וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייע פייגנבוים: "מכבי שיחקה בלי יריב, הסמל של הפועל תל אביב הוא בלוף"

26.9.2016 / 10:00

שייע היה חלק מהתבוסה 5:0 בדרבי ב-1970, אבל לא מבין את ההשוואה: "אז היינו אלופים, הפעםהשחקנים לא מבינים מה זה דרבי. הפועל של היום זה מועדון בלי רגש, מי ישחק עם הלב? הכל שקר". צפו במשדר

מערכת וואלה!

התבוסה בדרבי התל אביבי אמש הובילה את אוהדי מכבי תל אביב להשוות את הניצחון למה שהתרחש ב-24 בינואר 1970. גם אז ניצחה מכבי תל אביב 0:5, אלא שאז הפועל תל אביב הייתה קבוצה ששווה אליפות והיום היא מתחת לקו האדום עם לא מעט סימני שאלה שמרחפים מעל המועדון.

"אני לא מבין איך אנשים מייצרים את ההשוואה הזאת, למה בכלל חזרו אחורה", אומר שייע פייגנבוים, מכוכבי הפועל תל אביב של העונה ההיא. "הפועל תל אביב של אז הייתה האלופה. אחרי שבועיים מההשפלה ההיא, חזרתי למשחק הגומלין בליגה וניצחנו 1:2, עם צמד שלי. מכבי הייתה צריכה לקבל חמישייה, אבל לא ידענו לנצל את המצבים. החזרנו בגומלין כי היינו קבוצה חזקה וטובה. פרימו לא שיחק, אז הייתה בעיה להפועל תל אביב".

"מכבי תל אביב של אתמול שיחקה לבד, מול שום קבוצה", המשיך פייגנבוים. "אתה יודע מה זה שאין קבוצה ואתה עולה ומשחק טקטי? היא שיחקה טקטי אבל בלי יריב. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הם היו מקבלים 0:3 במחצית. לאן זה היה מגיע? מכבי תל אביב לא הייתה טובה בחצי הראשון, ואם כל הכבוד לנתוני החזקת הכדור, השוער שלה לא נגע בכדור. הם הגיעו ל-16, לא הגיעו לשער. בתבוסה ההיא הפועל הייתה טובה, אבל אבי בנימין ז"ל היה עדיין צעיר, והם הבקיעו בכל פעם שבעטו לשער. זאת לא הייתה הצגה. הפועל תל אביב הנוכחית היא מהחלשות ביותר שאני הכרתי. יש שם כמה שחקנים לא רעים, אבל גם כמה שאני לא יודע איך הגיעו להפועל. אני לא רוצה להיכנס למה שקרה לפני המשחק ועל עזיבת גוטמן, אבל בוא נגיד שזה לא היה אקט בריא להפועל תל אביב".

עוד בנושא

שייע פייגנבוים מאמן עירוני רמת השרון. ברני ארדוב
"הפועל תל אביב הנוכחית היא מהחלשות ביותר שאני הכרתי". פייגנבוים/ברני ארדוב

על השאלה כיצד הפועל תל אביב תוכל לקום כעת מהקרשים ענה: "אין קשר לדרבי, היא צריכה לקום מהקרשים כי היא לא משחקת כדורגל מתחילת העונה. הדרבי הוא רק עוד מסמר בלב שלה. אני חשוב שאפשר לייצר בהפועל הרבה יותר ממה שרואים עכשיו. בהפועל תל אביב היו תקופות שהיית נוסע לסיבוב הופעות. היו גם תקופות לא טובות. אבל מה שמעצבן אותי יותר מהכל, הוא התקציב הנוכחי שלה. תקציב כזה גבוה, אבל הסגל שלה לא שווה אפילו רבע ממנו".

לסיום, פייגנבוים סיפר על החשיבות של הדרבי בעיני האוהדים והשחקנים, אז והיום. "לדרבי היום אין ערך, כי אין שחקנים תוצרת בית בהפועל תל אביב", הוא מסכם וכואב. "מי ישחק עם הלב בהפועל? למען מה הם ישחק? למען סמל שהוא בלוף? למען הכסף? הם מודעים בכלל למה שקרה אתמול? עוד יומיים השחקנים האלה לא יהיו פה. תגיד לי אתה, מה אומר מאמן שבא לאסיפה וצריך לדבר עם השחקנים האלה לפני הדרבי? מה יש לו לומר להם ומה הם יודעים עליו? הם לא יודעים מה זה דרבי בעיר תל אביב, אז הוא יכול לשלוף דברים מהמותן, לבקש ש'יתנו את הנשמה'. הכל שקר. בתקופה ההיא, שחקנים לא היו יוצאים שבוע מהבית אחרי הפסד בדרבי. ברגע שאין חמישה שחקנים תוצרת בית, קשה לך להביע רגשות לקבוצה. הפועל של היום זה מועדון בלי רגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully