וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: האלופה מארחת את קטש, בכורה לטפירו על הקווים

9.10.2016 / 16:06

מכבי ראשון לציון, ללא אנתוני הילארד שלא נרשם, תפתח את העונה בבית נגד הפועל אילת (19:35, ספורט 5). אשדוד ומאמנה החדש יארחו את קרית גת. חולון תארח את העולה החדשה, גלבוע/גליל

עודד קטש מאמן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
אנדרדוג מובהק. קטש ואילת/אדריאן הרבשטיין

משחקי המחזור הראשון בליגת העל יימשכו מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים, כשהמחזור עצמו יינעל בשבוע הבא במשחק ההשלמה בין מכבי חיפה להפועל תל אביב. האלופה מהעונה שעברה, מכבי ראשון לציון, תפתח את העונה במשחק ביתי נגד הפועל אילת של עודד קטש שעדיין מחפשת כיוון אחרי הכנה לא טובה. הפועל חולון של דן שמיר, רוצה לחזור לצמרת אחרי עונה קשה, ותארח בביתה את גלבוע/גליל, העולה החדשה שרוצה להפתיע את כולם. בקרב דרומי תארח מכבי אשדוד, עם מאיר טפירו בבכורה על הקווים, את קבוצתו מהעונה שעברה, מכבי קרית גת.

מנהלת הליגה חתמה היום על הסכם עם המשרד לשוויון חברתי את פרויקט "סבא-נכד בליגת העל", במסגרתו יוכלו 35 זוגות של סבים ונכדים להכנס למשחקי הליגה במחיר של כרטיסו של הסב. את הכרטיסים יוכלו לרכוש דרך המשרד או לחלופין לקנות באולמות השונים.

מכבי ראשון לציון - הפועל אילת (19:35, משולב בספורט 5)

את העונה שעברה סיימה מכבי ראשון לציון בטעם הטוב ביותר, אליפות היסטורית למועדון מעיר היין עם ניצחון בגמר הפיינל פור על הפועל ירושלים. בזכות האליפות תשתתף הקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות של פיב"א, אך זה לא עזר לה לשמור על הזרים המובילים שלה, וקבוצה חצי חדשה בנה אריק שיבק. הפורוורד צ'ארלס תומאס הגיע מאשדוד לצד ג'אבון מקריי המוכשר, ואליהם הצטרפו אנתוני הילארד, פטריק ריצ'ארד והגארד ג'ו ג'קסון שעדיין לא מספק את הסחורה לאור הציפיות הרבות שיש ממנו. בצד הישראלים הצטרפו אלישי כדיר ונמרוד לוי, כשבמועדון עדיין מחכים להודעה מניו אורלינס לגבי עתידו של שון דאוסון. בקבוצה יודעים שכל דבר פחות מניצחון במחזור הפתיחה ייחשב לאכזבה גדולה. הקבוצה קיבלה החלטה לרשום רק ארבעה מחמשת הזרים שלה לכל משחק, ואנתוני הילארד נותר מחוץ לסגל להתמודדות.

קיץ קשה עבר על הפועל אילת - הקבוצה של עודד קטש, שיחגוג ביום המשחק יום הולדת, עברה טלטלה עם עזיבתו של דורון הרציקוביץ' והעירייה ביחד עם מוטי אמסלם נכנסו לנעליים הגדולות כדי להעמיד קבוצה שתנסה שוב להגיע לצמרת. אפיק ניסים ואלון ספיר נשארו ואליו הצטרפו חנן קולמן, רוברט רות'בארט ודניאל דנינו, כשבגזרת הזרים יצטרכו רג'י באקנר, פייריה הנרי ולנדון מילבורן לתת את הסחורה בעוד סר'דומיניק פוינטר, שנמצא בדרכו החוצה מהמועדון, מקבל הזדמנויות אחרונות. באילת יודעים שהם מגיעים כאנדרדוג מובהק להתמודדות, אבל מאמינים שבעזרת הנחישות שהוצגה במשחק הגביע בהוד השרון, הם יכולים לרשום משחק טוב גם מול האלופה.

מאמן הפועל גלבוע/גליל אריאל בית הלחמי עם ג'ייסון סיגרס. באדיבות הפועל גלבוע/גליל, אתר רשמי
רוצים לתקוע יתד בליגת העל. בית הלחמי וסיגרס/אתר רשמי, באדיבות הפועל גלבוע/גליל

הפועל חולון - הפועל גלבוע/גליל (19:40, משולב בספורט 5)

אחרי עונת התאקלמות באולם החדש, עונה שאופיינה בשלל פציעות ובעיות, בהפועל חולון רוצים לפתוח דף חדש בעידן הניהול של שלמה אייזיק ולחזור לצמרת של הליגה, אלא שקל זה לא יהיה. הסגולים לא הרשימו בתקופת ההכנה, ונראה שנכנסו לעניינים רק לפני קצת יותר משבוע כשלגבי שני זרים יש עדיין סימן שאלה לגבי מה הם נותנים לקבוצה - ג'יימס בל ודריון אטקינס. בחולון יצטרכו תרומה יפה של שני שחקני הרכש הישראלים גם כן - הסנטר אלכס צ'וברביץ', שאמור להיות מהבולטים במועדון, והפורוורד טוני יאנגר, שמגיע עם טבעת אליפות מראשון לציון. מי שנמצא בספק למשחק הוא פול דילייני שנפצע בכתפו ויעבור בדיקת MRI רק בשעות הלילה שלפני המשחק. ההערכה היא כי מעל 3,000 צופים יהיו במשחק הפתיחה.

שנה אחת בליגה הלאומית הספיקה לגלבוע/גליל כדי לחזור לליגת העל עם תקוות לתקוע יתד מחודש. אריאל בית הלחמי בנה סגל לוחם שינסה להפתיע את כל התחזיות שמייעדות לקבוצה מגן נר מלחמה על הירידה עד הרגע האחרון. מהעונה שעברה המשיכו הקפטן חואקין שוכמן, הפורוורד אופיר הובר והזר המצוין ג'ייסון סיגרס, אליהם הצטרפו יחזקאל סקוורר, זיו בן צבי ועמית ביר-כץ והזרים המבטיחים מייקל קוואלס, אריק גריפין ומרפי הולוואי, שאמורים ביחד להציג את אחת מקבוצות ההגנה החזקות והקשוחות שיהיו בליגת העל העונה. בגלבוע רוצים לפתוח את העונה ברגל ימין, כשהמטרה היא כבר להפתיע את הפועל חולון בחוץ במחזור הפתיחה.

מאמן מכבי קרית גת נתי כהן. ברני ארדוב
סגל מוכשר. נתי כהן/ברני ארדוב

מכבי אשדוד - מכבי קרית גת (19:30, משולב בספורט 5)

בגיל 41, ואחרי אחת הקריירות הגדולות שהיו לשחקן בישראל, מאיר טפירו פותח את קריירת האימון שלו על הקווים של הקבוצה מעיר הנמל, בה שיחק במשך שנתיים. קיץ לא קל עבר על אשדוד, שבחרה להפרד מצביקה שרף שהוביל אותה לגמר הגביע. הסגל הישראלי התחזק בג'ייק כהן, אדם אריאל ויפתח זיו כישראלים מובילים ולמשחק הבכורה ניתן למצוא רק שלושה זרים - אד דניאל, דניאל יואינג וצ'ייס סיימון, כשהחיזוק החדש, קליסטוס אזיוקו, שחתם אתמול, יוכל לשחק רק במחזור הבא. נמרוד טישמן הפצוע ייעדר בתקופה הקרובה, נאור שרון נטש את הקבוצה ללא אישור, וחאבי גונסאלס עדיין לא קיבל אזרחות ישראלית, מה שמשאיר את אשדוד עם קו אחורי בעייתי, שם יקווה לפרוץ העונה נועם לייש שחוזר מפציעת ברך, ויהפוך את משחק הבכורה לקשה וחשוב מאוד.

אחרי עונה קשה בה נשארו בליגה בעור שיניהם, קרית גת רוצה לרשום עונה שנייה טובה בהרבה ובנתה על פניו סגל מוכשר שיכול להגיע רחוק, אבל כזה שמלא בסימני שאלה. במועדון כבר החליטו לבצע שינוי בסגל עוד לפני תחילת העונה, כשהביאו את דבו ג'וזף על חשבונו של טרבור רלפורד, והוא שיחק בהפסד המפתיע בסיבוב א' של גביע המדינה למכבי רעננה. רלפורד עוד בישראל עד שיוחלט סופית כי ג'וזף יישאר בקבוצה, ובינתיים נתי כהן יצטרך להסתדר גם ללא מרקו קילינגסוורת' שנפצע ערב המשחק נגד רעננה וסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי כך שישוב לפעילות במקרה הטוב לקראת המשחק נגד הפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully