וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברון האמין שהשופטים יקשיבו לו ולא לבלאט, וכולם ראו את זה"

בספר "לברון וקליבלנד - הקאמבק", מספק העיתונאי האמריקאי, טרי פלוטו, פרטים מעניינים על התקופה של המאמן בקאבס: "אנשים במועדון רצו שבלאט יפגין יותר נגד השופטים ויילחם למען הקבוצה"

דיוויד בלאט לברון ג'יימס גמר NBA קליבלנד נגד גולדן סטייט. GettyImages
עדיין בכותרות. בלאט ולברון/GettyImages

בינואר 2016, פוטר דייויד בלאט מקליבלנד קאבלירס. המאמן הישראלי שהוליך את הקאבס לגמר ה-NBA בעונתו הראשונה בקבוצה, חווה את אחד הקמפיינים הקשים כמאמן רוקי בליגה הטובה בעולם, כשהיה צריך להתמודד עם השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס. מערכת היחסים בין השניים סוקרה באינטנסיביות גם בארצות הברית, ולאחרונה פירסם העיתונאי האמריקאי, טרי פלוטו, מספר פרטים מעניינים על הנושא. בספרו החדש, 'לברון וקליבלנד - הקאמבק', מדבר פלוטו על הפיטורים של בלאט, חילוקי הדעות עם לברון והשינוי בהתנהגותו של הישראלי לאחר שהגיע ל-NBA.

"חלק מאנשי קליבלנד חשבו שבלאט לא העיר מספיק ללברון. לדוגמא, כאשר ג'יימס לא ירד להגנה כמו שצריך במהלך משחקים, בלאט לא רצה להתעמת איתו על כך. אנשים שאלו את עצמם, איפה המאמן שזרק שחקנים שלא הקשיבו במהלך פסק זמן?".

פלוטו המשיך והתייחס ליחס השונה של בלאט עם השופטים ב-NBA לעומת התקופה שלו באירופה: "דיברתי עם מספר אנשים באירופה שחשבו שבלאט יקבע שיא של עבירות טכניות כשהוא יגיע ל-NBA, אך הוא לא היה אגרסיבי בכלל ובקושי התעמת עם השופטים. במשחק אחד בו בלאט כן התעמת עם אחד מהם, לברון החליט שהוא צריך להיות שזה שירגיע את העניינים. בדרך כלל זה הפוך, המאמן הוא זה שצריך להתערב במהלך משחק לטובת השחקן, אך לברון האמין שהשופטים יקשיבו לו יותר מאשר למאמן. כולם בקליבלנד ראו את זה, ואת העובדה שבלאט לקח צעד אחורה".

עוד בנושא:

יורוליג: מילאנו ניצחה את דרושאפקה ודיוויד בלאט 80:81 בטורקיה

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
"שחקנים החלו לכעוס על היחס המיוחד שלברון קיבל". בלאט/AP

"אנשי קליבלנד רצו שבלאט יפגין יותר נגד השופטים ויילחם למען הקבוצה שלו. במהלך משחק בנובמבר 2015, לברון היה מתוסכל מאוד מכך שהשופטים לא שרקו לטובתו עבירות ברורות. הוא פשוט ישב על הספסל ולא מחה. זה היה סוג של מסר שהוא מאמין שבלאט צריך להלחם יותר נגד השופטים. שחקנים אחרים בקבוצה תהו מה היחס שהם היו מקבלים על מהלך כזה. כולם ידעו שלברון לא היה עייף, הוא כעס על השופטים ולכן התנהג בצורה הזו".

"בתחילת עונת 2015/16, אנשי הקאבס דרשו מבלאט שיהיה תובעני יותר ויעיר ללברון כאשר הוא לא עושה דברים כמו שצריך או כשהוא טועה בירידה להגנה. הם רצו שיוציא אותו במהלך משחקים שהוא מתקשה. גם הג'נרל מנג'ר, דייויד גריפין, ראה את זה. הוא גם ראה שטיירון לו כן איתגר את לברון והעיר לו במהלך אימונים, בזמן שבלאט היה שקט ולא אמר מילה. ראו שבלאט מתקשה לאמן אותו, ושחקנים בקבוצה החלו לכעוס על היחס המיוחד שלברון קיבל".

בנוגע לפיטורים של בלאט: "דייויד גריפין היה זה שפיטר את בלאט. הוא תהה האם הקבוצה היתה זוכה באליפות עם מאמן אחר, והוא היה בטוח שטיירון לו מתאים יותר לתפקיד. הסיפור העסיסי היה שלברון פיטר את בלאט, אך גריפין לא דיבר איתו לפני שקיבל את ההחלטה. בסופו של דבר, אם לברון היה תומך נלהב יותר של בלאט אולי ההחלטה היתה שונה, אך היה אפשר לראות שזה לא היה כך. גם מבחינת השחקנים האחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully