וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה_כדורסל: מקומות 1 עד 5

9.10.2016 / 14:00

דירוג הישראלים בליגת העל לעונת 2016/17 מגיע לחמשת המנצחים: הירידה בדירוג של אליהו, החזרה של גל מקל לצמרת הכדורסל הישראלי וההפתעה הגדולה של רביב לימונד ושון דאוסון

מערכת וואלה!

בווידאו: התכנית הראשונה לעונה של משחק מקדים

עונת 2016/17 בליגת העל נפתחה אתמול (שבת), ואנחנו גאים להציג בפניכם את דירוג וואלה! ספורט הרביעי ברציפות לשחקנים הישראלים בליגת העל. כמו בשנים הקודמות גם הפעם ביקשנו מעיתונאים, מאמנים ואנשי כדורסל לדרג את הישראלים בליגה, כשהוצאנו מהרשימה את "נערי הפוסטר". לרשימה נוספו שני שחקנים שכרגע לא משתייכים לסגלי הקבוצות: מורן רוט שמתדפק על דלתות הליגה, ושון דאוסון שצפוי לחזור למכבי ראשון לציון מניו אורלינס.

מי דירג ומה השיטה? 30 עיתונאים, מאמנים ואנשי כדורסל. לרשימה המלאה ולשיטה לחץ כאן.

הרשימה הנוכחית היא של השחקנים במקומות 1-5, החמישייה הגדולה, חוד החנית של השחקנים הישראלים בליגת העל. כל אחד מהשחקנים הללו יכול לראות את עצמו ראוי למקום הראשון, לא רק לחמישייה הראשונה, והעובדה היא שההבדלים בין המקום השני לרביעי בציון היא קטנה מאוד. עם זאת, מי שנבחר למקום הראשון, עשה זאת בפער משמעותי מהיתר.

למקומות 6-10 בדירוג
למקומות 11-20 בדירוג
למקומות 21-40 בדירוג
למקומות 41-75 בדירוג

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. אדריאן הרבשטיין
ירד שני מקומות. ליאור אליהו/אדריאן הרבשטיין

מקום 5 - סילבן לנדסברג (מכבי תל אביב) - גארד-פורוורד בן 26, גובה 1.98. דירוג בעונה שעברה: 4. ציון: 8.46.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 14.5 נקודות, 3 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים

בכמה מילים: למרות שהמתאזרחים שהיו לפני בדירוג, טיילור רוצ'סטי וג'ורדן פרמאר, כבר לא פה, סילבן לנדסברג לא מטפס לראשות הדירוג. גם בעונה שעברה הוא היה אחד הישראלים הטובים בליגה, אבל לא הצליח להוביל את מכבי תל אביב הלא יציבה, ורשם עונה טובה במונחים שלו, אך עדיין לא הראה את היציבות שחסרה לו כדי להפוך משחקן מצוין לשחקן ענק.


מקום 4 - ליאור אליהו (הפועל ירושלים) - פורוורד בן 31, גובה 2.05. דירוג בעונה שעברה: 2. ציון: 8.83.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 11.7 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים

בכמה מילים: ליאור אליהו כבר דורג ראשון בעבר בדירוג, אך ההרגשה שהאכזבה הכללית מהפועל ירושלים בעונה שעברה, למרות שסיימה במקום הראשון בטבלה של העונה הסדירה, משפיעה גם עליו. בהרבה מאוד משחקים לא ראינו תצוגות דורסניות מצד אליהו, והאכזבה גם ברמה האירופית השפיעה. ובכל זאת, ההרגשה היא שאם הפועל ירושלים הייתה זוכה באליפות, המיקום שלו היה אחר.

מקום 3 - גל מקל (מכבי תל אביב) - גארד בן 28, גובה 1.92. דירוג בעונה שעברה: לא דורג. ציון: 8.85.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 13.4 נקודות, 7.4 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים

בכמה מילים: אם יש נקודת אור מהעונה הנוראית שעברה על מכבי תל אביב אשתקד, עונה שהסתיימה עם זכייה בגביע המדינה בלבד, היא גל מקל. הגארד שהגיע באמצע העונה מהכוכב האדום היה השחקן המוביל של הקבוצה מיום הגעתו, אך לא הצליח למנוע את ההדחה בחצי גמר הפיינל פור ומהיורוקאפ. כשמסתכלים על הכישלון הקבוצתי, אפשר להבין מדוע בחרו המדרגים לא לשים אותו בראשות הטבלה.

שחקן מכבי תל אביב גל מקל. ברני ארדוב
אפשר להבין את המדרגים. גל מקל/ברני ארדוב

מקום 2 - רביב לימונד (הפועל תל אביב) - גארד בן 32, גובה 1.91. דירוג בעונה שעברה: 7. ציון: 8.89.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 16.8 נקודות, 4.6 אסיסטים ו-3.5 ריבאונדים

בכמה מילים: אחת ההפתעות של הדירוג, ללא ספק. את העונה הנוכחית פותח רביב לימונד מחוץ לפרקט בשל פציעה בקרסול, ואמנם הקבוצה שלו סיימה במקום השמיני אשתקד, אבל כשמסתכלים על הסגל של האדומים בעונה שעברה, והיכולת שהציגו השחקנים מלבד נייט רובינסון, אפשר להבין מדוע המדרגים החליטו לתת כל כך הרבה הערכה לגארד מהדרייב אין. לימונד היה הכל בשביל הפועל תל אביב, וכשיחזור העונה, אמור לתפוס את העמדה הזאת גם העונה, ואפשר לומר שמדובר בישראלי המשפיע ביותר על קבוצתו.


מקום 1 - שון דאוסון (מכבי ראשון לציון) - גארד-פורוורד בן 22, גובה 1.98. דירוג בעונה שעברה: 5. ציון: 9.15.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: 15.7 נקודות ו-6 ריבאונדים

בכמה מילים: ראשית נסביר כי שון דאוסון נכנס לדירוג מאחר ולפי כל הסימנים ישחק במכבי ראשון לציון בעונה הקרובה ולא בניו אורלינס. כשיוצאים מנקודת ההנחה הזאת, הבחירה בכוכב הישראלי של מכבי ראשון לציון, שאמור להיות מוביל גם בנבחרת ישראל בקיץ הקרוב, היא די טבעית. בעונה שעברה שיחק לצד שני כוכבים אמריקאים, מארק ליונס ודרל מונרו, ששניהם השתדרגו משמעותית בשכרם, ודאוסון? הוא הלך לרדוף אחרי חלום ה-NBA ונמצא לא רחוק משם. חזרה של דאוסון לראשון לציון תהפוך את הקבוצה של אריק שיבק למועמדת רצינית על התואר בישראל גם העונה.

שון דאוסון שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
אלוף וראשון בדירוג. שון דאוסון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully