וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן ריאל לשעבר: נאסר עליי להחליף את רונאלדו, פפ איש שיווק

ונדרליי לושמבורגו, שאימן את הבלאנקוס ב-2005, סיפר למה פוטר: "הוצאתי את רונאלדו פנומנו ופרס אמר לי 'אסור לעשות דבר כזה, האוהדים רוצים הצגות'". ויש לו גם ביקורת על גווארדיולה

one

ונדרליי לושמבורגו אימן את ריאל מדריד במשך קצת פחות משנה, בין ה-30 בדצמבר 2004 ל-4 בדצמבר 2005. במהלך התקופה הזו, הבלאנקוס לא ממש עשו חיל תחת המאמן הברזילאי, שבעברו אימן גם את הנבחרת הלאומית של מולדתו ולא עובד כרגע, לאחר שפוטר מטיאנג'ין סונג'יאנג הסינית.

לושמבורגו הגיע למדריד במקומו של מריאנו גרסיה ראמון שפוטר, אבל למרות סגל אדיר שכלל בין היתר את זינדין זידאן, ראול, מייקל אואן, לואיס פיגו, דייויד בקהאם ורונאלדו, המקורי, הוא לא הצליח להשיג תארים וזכור בעיקר כמי שהדריך את ריאל בתבוסה 3:0 בבית מול ברצלונה, באותו משחק זכור של רונאלדיניו.

לושמבורגו פוטר זמן קצר אחרי אותו משחק, אבל דווקא לאחר ניצחון, 0:1 ביתי מול חטאפה. בראיון שהעניק לתכנית רדיו בשם "כאן עם בנחה" בפוקס ספורטס, סיפר לושמבורגו על האירועים המשונים שהובילו לפיטוריו.

דודו אוואט שוער ראסינג סנטאנדר מול רונאלדו הברזילאי ריאל מדריד. GettyImages
לא בכוונה, אבל הוא גרם לפיטורים של בן ארצו. רונאלדו/GettyImages

"עשיתי עבודה טובה והרעיון היה להמשיך בתפקיד, אבל פלורנטינו פיטר אותי למרות שניצחנו. באותו משחק מול חטאפה, בקהאם הורחק במחצית הראשונה. בדקה ה-88, החלפתי את רונאלדו אל פנומנו. האוהדים במדריד לא מקללים אותך, אלא מוציאים מטפחות לבנות כשהם לא מרוצים ממשהו, כי הם תמיד רוצים את הספקטקל ואני רציתי לנצח משחקים"

המאמן המשיך: "הנשיא לא אהב את המטפחות הלבנות, הן גרמו לו להרגיש שלא בנוח. הוא קרא לי ושאל למה החלפתי את רונאלדו. עניתי 'כי המשחק עמד להיגמר ורציתי לנצח והיינו עם שחקן פחות' והוא השיב 'אבל כאן אי אפשר לעשות דברים כאלה, אסור להחליף את רונאלדו. צריך לתת הצגות, הקהל רוצה הצגות'. ואני עניתי לו שהוא זה שפנה אליי והביא אותי מברזיל ואם לא טוב לו, שייפרד ממני. היום לא הייתי עושה את זה, אבל לא יכול להיות שעסקן יבוא וידבר ככה למאמן או שחקן מיד אחרי המשחק, כשכולם עדיין חמים".

גם על מאמן ברצלונה לשעבר ומנצ'סטר סיטי בהווה, פפ גווארדיולה, היה ללושמבורגו מה להגיד: "הוא יותר איש שיווק מאשר מאמן. הוא זכה בהמון תארים בבארסה, אבל עכשיו עם לואיס אנריקה הם זוכים באותה כמות. הוא הלך לבאיירן, התכונן, למד את השפה ולא השיג מה שיופ היינקס השיג. בגיל 70, היינקס זכה בטרבל, גווארדיולה לא. אנצ'לוטי למשל, לקח צ'מפיונס עם מילאן ועם ריאל. אני חושב שכדי שגווארדיולה יוכיח שהוא יותר טוב ממנו, הוא צריך לזכות בצ'מפיונס עם סיטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully