וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של המלך פרנק: הקאמבק של פרנק ריברי

25.9.2016 / 8:30

הקריירה של קשר באיירן מינכן הייתה בסכנה, אך השינוי על הקווים סימן את תחילתו של הקאמבק. עם מוערבות ישירה בשער למשחק ויחסים קרובים עם אנצ'לוטי, ריברי כבר מסמן את היעד הבא

אימג'בנק GettyImages

המשחק בהמבורג היה הקרב הקשה ביותר של באיירן מינכן העונה. היא נתקלה בבעיות בפיצוח הגנת המארחים, ומבט על הסטטיסטיקה של הקבוצה מהנמל הצפוני מלמד שזה לא מפתיע. המבורג שמרה עד כה על רשת נקייה עד הדקה ה-66 בכל משחקיה. ברבעים האחרונים של המשחקים, היא ספגה עשירייה. הכושר הפיזי שלה לא מזהיר, היא קורסת תמיד לקראת הסיום, וזו אולי הסיבה בגללה החליט קרלו אנצ'לוטי לשלוח את פרנק ריברי לדשא רק בדקה ה-61.

המאמן העניק לכוכב הצרפתי מנוחה לקראת ההתמודדות מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות ביום רביעי, והכניס אותו רק במאני טיים. ההימור הצליח. קינגסלי קומאן התקשה מול המגן היפני גוטוקו סאקאי, אבל ריברי שיגע אותו לחלוטין, ובדקה ה-89 בישל באמנות את שער הניצחון של יוזואה קימיש הנפלא.
כך שמרה באיירן על מאזן מושלם. עבור ריברי היה זה הבישול החמישי העונה בחמישה משחקים, אליהם יש להוסיף שני שערים. כלומר, הוא מעורב ישירות במחצית מ-15 שערי הליגה שהבקיעו הבווארים. ועוד לא הזכרנו את האסיסטים מול יינה בגביע הגרמני ונגד רוסטוב בליגת האלופות. זה כבר יביא אותנו למעורבות בתשעה שערים בשמונה משחקים בלבד מאז תחילת העונה. לא רע בשביל בחור בן 33, שהוגדר עד לא מכבר כסוג של שחקן עבר, אחרי שפציעה בקרסול הגבילה מאוד את הופעותיו בשתי העונות הקודמות.

עוד בנושא:

גרמניה: 0:1 דרמטי לבאיירן בהמבורג, הומלס נפצע. שלושער לצ'יצ'אריטו
פוגבה העניק רולקסים לאנשי יובנטוס: "האוויר בטורינו עשה לו טוב"
ריאל מדריד: רונאלדו העצבני לא אהב את החילוף. זידאן: "חשבתי על הצ'מפיונס"

קשר באיירן מינכן פרנק ריברי. GettyImages
שכח מפפ. ריברי/GettyImages

העזיבה של פפ הביאה נחת

ההצלחה המסחררת של דוגלאס קוסטה, שנרכש בקיץ 2015 משחטאר דונייצק, הפכה לכאורה את ריברי לפחות חיוני בסגל. ההשתלבות הנהדרת של קומאן, שמוגדר בינתיים כמושאל מיובנטוס אך צפוי לעבור בקיץ הקרוב, חיזקה עוד יותר את התחושה. הרי מדובר בשחקן הצעיר ב-13 שנה מבן ארצו. חוזהו של ריברי מסתיים ביוני 2017, ולא רבים האמינו שיש סיכוי להארכתו. מה הטעם להשאיר שחקן עם בעיות רפואיות כה חמורות?

ואולם, ריברי חזר. בעונה שעברה השתמש בו פפ גווארדיולה בעיקר כג'וקר במהלך הסיבוב השני, וקיבל לפרקים הופעות מצוינות, אך יציבות טרם ניכרה במשחקו של הצרפתי. יכול להיות שזה נבע מחוסר שביעות הרצון של ריברי מהשיטה של המאמן באופן כללי. עוד לפני הפציעה הוא מתח ביקורת פומבית על הקטלוני ועל הרוטציה שפגעה בהמשכיות. "אני צריך לשחק כל הזמן כדי להיות בכושר. אני זקוק למנוחה אחרי חמישה או שישה משחקים, לא אחרי משחק אחד", הוא טען ב-2014. מיד אחרי שעזב גווארדיולה למנצ'סטר סיטי, פתח התחבולן הקיצוני פה גדל הרבה יותר ולא הסתיר את אשר על ליבו.

"פפ הוא מאמן צעיר וחסר נסיון. לפעמים הוא מדבר יותר מדי, והכדורגל הוא משחק פשוט. לא צריך להגיד לי בדיוק מה לעשות, כי אני צריך חופש על המגרש. רק צריך לטפוח לי על השכם. אנחנו צריכים לצאת להתקפות מהירות, לא להעביר כדור קדימה ואחורה", הצהיר הצרפתי ביולי. באותה נשימה, הוא שיבח את אנצ'לוטי והשווה אותו לאומטאר היצפלד וליופ היינקס, איתם אהב לעבוד באליאנץ ארנה. "סוף סוף אני מרגיש שהמאמן סומך עלי. אנצ'לוטי הוא מאמן גדול, הוא מתנה למועדון שלנו. בזכותו אני חש חופשי, יש לי המון מוטיבציה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
אפילו לא מתגעגע אליו. גווארדיולה/GettyImages

"אנצ'לוטי אוהב את שחקניו"

אפשר, כמובן, לכעוס על ריברי ולטעון כי לא נאות לבקר מאמן שזה עתה עזב. אפילו קרל היינץ רומניגה אמר: "אין סיבה לדבר רעה על גווארדיולה. זכינו בתארים רבים איתו, והוא הביא לנו תועלת רבה". מצד שני, כנות היא תכונה חיובית. ריברי לא הסתיר את תחושותיו גם כאשר פפ עוד עבד במינכן, ואין עוררין על כך שהוא לא קיבל את היחס לו ציפה אחרי שהחלים מהפציעה הקשה. גווארדיולה ניסה לחנך שחקן ותיק שלא מסוגל להשתנות יתר על המידה, ועל הדרך פגע בבטחונו העצמי דווקא כאשר הצרפתי היה זקוק לתמיכה יותר מכל. אנצ'לוטי, שידוע כמאמן של שחקנים, שינה את הכול, והתוצאה מדברת בעד עצמה.

החיבור עם אנצ'לוטי רק התחזק ככל שחלפו השבועות. "קרלו נגיש מאוד. הוא אוהב את שחקניו, מעניק יחס אישי, צוחק איתנו, שואל אותנו לשלומנו. זה חשוב, כי אנחנו מבלים המון זמן ביחד, ואי אפשר לדבר כל הזמן אך ורק על כדורגל. אנצ'לוטי הוא אלוף אמיתי, והוא יצר הרמוניה בחדר ההלבשה", אמר ריברי בחודש שעבר. לא קשה לקרוא בין השורות מה הוא חושב על קודמו של האיטלקי, וזה סוד הקסם. ההנאה תמיד היתה חשובה מכל עבור ריברי, והחיוך חזר. אחרי תקופה מסוייטת על שולחן הטיפולים, הוא נהנה לרגש את הקהל, והשבוע האחרון היה חלומי מבחינתו. השער מול הרטה ברלין ביום רביעי היה עוצר נשימה, והמהלך הזכיר את ריברי בימיו הגדולים ביותר. הוא עבר את סבסטיאן לנגקאמפ כאילו לא היה קיים, השכיב את פטר פקאריק על הדשא בשתי הטעיות מופלאות, ואז שלח את הכדור פנימה וביצע תנועה של פול פוגבה לעבר האוהדים הצוהלים ביציע.

לאחר מכן, הוא היה נרגש לקבל את פניו של אריאן רובן, שחזר מפציעה ממושכת, והתכבד להבקיע בעצמו. אחריו הגיע המשחק מול המבורג, אותו פתח ריברי לראשונה העונה על הספסל. הפעם לא היתה לו בעיה עם שיקוליו של המאמן. הוא עלה מהספסל ברגע הנכון והכריע את ההתמודדות.

שחקני באיירן מינכן דוגאלס קוסטה עם פרנק ריברי. GettyImages
מאבק ישיר על הכנף. קוסטה עם ריברי/GettyImages

שיא הופעות בקרב הזרים בהישג יד

המעריצים ביציעים לא יודעים את נפשם מרוב אושר. ריברי הוא אחד השחקנים האהובים במועדון, ולא לחינם הוא יסגור העונה עשור במינכן. בבוואריה שמחים לציין כל אירוע שקשור אליו, ולכן נחגגה בתקשורת אפילו העובדה התמימה לפיה הוא השווה מול הרטה את מספר ההופעות של הנשיא אולי הנס. כעת יש לצרפתי 329 משחקים רשמיים במדי באיירן בכל המסגרות, והוא מדורג במקום השני בין הזרים בתולדות המועדון, אחרי חסן סליהמיצ'יץ' הבוסני. אם יישאר בריא ויישאר בקבוצה, יוכל ריברי לחלוף על פניו כבר במהלך העונה הבאה ולהיכנס לספר השיאים של המועדון. האם זה באמת יכול לקרות?

בעונה שעברה הייתה סקפטיות גדולה בנושא, אבל היום שוררת אופטימיות גדולה. מנואל נוייר טוען: "יש סימנים רבים לכך שההנהלה רוצה להשאיר את פרנק". גם חוזהו של רובן מסתיים הקיץ, ויהיה מעניין לראות אם באיירן תרצה להחתים את שני הסמלים שיצרו את צמד Robbery גם בעונה הבאה. יש לכך לא מעט יתרונות, אך יהיה מסוכן גם לחסום את השחקנים הצעירים. התפתחותו של קומאן תלויה במספר הדקות שיקבל, וגם דוגלאס קוסטה ראוי לשחק בהרכב. זו סוגיה מורכבת, ואין פתרונות חד משמעיים.

קשר באיירן מינכן פרנק ריברי עם ראפיניה. GettyImages
ישמור על הידיים?/GettyImages

כדאי לשמור על מרפקים

על מנת לשפר את סיכוייו, יצטרך ריברי לשפר את ההתנהגות כאשר מספר התקריות בהן היה מעורב מאז הקיץ מדאיג למדי. במהלך משחק ההכנה מול אינטר בקיץ, נגרר הצרפתי לפרובוקציה מצד פליפה מלו, וספג נזיפה מצד אנצ'לוטי. בסופרקאפ מול בורוסיה דורטמונד, שלח ריברי מרפק בפניו של המגן הצעיר פליקס פסלאק, חזר על המעשה במשחק הגביע מול יינה, וגם אתמול לא היה שקט. בהמבורג טענו שריברי היה צריך לספוג כרטיס אדום אחרי שמשך בפניו של ניקולאי מולר. ואולם, איכשהו השופטים התייחסו עד כה בסלחנות למעלליו. בקבוצה מקווים שהמשך ההצלחה ומצב הרוח מצוין ימנעו בעיות נוספות.

האתגר הגדול הראשון של ריברי בעונת הקאמבק שלו יהיה כבר ביום רביעי, ואפשר לצפות להתגרויות מצד שחקני אתלטיקו. עבור הצרפתי, זו בעיקר ההזדמנות לנקום על ההדחה בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. הוא הצהיר כבר בקיץ שהמפעל האירופי נמצא בראש סדר העדיפויות שלו העונה. אחרי שכיכב בדרך לזכייה ב-2013, והיה מועמד לכדור הזהב, הוא רוצה להניף את הגביע בפעם השניה בחייו. אם תהיה זו עונתו האחרונה במינכן, הרי שזו גם ההזדמנות האחרונה לעשות זאת. אבל מי יודע - אולי זו דווקא תהיה העונה הגדולה בקריירה? לפני שנה אפשרות מסוג זה נשמעה כמו בדיחה לא מוצלחת, אך כעת אי אפשר לפסול זאת על הסף. המלך פרנק חזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully