וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר רשף: "לא שמעתי קריאות 'זבל זבל', המקרה אינו חורג מגבולות חופש הביטוי"

5.10.2016 / 15:34

אחרי שהחליט שלא להעמיד לדין את מכבי אחי נצרת בעקבות הקריאות של אוהדיה בדקת הדומייה לשמעון פרס, מסביר תובע ההתאחדות את החלטתו: "גם את אוהדי בית"ר ירושלים לא הייתי מעמיד לדין"

אוהדי מכבי אחי נצרת. ברני ארדוב
הקבוצה לא תעמוד לדין. אוהדי מכבי אחי נצרת/ברני ארדוב

ביום שאחרי החלטתו הסופית שלא להעמיד את מכבי אחי נצרת לדין בעקבות האירוע שבו אוהדיה קראו בוז וקיללו במהלך דקת הדומייה לשמעון פרס ז"ל, מסביר תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף, את החלטתו: "זו לא הייתה החלטה קלה. הכי פשוט היה לי להפיל את התיק על בית הדין של ההתאחדות ולתת לדיינים לשבור את הראש. חשבתי הרבה על הנושא ולשמחתי גם היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל עורך הדין אפרים ברק הסכים איתי שיש כאן מקרה שאינו חורג מגבולות חופש הביטוי. אחרי שקראתי את דו"ח השופט ואחרי ששמעתי שנציגי נצרת גינו את ההתנהגות של האוהדים, החלטתי שאין מקום להעמיד לדין".

רשף טוען כי לא שמע קריאות 'זבל זבל' אלא רק קריאות בוז ולדבריו זה גם מה שנכתב בדו"ח השופט: "לא שמעתי קריאות 'זבל זבל'. הסתמכתי על דו"ח השופט שכתב קריאות בוז צורמניות וציין את ההתנהלות המופתית של הנהלת מכבי אחי נצרת ושחקני הקבוצה. אם אוהדי בית"ר ירושלים גם היו קוראים בוז לא הייתי מעמיד לדין. אני חושב שהמקרה הזה הוא במסגרת חופש הביטוי. במסגרת המשפטית לא היה מקום להעמיד לדין לדעתי".

רשף הוסיף: "אם הייתי מעמיד לדין, הייתי נותן פתח לחוגים מסויימים בקהלים להביא למצב בו הנהלות יועמדו לדין בגין התנהגות בלתי הולמת שמטרתה לפגוע בקבוצה עצמה. אני יכול להבין שהנושא מעורר עניין ופולמוס ושיש כאלה שמתנגדים לדעתי אבל זו הייתה ההחלטה שקיבלתי ואפשר להיות בטוחים שמחג ראש השנה לא נהניתי כי הראש שלי היה רק בזה".

רשף טוען עוד כי אי אפשר להסיק מהמקרה הזה על ההחלטות העתידיות שלו: "שאף אחד לא יסיק שנהייתי רך כי זה לא הסיפור ואין גם להשוות בין המקרה הזה למקרה של גזענות מצד קהל כי זה לא אותו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully