וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר לוין: "ישראלים יכולים לעשות עבודה טובה בתפקיד כמו של ג'ורדי"

5.10.2016 / 12:00

אצילי? "עבר מתחת לרדאר של מאמן אצלנו". יחזקאל? "אם מכבי שילמו עליו הרבה זה אומר שגידלנו אותו נכון". ניר לוין רוצה לשפר כמנהל מקצועי את הנבחרות הצעירות ולא מבין מה הבעיה שהוא פרשן. בחמישי: הצעירה מול יוון (19:45, ערוץ 20)

ניב אהרונסון

הראיון עם ניר לוין נערך בתחילת השבוע שעבר. בתפקידו החדש כמנהל הטכני של כל הנבחרות הצעירות של ישראל, הוא מוטרד באותו הבוקר מהמקרה בקבוצת הנוער של הפועל אשקלון בו הוכה המאמן על ידי הורה של שחקן. "זה נורא", אומר לוין. "חוויתי גם במכבי תל אביב דברים מצד הורים. חוויתי איומים והלכתי להתלונן במשטרה. טוב מאוד שהמאמן הלך להתלונן. אסור להתפשר".

- הרבה מאמנים ויושבי ראש חוששים להתלונן.

"נכון וזו טעות. מנסים לסגור את הסיפור בשקט. כמעט בכל קבוצה יש שלושה אחוז של הורים בעיתיים. שומעים אותם והם עושים נזק לילד ולכל הקבוצה. במחלקת הנוער של מכבי תל אביב קרו דברים למרות שהיתה מעטפת חזקה. אני לא אנקוב בשמות, אבל היו הורים שעשו בעיות והילדים שלהם היום הפכו לשחקני בוגרים, אבל לא במכבי תל אביב".

- היו קודים במכבי תל אביב שילד אשר ההורה שלו מתפרע, נזרק מיד מהמחלקה?

"לא יכולתי לעשות את זה כי היו מקרים שהילד בסדר גמור ומתבייש במעשי אביו, אז למה שהוא יסבול?".

ניר לוין מנהל הנבחרות הצעירות של ישראל. ברני ארדוב
"הייתה לי פה הזדמנות לתפקיד מרתק ובמבט לאחור לא הייתי עושה שום דבר אחרת. אני שלם לחלוטין"/ברני ארדוב
"היו פרסומים על כל מיני מחשבות שאולי יהיו במחלקת הנוער ובמכבי תל אביב הכחישו לי. ואז דיברו איתי מההתאחדות על התפקיד של מנהל טכני ועדכנתי את מכבי. ביקשתי מהם אור ירוק ללכת"

לוין עזב את מכבי תל אביב אחרי שמונה שנים בתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער. היום הוא הבוס של הנבחרות הצעירות ובתוכן הנבחרת עד גיל 21 שתתמודד מחר בבאר שבע מול יוון במוקדמות אליפות אירופה. "יש נבחרת צעירה כשרונית מאוד", הוא מציין. "עשינו תיקו מכובד בפורטוגל ועכשיו אנחנו לפני שני משחקים חשובים מול יוון ואלבניה. אני מקווה שהקהל יצביע ברגליים ויבוא כי נגד ליכטנשטיין היו מעט מאוד".

- למה עזבת את מכבי תל אביב?

"כי קיבלתי הצעה מאוד מעניינת ומאתגרת והחלטתי להתקדם".

- זו ירידה מאוד גדולה בשכר?

"ירידה מסוימת בשכר אבל אין לי בעיה עם זה כי ידעתי את זה מראש. יש לי עשייה מאוד חשובה".

- ואם לא היתה הצעה מהנבחרת?

"אז כנראה שהייתי נשאר במכבי תל אביב, אבל אני לא יודע לכמה זמן. כשקיבלתי הצעה מההתאחדות שיתפתי את ג'ורדי ומרטין ביין. אם מכבי היו באים ואומרים לי שהם רוצים אותי לעשר שנים ומציעים חוזה גבוה אז אני לא יודע מה היה קורה. אבל זה לא קרה".

- זה נראה מהצד שקראת את המפה כי מכבי תל אביב לא ידעה מה לעשות עם המחלקה הצעירה.

"הייתה לי פה הזדמנות לתפקיד מרתק ובמבט לאחור לא הייתי עושה שום דבר אחרת. אני שלם לחלוטין".

- היו פרסומים על כך שרוצים להחליף אותך במכבי.

"היו פרסומים על כל מיני מחשבות שאולי יהיו במחלקת הנוער ובמכבי תל אביב הכחישו לי. ואז דיברו איתי מההתאחדות על התפקיד של מנהל טכני ואני עידכנתי את מכבי. ביקשתי מהם אור ירוק ללכת. ואז הדברים התקדמו. מה היה שם במחשבות של מיטש, ג'ורדי ומרטין אני לא יודע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניר לוין מנהל הנבחרות הצעירות של ישראל. ברני ארדוב
"לשחקנים טובים יש תמיד מקום" ניר לוין/ברני ארדוב
"הצלחה של מחלקת הנוער זו הכשרה של השחקנים האלה. מה קורה עם השחקנים האלה בהמשך והאם הם משתלבים בקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב, זה כבר לא בתחום האחריות של המנהל המקצועי של מחלקת הנוער"

- איך מועדון שיש לו הכל, לא מייצר עוד שחקנים לבוגרים? עם מגנים שיש היום במכבי תל אביב, שון גולדברג לא יכול היה להיות בסגל?

"שון גולדברג הוא דוגמה מצויינת לשחקן שהצליח בבנייה שלו במחלקת הנוער. אני זוכר אותו מילדים כשהיה שחקן ספסל ובקושי קיבל דקות. אבל יש לו אופי מדהים והוא הגיע לבוגרים. יש עוד הרבה שחקנים שיצאו מהמחלקה בתקופה שלי ולא נמצאים במכבי תל אביב היום. אני מדבר על מונאס דאבור שעמיר תורג'מן ואני זיהינו מהר את הכישרון שלו. רועי קהת התחנך אצלנו. הצלחה של מחלקת הנוער זו הכשרה של השחקנים האלה. מה קורה עם השחקנים האלה בהמשך והאם הם משתלבים בקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב, זה כבר לא בתחום האחריות של המנהל המקצועי של מחלקת הנוער".

- אתה אומר שאתה הבאת לבוגרים שחקנים טובים ומוכנים והם לא ידעו איך לשלב אותם?

"אני מבין שאתם מחפשים כותרת לכתבה, אבל זה לא מה שאמרתי. אני אומר שממחלקת הנוער של מכבי תל אביב יצאו שחקנים טובים וראויים וחלקם השתלבו כמו דור פרץ ודור מיכה. חלקם נמצאים בבית"ר תל אביב רמלה".

- ניר לוין השחקן היה נעלם אם היה גדל במכבי תל אביב הנוכחית?

"אני לא חושב. לשחקנים טובים יש תמיד מקום. גם רועי קהת לקח לו זמן אבל הנה הוא היום במועדון כמו מכבי חיפה אחרי שעבר בכמה תחנות. מונאס זה דוגמה לשחקן נוער שהשתלב טוב בבוגרים. אני החלפתי את מוטי איוניר ואני שילבתי אותו עם אלירן עטר וברק יצחקי וכולם אמרו שהוא מוכשר ומכבי לא רצו לשחרר אותו. אבל היה לו סעיף בחוזה שהוא יכול היה להשתחרר בסכום נמוך".

- העובדות הן שבתקופה הכי מקצוענית של מכבי תל אביב, מחלקת הנוער לא משתלבת בהצלחה של הבוגרים.

"בכדורגל הישראלי ולא רק, אלא בכל העולם, קבוצה שרצה ומתמודדת על אליפות כמעט שלא משלבת שחקני בית צעירים. תראה מה קורה בהפועל באר שבע היום או מה קרה במכבי חיפה כשהם רצו לאליפות. כשאני אימנתי את מכבי תל אביב לפני 15 שנים, שילבתי הרבה צעירים אבל צריך להודות על האמת, לא היינו בכלל קרובים לאליפות".

שגיב יחזקאל באימון מכבי תל אביב. מור שאולי
"לשגיב היו הרבה עניינים והוא היה חתום גם במכבי פתח תקווה והפועל תל אביב וימים יגידו אם טעינו לגביו בהתחלה. אתה לא יכול להגיד במחלקת נוער אני רוצה שחקן ולא מעניין אותי כמה הוא יעלה"/מור שאולי
"היו מקרים שאני חשבתי ששחקנים מסוימים יכולים וצריכים לקבל צ'אנס בסגל, אבל לא בהרכב הראשון. הצעתי לתת להם הזדמנויות. בחלק מהמקרים ג'ורדי והמערכת קיבלו את דעתי ובמקרים אחרים לא, אבל אני יכול להבין אותם"

- היום אתה בחוץ. אי אפשר לעשות את הדברים יותר טוב?

"תמיד אפשר לעשות יותר טוב".

- היו לא מעט מקרים שפספסתם שחקנים במחלקה.

"אולי שחקן אחד או שניים, אבל זה כיוון שהיתה מדיניות ברורה באשר לכספים שישולמו לשחקנים הצעירים".

- לא היה מקרה בו באת לג'ורדי ואמרת לו לילד הזה צריך לתת יותר?

"היו מקרים שאני חשבתי ששחקנים מסוימים יכולים וצריכים לקבל צ'אנס בסגל, אבל לא בהרכב הראשון. הצעתי לתת להם הזדמנויות. בחלק מהמקרים ג'ורדי והמערכת קיבלו את דעתי ובמקרים אחרים לא, אבל אני יכול להבין אותם כי יכול להיות שגם אם אני הייתי שם, הייתי מחפש שחקנים יותר מנוסים או שחקנים זרים. אני חושב שיש שחקנים שקיבלו הזדמנויות ונסעו למחנות אימונים של מכבי תל אביב. קח את דן גלזר, גיא אביב, סוהיל ארמלי. אליאל פרץ בעיניי הוא שחקן שכן השתלב".

- איך ייתכן ששגיב יחזקאל שגדל במחלקה, עבר להפועל ובסוף נקנה חזרה על ידי מכבי ב-725 אלף יורו?

"אז זה אומר שגידלנו אותו טוב במחלקה והפכנו אותו לשחקן טוב אם מכבי שילמה עליו הרבה כסף. מעבר לזה, לשגיב היו הרבה עניינים והוא היה חתום גם במכבי פתח תקווה והפועל תל אביב וימים יגידו אם טעינו לגביו בהתחלה. אתה לא יכול להגיד במחלקת נוער אני רוצה שחקן ולא מעניין אותי כמה הוא יעלה. בגילאים מסוימים של שגיב יחזקאל היו הרבה עניינים שקשורים לכספים".

- ועומר אצילי?

"עומר אצילי הוא דוגמה לשחקן שעבר פריחה מאוחרת. הוא עזב את מכבי תל אביב בנערים א' וגם בראשון לציון לקח לו זמן להיפתח ולבלוט. עומר אצילי, בלי להרחיב, עבר מתחת לרדאר של מאמן שעשה טעויות איתו. הדרישה שלי, גם אז במכבי תל אביב וגם היום בנבחרת, היא לדעת לבחור לא את זה שנותן לך עכשיו תוצאות מיידיות".

- מי השחקן שאתה מרגיש הכי פספוס לגביו ומה הסיפור שאתה הכי גאה בו?

"חבל לי על גאל מרגוליס. גאל קיבל הזדמנות מסוימת במכבי והחליטו שהוא לא מתאים ואני מסכים איתם במאה אחוז. הוא נמצא עכשיו בבית"ר תל אביב רמלה ואני מאוד מקווה שהוא יממש את הפוטנציאל כי חבל לי שזה לא קרה עד עכשיו. הסיפור שאני הכי גאה בו? אני מאוד שמח על ההצלחה של דור פרץ ודור מיכה ואני מקווה שאליאל פרץ ישתלב כי הוא עשה קפיצה יפה. אני מאוד גאה במה שעשה מונאס דאבור. חביב אוחיון והעסקה עם ווטפורד זו גאווה של המחלקה. אם אני גאה על משהו זה גל אלברמן. כשהחלפתי את מוטי איוניר, אלברמן לא שיחק ולא היה בתמונה וכמאמן זמני החזרתי אותו להרכב והוא היום קפטן מכבי תל אביב. אני שמח שמהמהלך שלי גל ומכבי הרוויחו אחד את השני".

- מה היה קורה לניר לוין החלוץ אם היה גדל במכבי תל אביב?

"היה הופך לשחקן הרבה יותר טוב. בלי להעליב את אנשי מרמורק, אני התחלתי להתאמן ברצינות רק כשהגעתי להפועל פתח תקווה בגיל 22".

ריף מסיקה שחקן הפועל כפר סבא מול אליאל פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני חושב שיש שחקנים שקיבלו הזדמנויות ונסעו למחנות אימונים של מכבי תל אביב. קח את דן גלזר, גיא אביב, סוהיל ארמלי. אליאל פרץ בעיניי הוא שחקן שכן השתלב"/ברני ארדוב
"ג'ורדי הביא הרבה למכבי תל אביב, אבל אני לא יכול לקבוע שאין ישראלים שהיו יכולים לעשות את זה גם. יש מספיק אנשי ניהול ואנשי מקצוע ישראלים שיכולים לעשות את הדברים בצורה טובה כמוהו"

- אתה מסכים עם הקביעה שבשמונה השנים האחרונות אתה החלום הרטוב של המאמנים בני דורך שחיים בקושי משבת לשבת.

"עשיתי צעד נכון. עד היום הילדים שלי שיושבים לראות איתי כדורגל שואלים: 'לא מדגדג לך לחזור?' יש את המחשבות האלה שבאיזשהו מקום לא מיציתי את עצמי בתחום האימון, אבל אני מרגיש שעשיתי החלטה נכונה. באופי שלי יש לי הרבה עניין בחינוך וכשאנשים רצו לפגוע בי הם כינו אותי: 'המורה להתעמלות'. במה שאני עושה כבר שמונה שנים יש אלמנט של חינוך. החברים שלי שמאמנים היום אמרו לי בצורה מפורשת וברורה שעשיתי את הצעד הכי נכון".

- היית רוצה לראות עוד מנג'רים זרים בכדורגל הישראלי?

"ג'ורדי הביא הרבה למכבי תל אביב, אבל אני לא יכול לקבוע שאין ישראלים שהיו יכולים לעשות את זה גם. יש מספיק אנשי ניהול ואנשי מקצוע ישראלים שיכולים לעשות את הדברים בצורה טובה כמוהו. בכל מקרה זה היה מרתק לעבוד איתו ועם המאמנים הזרים במכבי".

- יכול להיות שאין כסף להתאחדות להביא מאמנים ברמה?

"ההתאחדות משקיעה הרבה כסף בכל פרויקט הנבחרות. מינינו עכשיו אנליסט ומינינו עוד בעלי מקצוע. אנחנו הולכים לקבל עוד אמצעים של צילום, ניתוח, איסוף מידע. זה לא נכון להגיד שחוסכים. לא תמיד המאמנים היקרים מתאימים לנבחרות, אלא דווקא מאמני הנישה של הצעירים".

- מאמן הנערים סלאח חסארמה זו העדפה מתקנת כי רצו מישהו מהמגזר הערבי?

"סלאח חסארמה נבחר כי הוא מאמן מתאים וראוי וגם כי הוא מאמן מהמגזר. היה דיבור על זה שיש מקום לשלב מאמן מהמגזר. הוא עמד בכל הסטנדרטים המקצועיים והיו עוד מועמדים כמו עבאס סואן ונג'ואן גרייב".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"היה מרתק לעבוד איתו ועם המאמנים הזרים במכבי". ג'ורדי/ברני ארדוב
"בכדורגל המודרני עוברים משיטה לשיטה. אתה לא יכול לחנך שחקן נערים להתאמן שש שנים באותה שיטה ואז יבוא אלישע לוי בבוגרים וירצה לשחק אחרת. אל תצפו למהפכות"

- מה ניר לוין יכול להביא לתפקיד הזה שלא הביאו לפניו?

"אני עושה את המקסימום כדי לשנות אבל היכולות שלנו מוגבלות כי ב-75 אחוז מהזמן השחקנים במועדונים עצמם. הבאתי מודל ממכבי שיש אותו גם בחו"ל שתמיד יהיו שני מאמנים בכירים על המגרש וגם אני או עופר פביאן שהוא העוזר שלי, נמצאים על המגרש. לעתים אנחנו ארבעה מאמנים ראשיים באימון על המגרש כדי שיהיו כמה שיותר עיניים מקצועיות".

- תנחיל את אותה שיטת משחק מגיל הנערים עד האולימפית? מה הבשורה שניר לוין מביא?

"לא. אנחנו חושבים שזה לא נכון כי בכדורגל המודרני עוברים משיטה לשיטה. אתה לא יכול לחנך שחקן נערים להתאמן שש שנים באותה שיטה ואז יבוא אלישע לוי בבוגרים וירצה לשחק אחרת. אל תצפו למהפכות. אם אשפר את המצב בנבחרות הצעירות ב-15 אחוז, עשיתי את שלי. אני מקווה שאשפר את רמת ואיכות מאמני הנבחרות".

- מאמני כדורגל שבמקביל משמשים כפרשנים בטלוויזיה ואתה חלק מהתופעה - לא מדובר בנוהל מקולקל?

"אני לא מבין מה הבעיה שאפרשן ליגה אנגלית בתפקיד הנוכחי שלי? אני לא מפרשן קבוצות ישראליות. בכל תקופת הפרשנות שלי נזהרתי מפרשנות אינטרסנטית".

- היית הולך ליציע העיתונות?

"לא. הפרשנות שלי היא כדורגל בלבד. לא מעניינת אותי הביקורת והקשקושים מסביב. לא מתעסק ברכילויות".

- הפרשנות לא פוגעת בעבודה שלך?

"מה ההבדל אם אני בבית או באולפן? זה אותו זמן שאני מקדיש. הפרשנות היא השתלמות מקצועית עבורי".

- היה מקרה בו העדפת לפרשן משחק במקום לנסוע למשחק נוער של מכבי תל אביב בצפון?

"זה אחד הדברים הכי מכוערים שנאמרו לי. היו מקרים בעבר בהם לא נסעתי לצפות במשחק נוער של מכבי בצפון הארץ כי זה היה מביא להיעדרות שלי ממשחקים רבים אחרים של המחלקה באותה שבת. אותו עיתונאי שאמר את זה אז עלי הוא חוצפן ועשה לי עוול. פסלתי את עצמי מפרשנות של עשרות משחקי צמרת באנגליה, כי הם התנגשו עם משחקים של מחלקת הנוער".

  • עוד באותו נושא:
  • ניר לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully