וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמבלה לא לבד: הכדורגלנים הכי צעירים שעלו על כר הדשא

הבוליביאני בן ה-12, הנורבגי שהשאיר את אודגארד מאחור, הארגנטינאי שהשכיח את אגוארו והמצרי שספג 13:0 במשחקו הראשון: קראמוקו דמבלה עלה לשחק במדי סלטיק בגיל 13, אבל הוא ממש לא לבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרשים. דמבלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קראמוקו דמבלה הרעיד אמש (שני) את הרשת, כשעלה לשחק במשחק של סלטיק עד גיל 20 - ועל הדרך שבר לא מעט שיאים, כשאת השיא הגדול מכולם - השחקן הכי צעיר בהיסטוריה של המשחק - הוא עדיין לא הצליח לשבור. בעקבות שיתופו של השחקן הצעיר, נזכרנו בעוד כמה הופעות הירואיות של ילדים במשחקי בוגרים.

דמבלה כבר לא יהפוך לשחקן הכי צעיר בהיסטוריה של המשחק, זאת לאחר ההופעה של מאוריסיו בלדיבייסו, שערך הופעת בכורה באורורה הבוליביאנית בגיל 12 בלבד, אי שם בשנת 2009. מאז שיחק במספר קבוצות במדינתו, אך לא שיחק בשנה האחרונה ונראה כי הוא פרש מכדורגל בגיל 20 אחרי קריירה ארוכת שנים.

את מרטין אודגארד אתם זוכרים? הקשר הצעיר שיגע את הליגה הנורבגית, ולאחר מכן גם את שאר הליגות באירופה, כשהפך לשחקן הרכב בגיל 16 בלבד. ההופעות שלו משכו את עיניהם של סקאוטים רבים, עד שלבסוף ריאל מדריד הייתה זו ששמה עליו את ידו. אלא ששיאו של אודגארד לא החזיק מעמד יותר מדי זמן. לפני כשנה שבר את שיאו קרשניק קראסניקי, שערך הופעת בכורה בליגה הנורבגית בגיל 14 וחמישה חודשים. "החלום שלי הוא לשחק בברצלונה", אמר קראסינקי לאחר הופעת הבכורה.

מאוריסיו בלדיבייסו שחקן בן 12. AP
ערך הופעת בכורה בגיל 12. בלדיבייסו/AP

סרחיו אגוארו ערך את הופעת הבכורה שלו בארגנטינה בגיל 15 בלבד, והפך לשחקן הכי צעיר שעושה זאת, אלא שדריו רואה שבר את שיאו, כשעלה להופעת בכורה בגיל 13 במדי טרלב המשחקת בליגה השנייה במדינה.

זייד אל שחיפי הפך לשחקן הכי צעיר בהיסטוריה של הכדורגל המצרי, כשרשם דקות במשחק הגביע מול אל אהלי, כשהוא בן 14 בלבד. הוא עלה לשחק בדקות האחרונות בשמינית הגמר במדי קבוצתו גונה, בהפסד הגדול 13:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully