וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית"ר ירושלים מאוכזבים מבן שמעון: "חלשים גם בחלק הקדמי וגם באחורי"

23.10.2016 / 8:30

בבית"ר לא מתכוונים לפטר את המאמן אך ישנה אכזבה מהתוצאות ובעיקר מהיכולת: "יודעים שהרבה שחקנים מתוסכלים אצל רן". שחקנים ביקרו את המערך: "אי אפשר לשים גול עם שחקן וחצי מקדימה"

ניב אהרונסון

1. רב"ש הביתה? הקהל של בית"ר ירושלים מתוסכל, מרגיש שהעונה נגמרה עוד לפני שהחלה, ואמר אתמול (שבת) היטב את דברו אאחרי ה-0:0 המאכזב מול מ.ס אשדוד. גם בהנהלה מרגישים שיש סוג של אבדון ולא יודעים מה לעשות. מצד אחד יש עדיין גב לרן בן שמעון אך מנגד ישנה אכזבה כי ציפו ממנו להרבה יותר. זה הרבה מעבר לנקודות. בבית"ר מאוכזבים מהתוצאות אך הרבה יותר מכך מהיכולת. התבוסה 4:0 להפועל חיפה והיכולת המבישה אתמול באשדוד ערערו את התמיכה במאמן, ואם הדברים לא ישתנו במשחקים הקרובים לא בטוח שרב"ש יישאר מאמן בית"ר.

בנוסף, המאמן אומנם קירב אליו מספר שחקנים משמעותיים, אך מנגד זוכה לאנטיגוניזם מצד חלק מאוד משמעותי מהסגל, מה שהופך לשיחת היום בשיחות הנהלה ובין השחקנים. יחד עם זאת, בבית"ר בשלב זה מחפשים פתרונות אחרים, או איך שאמר גורם במועדון אתמול: "קל ללכת על הראש של המאמן במצבים האלה. אנחנו מודעים להכל, כולל העובדה שהרבה שחקנים מתוסכלים אצל רן ונדע לפתור את זה".

עוד בנושא

ליגת העל: מ.ס אשדוד ובית"ר ירושלים נפרדו ב-0:0
בן שמעון והחזרה המסויטת מהפגרה: חוסר התעוזה בבית"ר ירושלים
עשרות אוהדי בית"ר ירושלים קיללו את השחקנים וקראו לרב"ש להתפטר

מאמן בית"ר ירושלים, רן בן שמעון. ניב אהרונסון
"מגיע לנו את כל הקללות האלה, שחקנים צריכים להבין שאם לא נתעורר הקהל יהיה הרבה יותר גרוע ממה שהם ראו אתמול"/ניב אהרונסון

כרגע המציאות של בית"ר היא מורכבת - הבעיות הן הרבה מעבר למאמן. גם אם בן שמעון יעשה את השינויים הדרושים ברמה המקצועית, בית"ר נחלשה לעומת העונה שעברה וצריכה להתחזק. התפוקה ההגנתית מהמגנים רעה מאוד, ואין לה מחליפים לאצילי ורוקאביציה. אולי בעתיד ז'והאן אודל ימלא את נעליהם, אך הוא עדיין לא נכנס לכושר משחק ויציבות. עידן ורד התחיל את העונה עם מספרים מדהימים אך הוא רק העונה חוזר לרמות שציפו ממנו וצריך את הזמן שלו להתייצב, בעיקר בקטע הפיזי והפציעות הקטנות שהוא עובר.

מה שקורה עם שמעון אבוחצירה זה כבר מזמן לא קשור לכדורגל – ספק אם עכשיו זה הזמן לעשות סדרת חינוך לשחקן הכי פורה בחלק ההתקפי. זכותו של שחקן לא להיות מרוצה מהדקות שלו, במיוחד כשהוא יודע מה הוא נתן. מנגד, כשהדברים כבר הפכו להיות אישיים, רב"ש צריך אותו עכשיו וייתכן שעדיף להימנע מסדרות חינוך. מאמן אחר? לא בטוח שזה מה שיגרום לשינוי, במיוחד כשמסתכלים על האופציות הקיימות בשוק. מה שכן בטוח, זה שחייב לבוא שינוי משמעותי ביכולת ובתוצאות, אחרת זה יהיה הרבה יותר גרוע, ויתרחב הרבה מעבר לבן שמעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוהדי בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
היציעים היו מלאים, אבל שחקני בית"ר שיחקו בקצב של משחק ללא קהל: אנמים, לא מספיק מחויבים, לא מרוכזים ולא באמת יודעים מה הם רוצים מעצמם/ניב אהרונסון

2. 3,500 אוהדים של בית"ר ירושלים היו אתמול באשדוד ועוד מאות נותרו בחוץ, אווירה של ריצה לאליפות. ועל המגרש - בדיוק להפך, שחקני בית"ר שיחקו בקצב של משחק ללא קהל: אנמים, לא מספיק מחויבים, לא מרוכזים ולא באמת יודעים מה הם רוצים מעצמם. בסיום הסבירו רב"ש והשחקנים כי זה היה טבעי לאחר הפגרה. זה היה טבעי לניצחון ביכולת לא משכנעת, לא לתיקו אפס כמעט בלי מצבים, וכל כך הרבה מבוכה בהגנה שייצרה לא מעט מצבים עבור אשדוד החלשה. 10 משחקי חוץ העונה היו לבית"ר - באירופה, בליגה ובגביע הטוטו – בהם רשמה 0 ניצחונות. העובדות מדברות בעד עצמן.

לאחר שני שליש של משחק החליף ז'והאן אודל את עידן ורד. באותו רגע למעשה השחקנים שכבשו שמונה מתוך עשרת הגולים של בית"ר העונה לא היו על המגרש (אבוחצירה, עידן ורד, לידור כהן, כאשר את השניים הנותרים כבש חסוס רואדה. וכל זה מול יריבה עם שני בלמים ששיחקו לראשונה ביחד (סירושטיין וחתם אלחמיד בהופעת בכורה כבלם), ובכלל, מול קבוצה חסרת ביטחון מהמקום האחרון בטבלה עם 4 שערי זכות בלבד.

שחקן בית"ר ירושלים, איתי שכטר. ניב אהרונסון
בבית"ר יודעים: "אנחנו משחקים עם שחקן וחצי בהתקפה". שכטר/ניב אהרונסון

3. בעונה שעברה אבי לוזון רצה שרן בן שמעון יציב בהרכב את צחי גיגי על חשבונו של איתמר ניצן בשער מכבי פתח תקוה. רב"ש התעקש שמשחק הרגל של גיגי חלש ולכן הוא בוחר בניצן. לאחר מספר ימים שיחקה מכבי פתח תקוה נגד סכנין והמסירה הראשונה של ניצן עם הרגל הייתה היישר לרגליים של שלומי אזולאי שכבש את שער הניצחון של סכנין. לוזון בא לרב"ש אחרי המשחק ואמר: "משחק רגל נדיר יש לניצן". לוזון הסביר לסובבים אחרי המשחק כי כאשר רן בן שמעון רוצה לשכנע בהחלטותיו הוא לפעמים הולך לפינות הכי קטנות והזויות.

אתמול גם רב"ש הפנים שבית"ר בסוג של אובדן דרך, והוא עדיין מחפש אותה תוך כדי תנועה. אם לפני שני מחזורים המאמן קיבל בראש על הרכב פנטזיסטי, בשני המחזורים האחרונים הוא החזיר את קלטינס לקישור חזק יותר, אך השיבוץ של אריק סאבו בחלק הקדמי הוא משהו שקשה להסביר. גם שחקנים העירו עוד במהלך השבוע ולאחר המשחק הקודם ואמרו כי "אם סאבו כל כך איכותי אז שימצאו לו מקום בקישור, הוא לא היה ולא יהיה קשר קדמי, אנחנו משחקים עם שחקן וחצי בהתקפה. גם ככה שכטר עוד לא הבקיע שער והוא חסר ביטחון, עידן ורד מושך פציעה, עם מי ננצח?". אמרו וידעו מה שאמרו.

שחקן בית"ר ירושלים ז'והאן אודל. ניב אהרונסון
עדיין מחפשים מחליף לאצילי. אודל/ניב אהרונסון

4. לפני כמה שבועות חסוס רואדה איחר לאימון בית"ר וכמיטב המסורת נענש בפריסה של עוגיות. רואדה קנה מכל טוב וכשהכל נפרס על השולחן זרקו לו שחקנים כי "אחרי פריסה כזאת נהיה חייבים לרדת להגנה". רואדה חייך אבל גם סינן כמה מילים שזה לא כל כך מצחיק אלא המציאות. רואדה מרבה לבוא בטענות לשחקנים ולגישה שלהם, אך בכל התהליך הוא שכח להסתכל על עצמו. הוא הגיע לעונה הזאת בלי הרבה חשק וכמעט הוציא את בן שמעון מכליו, לאחר מכן רשם עבירת משמעת ועוד אימון שעזב על דעת עצמו כי לא אהב את מה שראה. רואדה שיחק בצורה מבישה בתבוסה 0:4 להפועל חיפה וגם אתמול נראה מחפש את עצמו. רוצה או לא רוצה להיות פה, הוא עדיין השחקן היקר בקבוצה עם שכר של 220 אלף יורו נטו ואם ימשיך בקצב הזה לא בטוח שבינואר התמונה לא תתהפך ובית"ר תעדיף שיטוס לספרד ולא יחזור.

שחקן בית"ר ירושלים, קלאודמיר. ניב אהרונסון
"אנחנו חלשים גם בחלק הקדמי וגם באחורי ואלה דברים שמתחילים קודם כל ממחויבות של כל אחד ואחד. כולם אשמים"/ניב אהרונסון

5. הקשר הברזילאי לוקאס מוראייס אמור לנחות בימים הקרובים לשבועיים התרשמות בקבוצה. אם ירשים הוא יצטרף לקבוצה כזר שישי על חשבונו של ארסניו ולפורט שיוקפא. בכל מקרה בית"ר צפויה להתחזק בינואר בלפחות שני שחקנים כאשר במועדון אמרו כי אם היכולת הנוכחית תימשך, ייתכן שיוחלפו גם יותר שחקנים. על פי התוכנית כבר במשחק הקרוב יסופסלו שחקני הרכב קבועים. יעקב בריהון הוצא ברגע האחרון מהסגל כיוון שלא חש בטוב ובבית"ר לא הספיקו לצרף שחקן אחר במקומו. קלאודימיר פריירה וחסוס רואדה יעמדו לוועדת משמעת.

דן איינבינדר אמר בסיום כי "הקהל מאוכזב וזה טבעי, הוא מצפה ליותר וגם אנחנו וזה חלק מהמועדון הזה. התפקיד שלנו זה לשחק טוב גם שהקהל מאוכזב ולא מרוצה, הוא דחף היום 90 דקות ולא הלחיץ", אך שחקן בקבוצה סיכם את הכל באופן מאוד ברור כשאמר: "נכון לעכשיו אנחנו פחות טובים משנה שעברה ולא מתפקדים כמו שאנחנו צריכים לתפקד. אנחנו חלשים גם בחלק הקדמי וגם באחורי ואלה דברים שמתחילים קודם כל ממחויבות של כל אחד ואחד. כולם אשמים, עכשיו האחריות עלינו למצוא פתרונות. לא יכול להיות שהקהל יפוצץ היום את האיצטדיון ואנחנו ניראה ככה. מגיע לנו את כל הקללות האלה, שחקנים צריכים להבין שאם לא נתעורר הקהל יהיה הרבה יותר גרוע ממה שהם ראו אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully