וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של שחקני מכבי חיפה למולנסטיין: "השיטה מקשה, רוקאביציה צריך לשחק באגף"

2.10.2016 / 7:30

אחרי המעבר בין השיטות, מגיעה ביקורת ראשונה על האוסטרלי. קרלסן ומולנסטיין לא אוהבים את הטענות נגד המגנים ("לא מכובד"), השחקנים תוהים האם מדובר בשדרוג. ומדוע במועדון מעודדים מהעימות בין עטר לאלקיים?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ניקיטה רוקאביציה עדיין לא משכנע. חלוץ מכבי חיפה הגיע על תקן השחקן שיעשה את ההבדל, אבל עדיין לא כבש שער שדה בליגה (שני שערים בפנדל) ונראה שהוא מתקשה מאוד. חלק משחקני מכבי חיפה מזהים את הבעיה. הם טוענים ש"רוקאביציה צריך לשחק באופן קבוע באגף שמאל, להיות האיש שיוציא מתפרצות, לא כחלוץ". אבל למולנסטיין יש בעיה. לפני מספר שבועות דיווחנו כאן שבשיחות סגורות טען המאמן כי הוא מתכנן לשנות את השיטה ולשחק עם שני קשרים באמצע (קהת ולביא) ושני שחקני אגף (קהת הוסט). במשחקים בהם ורמוט תופקד כשחקן החופשי הוא נראה טוב מאוד וכרגע למאמן לו כוונה להחליף את שחקני האגף שלו לטובת האוסטרלי, שיכול לשחק בשני האגפים. "בצורה הזאת", הסבירו אתמול השחקנים "הפסדנו גם את רוקאביציה, גם את קהת וגם את ורמוט. הוא חייב לתת לרועי (קהת) לפתוח מאחורי החלוץ, לעשות את מה שורמוט עשה מול באר שבע. הם יכולים להחליף מקומות".

מולנסטיין הציב אתמול את גליינור פלט בתקווה שרוקאביציה ישתחרר מהלחץ בהתקפה ויבקיע. פלט רשם משחק טוב, רוקאביציה שוב הציג יכולת פושרת ובמכבי חיפה היה מי שאמר אתמול שאולי עדיף שיעלה מהספסל. למרות הכל, פלט ראה את שלט החילוף מוקדם יותר. בלי ששמנו לב, שובל גוזלן שנכנס במקומו עם חמישה שערים בכל המסגרות העונה. יהיה מעניין לראות מה מולנסטיין ילמד מהמשחק אתמול לקראת מכבי תל אביב. עטר ופלט? פלט וגוזלן? שוב רוקאביציה?

עוד בנושא:
תיקו שלישי ברציפות: מכבי חיפה ועירוני קרית שמונה נפרדו ב-0:0
מולנסטיין: "אם נאבד נקודות מול מכבי ת"א אז כן, הליגה בורחת"
יכולת שגורמת לך להתגעגע לאלירן עטר: שביזות יום א', על מה שחסר למכבי חיפה

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
עדיין לא משכנע. רוקאביציה/יוסי ציפקיס

2. אלירן עטר חזר אתמול למגרשים גם בליגה ואחרי הפגרה הוא מתכנן לעשות קאמבק עם חולצת ההרכב. אתמול, במהלך העימות עם עודד אלקיים, המגן סיפר לחבריו ששמע מהחלוץ כמה מילים שלא כתובות במילון, ועוד בלי להסתיר את השפתיים. "גם זהבי סופג בעיטות לרגליים ואף פעם לא ראית שהוא מקלל", אמר אחד השחקנים בקרית שמונה בסיום. במכבי חיפה רואים את העימותים של עטר ולביא אתמול כמשהו שאמור לסמל את השינוי. "כל השחקנים מגנים על עטר, כולם דוחפים את מי שנוגע בלביא", הם מסבירים. והשינוי העיקרי? "משחקים כאלה היינו מפסידים בשנתיים האחרונות. קבוצות היו גונבות שער. אז צריך להסתכל גם על חצי הכוס המלאה". 9 מ-18 למכבי חיפה העונה. זה בדיוק חצי כוס.

3. ההד סביב גארי קגלמאכר נעלם במשחקים האחרונים. במכבי חיפה מסבירים שהם מרוצים ממנו, שמולנסטיין לא חושב להחזיר אותו לקישור, אבל מה עם ההתקפה? "קשה לפספס שגארי כמעט לא תומך. הוא לא יכול לעשות אחד על אחד, אולי זה מה שמולנסטיין מבקש ממנו, בעיקר להגן", אמר אתמול אחד השחקנים בסיום. קגלמאכר היה קרוב להבקיע אתמול. האם זה השדרוג שמכבי חיפה חלמה לעשות בעמדת המגנים, כשמכרה את טואטחה לפרנקפורט והעבירה את הקשר/מגן/בלם לעמדה שמשומר נטש בעקבות פציעה? "מבחינה הגנתית, קגלמאכר עושה עבודה לא רעה. אבל קשה לומר שהוא תורם לקבוצה אחרי שהוא עובר את החצי. מוסא היה סביר הערב", ניתח גורם במועדון את המשחק אתמול. "אבל אתה שואל אם זה שדרוג ששווה מקום של שני זרים? אני לא בטוח". במכבי חיפה היה מי שסיפר שקרלסן ומולנסטיין לא היה מרוצים מהביקורת שהוטחה במגנים לאחרונה. "הם הביאו אותם למכבי חיפה ורוצים שיתנו להם זמן. הם לא רגילים ללחץ הזה מהתקשורת. זה נראה להם כמו משהו לא מכובד", הסביר לנו אחד מעובדי המועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עומר צלישר (מימין), הייטור שחקני עירוני קרית שמונה מול שובל גוזלן, אלירן עטר שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יביא את השינוי? עטר/יוסי ציפקיס

4. מולנסטיין שלח את מאמן הקישור שלו ועוזרו מיק פריסט לעקוב אחר קריית שמונה. המסקנה: ארבע תוצאות תיקו רצופות עד אתמול. התוצאה אתמול: תיקו. המאמן ההולנדי שוב מחא כפיים בסיום, נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים שהוא מאוכזב מהתוצאה, אבל לא מהדרך, שחר איחל להם חג שמח ונסע לביתו. המסר שוב חיובי ושוב מפרגן. עד מתי זה יחזיק? "כל העונה, ולא משנה מה יהיו התוצאות. רנה אמר שהוא מביא מסר חדש לחדר ההלבשה", מבטיחים בחיפה. ונטע לביא הוסיף: "אני חושב שהיו לנו הרבה הזדמנויות. היינו יכולים לעשות את זה קצת יותר קל. ככל שהמשחק התקדם היה לנו הרבה יותר קשה, אבל ניסינו ונמשיך לנסות. יש לנו שלושה שבועות פגרה כדי להתכונן למשחק מול מכבי תל אביב. אני לא חושב שאנחנו יורדים ברמת היכולת. היו לנו הרבה הזדמנויות לנצח את המשחק".

פריסט יכול להיות מרוצה, כי חוליית הקישור היא כנראה החלק הטוב במכבי חיפה. גם רנה סקובדאל יכול להיות מרוצה, כי ההגנה שלו ספגה רק חמישה שערים בששה משחקים. מולנסטיין, מאמן התקפה בדרך כלל, רואה רק ששה כדורים ברשת בשישה משחקים. זאת חצי הכוס הריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully