכנסו לטורקים באחוזים טובים לא עזרו לכך, כאשר להפסקה ירדו האורחים ביתרון שלוש נקודות. למזלה של מכבי תל אביב, בדיוק כמו מול ריאל מדריד במחזור הקודם, היא פתחה את המחצית השנייה היטב וחזרה לעניינים. בניגוד להפסד מול הבלאנקוס, הפעם הצהובים ידעו לשמור על היתרון הקטן שלהם ולצאת עם הניצחון, למרות יכולת לא מבריקה במיוחד. סוני ווימס עם 23 נקודות ודווין סמית' וקולטון אייברסון עם 17 כל אחד בלטו.

בעוד יומיים בלבד, מצפה למכבי תל אביב משחק יורוליג נוסף, אצל ז'לגיריס קובנה ומאמנה, האקס שרונאס יאסיקביצ'יוס.

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סחב את הצהובים. ווימס/ברני ארדוב

רבע 1:

הצהובים עלו עם אנדרו גאודלוק, דווין סמית', יוגב אוחיון, סוני ווימס וקולטון אייברסון. גלא פתחה עם ולדימיר מיצוב, אלכס טיוס, אוסטין דיי, סינאן גולר, ג'סטין דנטמון. כך למעשה, כל קבוצה עלתה עם ישראלי אחד בחמישייה שלה. הטורקים עלו ל-0:3, אבל מכבי הפכה במהרה. אוחיון קלע שלשה עם הרבה מזל והעלה ל-6:11. גולאר הגיב בצמד שלשות, ווימס צלף צ'אקה משלו והקבוצות ירדו לפסק זמן ב-14:14. גלא חזרה טוב יותר מהמנוחה ועלתה ל-17:21. טיוס סיפק חסימה יפה על גאודלוק בשנייה האחרונה של הרבע וגלא סיימה את הרבע הראשון ב-18:24.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנדרו גאודלוק שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמה לחץ בהיכל. גאודלוק/ברני ארדוב

רבע 2:

הצהובים פתחו את הרבע עם ארבע נקודות רצופות וצימקו מעט. שתי דקות וחצי בתוך הרבע, סל שלשה של סמית' השווה ל-29:29. האורחים ענו עם שלשה, חטיפה וסל קל ושוב קפצו לפלוס חמש, מה שגרם לרמי הדר להזעיק טיים אאוט. הצהובים נשארו באזור בזכות ווימס, אבל לגלא היו תשובות לכל דבר ודנטמון תפר שלשה משוגעת, לפני שאייברסון ענה בסל ועבירה ושלח את הקבוצות לעוד פסק זמן. הטורקים המשיכו להמטיר שלשות והגיעו לשמונה, תוך שהם עולים ל-40:45. המחצית הסתיימה ב-44:47 לאורחים.

את מכבי הובילו במחצית הראשונה ווימס ואייברסון עם 12 נקודות כל אחד, בעוד דווין סמית' הגיע ל-9. גלא קלעה שמונה שלשות עד כה, כאשר גולר עם 12 ודנטמון עם 10 מככבים אצלה.

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה היה חלקו בהחלפת המאמן? ווימס/ברני ארדוב

רבע 3:

מכבי פתחה לא רע את המחצית וסל של ווימס העלה אותה ליתרון. ווימס המשיך לייצר נקודות וקבע 49:52 אחרי חזרה מפסק זמן. דווקא באמצע המומנטום, ווימס איבד את הראש וחטף טכנית, מה שאפשר לגלאטסראיי לחזור למשחק עם שלשה של מיצוב. עוד שלשה של מיצוב צימקה פעם נוספת למינוס 1 והצהובים פשוט לא הצליחו לברוח. גאודלוק קלע סל יפה והעלה ליתרון חמש. פעם אחר פעם, גלא הצליחה להישאר בתמונה והרבע הסתיים ב-65:69.

קולטון אייברסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק טוב של אייברסון/ברני ארדוב

רבע 4:

ראד קלע סל יפה אחרי ריבאונד התקפה בפתיחת הרבע המכריע, אבל דנטמון בשלשה וטיוס עם חמש מהירות הורידו ל-75:73 בלבד. לצערו של טיוס, מיד לאחר מכן צירבס הדביק לו עבירה חמישית. הטורקים נותרו צמודים מאוד, אבל גם דיון תומפסון ביצע עבירה חמישית וגלא נשארה בלי שני הגבוהים שלה. מכבי הריחה דם ונהנתה משלשות של סמית' ושל ווימס, כדי לפתוח את הפער הגדול ביותר במשחק, שבע נקודות, 76:83, בדיוק חמש דקות לסיום. גם זה לא שבר את האורחים, שהורידו למינוס שלוש בלבד עם נקודות מהקו, ארבע דקות לסוף. סמית' הרגיע עם שלשה ומכבי פתחה פער קטן מחדש, 86:93, קצת פחות משלוש דקות לבאזר. משם והלאה, הצהובים שמרו על יתרון בטוח עד לשניות הסיום. לגלא היה עוד צ'אנס אחרון, אבל היא לא ניצלה אותו והטקס תם. 92:98 בסיום.

ויקטור ראד שחקן מכבי תל אביב מול דיון תומפסון שחקן גלאטסראיי. ברני ארדוב
ראד מנסה לחמוק מתומפסון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה:

קלעו למכבי: סוני ווימס 23, דווין סמית' 17, קולטון אייברסון 17, אנדרו גאודלוק 12, מאיק צירבס 10, די ג'יי סילי 7 (6 אס'), ויקטור ראד 6 (8 ריב'), גיא פניני 3, יוגב אוחיון 3, גל מקל שיחק ולא קלע.

קלעו לגלא: ג'סטין דנטמון 22, ולדימיר מיצוב 18, סינאן גולר 15, דיון תומפסון 10, אלכס טיוס 7, בלייק שילב 6, אוסטין דיי 6, ג'ון דיבלר 4, ראס סמית' 2, טיבור פלייס 2, אמיר פרלדזיץ' שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully