וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: כדורגלן הורחק במהלך משחק על סמך צילומי הטלוויזיה

שיטת VAR נכנסה לפעולה בגביע ההולנדי: אנואר קאלי מווילם 2 ספג צהוב במשחק נגד אייאקס, אבל השופט שינה לאדום אחרי ייעוץ משופט שצפה בהילוכים חוזרים בניידת שידור מחוץ למגרש

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תקציר המשחק אמש. העבירו ל-00:43 כדי לצפות בעבירה והכרטיס האדום

שחקן וילם 2, אנואר קאלי, הפך אמש (רביעי) לשחקן הראשון בהולנד שמורחק עוד במהלך המשחק על פי מצלמות הטלוויזיה. וילם התארחה אצל אייאקס למשחק במסגרת הסיבוב הראשון בגביע ההולנדי (0:5 לאייאקס) וקאלי ביצע עבירה חריפה על לאסה שונה. השופט דני מאקלי מיהר לשלוף לו כרטיס צהוב, אבל בתוך כמה שניות ביטל את השליפה הראשונה שלו והראה לקשר בן ה-25 כרטיס אדום.

בגביע ההולנדי הכניסו השנה את השימוש ב-VAR (video assistant referee) כחלק מניסוי שמטרתו לבחון את השיטה. הביצוע מאוד פשוט: שופט מקצוען נוסף יושב בניידת שידור בה שישה מסכים, ונמצא בקשר ישיר עם השופט הראשי. הוא צופה במשחק וכמובן שהילוכים חוזרים, ומסייע לשופט המשחק לקבל החלטות. אתמול זה היה פול ואן בוקל שישב בניידת שידור באחד ממגרשי החנייה מחוץ לאמסטרדם ארנה. הוא ראה את התיקול של קאלי בהילוך חוזר, מכמה זוויות, ואותת לשופט הראשי מקאלי לשלוף אדום.

בחודש שעבר כבר נעשה שימוש ב-VAR במשחק הידידות בין איטליה לצרפת בבארי, אבל בהתמודדות לא נרשמו רגעי מחלוקת. המערכת הזו תנוסה במפעלים נוספים וב-2018 צפויה להתקבל החלטה האם להכניס אותה בצורה קבועה לעולם הכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully