וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין לא ישתתף באליפות העולם לבריכות קצרות

11.10.2016 / 12:01

מאמנו של השחיין הישראלי, ליאוניד קאופמן, הודיע על ההחלטה: "לא צריך ישר לרדוף אחרי הרכבת". טומרקין שמתמחה במשחי גב, עשוי להשתתף באולימפיאדת טוקיו במשחה ה-200 מעורב: "אין שום סגנון בו הוא לא טוב"

השחיין יעקב טומרקין. ניב אהרונסון
"הוא צריך לחזור רגוע". קאופמן על טומרקין/ניב אהרונסון

יעקב טומרקין, השחיין הבכיר של ישראל, לא ישתתף באליפות העולם לבריכות קצרות שתיערך בקנדה בעוד חודשיים. מאמנו ליאוניד קאופמן הסביר: "יעקב חוזר כרגע לפעילות לאחר המשחקים האולימפיים. הוא צריך לחזור רגוע ולא לרדוף ישר אחרי הרכבת. עכשיו אנחנו מתחילים את המחזור הארבע שנתי שלו שבסיומו יגיעו המשחקים האולימפיים בטוקיו. יעקב חוזר כעת להתאמן והמטרה היא להיות בשלוש אולימפיאדות רצופות ולהופיע גם בטוקיו. הוא יהיה אז בן 28 וזה בסדר גמור".

הסיפור המעניין באשר לטומרקין ולטוקיו נעוץ בעובדה שקיים סיכוי מאוד גבוה ששיאן ישראל בגב הן ב-100 מטר והן ב-200 מטר, יוותר בטוקיו על המקצה החזק שלו, ויעבור לשחות את ה-200 מטר מעורב. טומרקין כשל בריו בנסיון לשחזר את ההישג מאולימפיאדת לונדון אז העפיל לגמר ה- 200 מטר גב, ולכן הוא שוקל ברצינות את המעבר ל-200 מטר מעורב.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
"מוכשר בכל הסגנונות"/מערכת וואלה!, אסף קליגר

קאופמן הסביר את התהליך הצפוי עד ההחלטה: "הכשרון של יעקב מאוד רב גוני. הוא לא רק גביסט, הוא מעורביסט. בשתי האולימפיאדות האחרונות לא היינו יכולים להביא את זה לידי ביטוי כי ה-200 גב וה-200 מעורב נערכו באותו היום. יעקב ואני החלטנו ביחד שהוא ישחה את ה-200 מטר גב. אלו החלטות שצריך לקבל כמעט שנה לפני האולימפיאדה. כעת יש לנו שלוש שנים להחליט מה אנחנו עושים. אלו דברים שמפריעים רק במשחקים האולימפיים, כי באליפות אירופה ובאליפות העולם המקצים האלו לא מתנגשים. כרגע אנחנו הולכים על המעורב אבל נחליט רק בשנה האולימפית".

בכל הסגנונות הוא מספיק טוב?

"אין שום סגנון בו הוא לא טוב. הוא שחיין שליחים של 49.4 שניות חופשי, פרפריסט מקסים וכמעט שיאן ישראל בחזה. בנוסף, כולם יודעים איזה גביסט הוא. יעקב הוא סוג של ראיין לוכטה ישראלי. התוצאה של יעקב ב-200 מטר מעורב באליפות העולם בקאזאן היתה כנראה יכולה להקנות לו מקום בגמר האולימפי בריו, כך שאנחנו מאוד בעניין של 200 מטר מעורב לקראת טוקיו".

אתה מרגיש שהוא יוכל למצות טוב יותר את הפוטנציאל שלו ב-200 מטר מעורב?

"בהחלט, יש ליעקב מלאי של סגנונות, הוא מאוד עשיר מהבחינה הזו והוא מוכשר בכולם. כרגע אנחנו מתחילים את השנה ששיאה יהיה באליפות העולם בהונגריה בחודש יולי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully