וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אגדה: מת קפטן נבחרת ברזיל במונדיאל 1970 קרלוס אלברטו

המגן הימני של אחת מהנבחרות המלהיבות שהציגו הסלסאו בכל הזמנים מת בגיל 72. בגמר ב-1970 כבש את אחד השערים הגדולים בתולדות הגביע העולמי מבישול של פלה. בשנים האחרונות שימש כפרשן

קרלוס אלברטו (במרכז) קפטן נבחרת ברזיל במונדיאל 1970. GettyImages
אגדה. קרלוס אלברטו/GettyImages

אחד מסמליה הגדולים של נבחרת ברזיל בכל הזמנים, קרלוס אלברטו טורס, מת היום (שלישי) בגיל 72, על פי הדיווחים מהתקף לב פתאומי. קרלוס אלברטו שיחק כמגן ימני ובמונדיאל 1970היה הקפטן של אחת הנבחרות המלהיבות שהציגו הסלסאו. הוא אף הבקיע את השער הרביעי בגמר הטורניר מול איטליה, שער שנחשב בעיני רבים לאחד היפים בתולדות הגביע העולמי. מי ששיתף איתו פעולה באותן שנים היה פלה, שגם בישל לו את אותו שער מיתולוגי.

קרלוס אלברטו החל את הקריירה בפלומיננזה ומשם עבר לסנטוס, במדיה שיתף פעולה עם פלה. אחרי שמונה עונות בסנטוס הוא חזר לפלומיננזה, המשיך לפלמנגו לעונה ומשם עבר ל-NASL האמריקאית, שם שב לשתף פעולה עם פלה במדי ניו יורק קוסמוס. הוא שיחק שלוש שנים בניו יורק, עבר לשנה בקליפורניה סרף, שב לעוד עונה בניו יורק ופרס בגיל 38, במשחק מיוחד בין הקוסמוס לפלמנגו. עם ניו יורק, הוא זכה בארבע אליפויות, שהצטרפו לשלוש אליפויות במדי פלומיננזה ועוד ארבע אליפויות וזכייה בסודאמריקנה עם סנטוס.

לעיקר תהילתו זכה קרלוס אלברטו במדי הנבחרת, שם שיחק 53 פעמים בין 1964 ל-1977. הוא כבש שמונה שערים, כולל את אותו שער מפורסם בגמר מונדיאל 1970, בו שימש כקפטן הנבחרת, שנחשבת עד היום לאחת הגדולות בתולדות הענף וזכה להניף את גביע ז'יל רימה. הוא גם נכלל בנבחרת הטורניר. לאחר הפרישה, שימש כמאמן בשלל קבוצות, רובן בברזיל וחלקן במקסיקו ובארצות הברית ובנוסף, הדריך לתקופות קצרות את נבחרות עומאן ואזרבייג'אן. בשנים האחרונות עבד כפרשן בטלוויזיה הברזילאית.

השער בגמר 1970

פלה נפרד

קרלוס אלברטו נבחרת ברזיל כובש בגמר מונדיאל 1970. AP
שער מיתולוגי. קרלוס אלברטו/AP
קרלוס אלברטו נבחרת ברזיל מניף את גביע העולם ב-1970. AP
הרגע הגדול שלו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully