וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הספיישל אולימפיקס: שרת הספורט לא הגיעה לטקס הפתיחה

26.9.2016 / 11:04

אף נציג ממשלתי לא הגיע לטקס שנערך בווינגייט, כולל שר הרווחה חיים כץ שהיה אמור לנאום. ממשרד הספורט נמסר: "השרה הודיעה מראש כי לא תוכל להגיע לטקס". ממשרדו של כץ נמסר: "השר נפגש עם ספורטאי הספיישל אולימפיקס פעמיים, ואף הזניק את מרוץ הלפיד של הספורטאים"

מירי רגב באופיר 2016. יותם רונן
ספגה ביקורת. מירי רגב/יותם רונן

המשחקים הלאומיים של הספיישל אולימפיקס ייפתחו היום במכון וינגייט. אמש נערך באמפיתיאטרון במכון וינגייט טקס הפתיחה למשחקים בהם משתתפים ספורטאים בעלי לקות שכלית. למרות ששר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ היה אמור לנאום בטקס, הוא לא הגיע.

הדבר הצורם לא פחות היתה העובדה ששום נציג של הממשלה לא היה בטקס כולל שרת התרבות והספורט מירי רגב. היחידים שהגיעו מהכנסת היו חברי הכנסת יצחק בוז'י הרצוג שגם נאם, יעל גרמן ואורן חזן. בטקס נאם גם רב ניצב רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה המאמצת את הספורטאים. בארץ יש כ-1400 ספורטאים בעלי לקות שכלית אשר מתחרים במספר רב של ענפים.

ממשרד הספורט נמסר: "השרה רגב מחזקת ותומכת בספורט עממי ותחרותי בקרב בעלי צרכים מיוחדים. משרד הספורט בראשותה הגדיל את התקציבים בתחום וקשוב לעמותה ולספורטאים. השרה הודיעה מראש כי לא תוכל להגיע לטקס הפתיחה ואף נמסר ללשכתה כי שר הרווחה הוא שינאם באירוע".

בכל הקשור להיעדרות של השר כץ מטקס הפתיחה נמסר מסביבתו כי השר נכח בשני אירועים של הספיישל אולימפיקס בשבוע שעבר ובתוכם טקס הזנקת מירוץ הלפיד וכי הוא לא הודיע שיבוא בוודאות לאירוע אלא רק אם יתאפשר.

ממשרדו של השר כץ נמסר: "שר העבודה והרווחה חיים כץ רואה חשיבות רבה בשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה ומקדם תוכניות ופעילויות רבות לטובת אוכלוסייה זו, וביניהם מימון של משחקי הספיישל אולימפיקס. השר נפגש עם ספורטאי הספיישל אולימפיקס פעמיים, ואף הזניק את מרוץ הלפיד של הספורטאים לפני כשבוע ב 18/9/2016 .

שר העבודה והרווחה חיים כץ עם הספורטאית מיה הרץ. אבי חיון, מערכת וואלה! NEWS
חיים כץ עם מיה הרץ בטקס ההזנקה של מירוץ הלפיד/מערכת וואלה! NEWS, אבי חיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully