וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: 70:73 דרמטי לדרושאפקה ודיוויד בלאט על הכוכב האדום

הסרבים כבר הובילו ב-15 נקודות הפרש בזכות הגנה חזקה ומשחק נהדר של קוזמיץ', אך וויל קלייבורן (19 נקודות) כיכב בסיום ועזר לשמור על מאזן מושלם. צסק"א הביסה 84:109 את גלאטסראיי

דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. ברני ארדוב
הכי דרמטי שיש. בלאט/ברני ארדוב

עונת 2016/17 ביורוליג נפתחה אתמול (רביעי) עם ניצחונה של ריאל מדריד על אולימפיאקוס. המחזור הראשון נמשך היום, כאשר מלבד משחקה של מכבי תל אביב במילאנו, התקיימו שני משחקים נוספים ומעניינים לא פחות. דרושפאקה הטורקית ומאמנה דיוויד בלאט השיגו ניצחון סופר דרמטי 70:73 על הכוכב האדום בבלגרד. עוד קודם לכן הביסה צסק"א מוסקבה 84:109 את גלאטסראיי.

הכוכב האדום - דרושאפקה 73:70

במשחק החזרה של דיוויד בלאט לאירופה, המאמן הישראלי וקבוצתו הטורקית קיוו לשמור על המאזן הנקי מהפסדים שלהם מתחילת העונה (0:12 כולל משחקי אימון), נתקלו ביריבה עיקשת ובאולם ביתי שקבוצות רבות עוד יתקשו לנצח בו העונה אך הצליחו לחזור עם ניצחון דרמטי בזכות דקות קלאץ' אדירות של אקס הפועל חולון וויל קלייבורן (19 נקודות כולל הסל שהחזיר את היתרון חצי דקה לסיום). הסרבים פתחו עם הגנה חזקה מאוד וריצת 0:9 ברבע הראשון הובילה ליתרון דו ספרתי בו הצליחה להחזיק דקות ארוכות. יכולת מצוינת של אוגניין קוזמיץ' (16 נקודות ו-9 ריבאונדים) ומרקו גודוריץ' (13 נקודות) שלחה את המאמן הישראלי לעשות חושבים בפיגור 14 הפרש במחצית. הטורקים, שקלעו שלשה אחת משמונה ניסיונות במחצית הראשונה, שיפרו את הקליעה ועשו כל שביכולתם לחזור במחצית השנייה. הם הצליחו לחזור עד שתיים הפרש בלבד בתחילת הרבע האחרון ושוב עד נקודה דקה לסיום, ובדקות הסיום עמדו יותר טוב בלחץ והשיגו את הניצחון.

מהלך המשחק:

אחרי פתיחה צמודה, הסרבים יצאו לריצת 0:9 ובזכות הגנה חזקה הובילו בתום עשר הדקות הראשונות 17:24. הרבע השני נפתח באופן מעט מבולבל, כאשר שתי הקבוצות איבדו כדורים והתקשו לייצר מצבי קליעה. הכוכב האדום יצאה ראשונה מההלם והגדילה את היתרון עד 30:44 במחצית. קוזמיץ' הטביע את הנקודות הראשונות ברבע השלישי ואיבוד כדור של מורמן סימן שהמגמה לא עומדת להשתנות. למרות זאת ויכולת נהדרת של אוגניין קוזמיץ' הטורקים הצליחו לצמק ל-52:46 לפני הרבע האחרון. הארנגודי סחט שלשה ועבירה וצימק לשתיים הפרש בלבד. הקבוצות החליפו ביניהן שלשות והיתרון נותר אצל הסרבים, עד שהגיעו שני סלים אדירים של וויל קלייבורן שהביאו ניצחון 70:73.

מילוש תאודוסיץ', צסק"א מוסקבה. GettyImages
הצגה. תאודוסיץ'/GettyImages

גלאטסראיי - צסק"א מוסקבה 109:84

בסוג של סופרקאפ, אלופת אירופה פגשה את מחזיקת היורוקאפ ולא התקשתה לפתוח את העונה החדשה ברגל ימין. צסק"א הייתה עדיפה מהפתיחה והטורקים נותרו במרחק סביר רק בזכות סינאן גולר שקלע 13 נקודות במחצית הראשונה (16 במשחק כולו). מילוש תאודוסיץ' עלה מהספסל וסיפק רבע שני חלומי של 15 נקודות עם ארבע שלשות (20 במשחק ו-11 אסיסטים). במהלך הרבע אף נכנס לעשירייה הראשונה של קלעי היורוליג בכל הזמנים על חשבונו של שרונאס יאסיקבצ'יוס. לקראת סיום המחצית הראשונה ג'אסטין דנטמון ספג עבירה טכנית שנייה די מפוקפקת והורחק, במה שגרם להתלהטות הקהל הטורקי ולירידת השופטים מהמגרש למספר דקות. אחרי ההפסקה גלא חזרה קשוחה יותר וצימקה את היתרון לחמש בלבד, אך הרוסים לחצו על הגז, חזרו להוביל ביתרון דו ספרתי בזכות דקות גדולות של ננדו דה קולו (22 נקודות) והבטיחו את הניצחון.

מהלך המשחק:

ניקיטה קורבנוב קלע את שתי הנקודות הראשונות במשחק מקו העונשין. הרוסי הגבוה שלט בצבע והוביל את צסק"א ליתרון 18:27 בתום הרבע הראשון, סינאן גולר השאיר את הטורקים בתמונה עם תשע נקודות. גלא פתחה את הרבע השני טוב יותר אך התעוררות התקפית ומטר שלשות של תאודוסיץ' מנעו קאמבק ובמחצית התוצאה 45:57 לצסק"א. הטורקים חזרו מההפסקה קשוחים הרבה יותר בהגנה והחלו לנגוס ביתרון עד שצימקו אותו לחמש בלבד. למרות זאת הרוסים ברחו שוב ל-71:81 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון נפתח בשליטה וריצה של אלופת אירופה, בדרך ל-84:109 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully