וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני מכבי תל אביב נגד חוק הצעירים; המועדון נתבע, אך מביע תמיכה

פניני, אוחיון, מקל, יבזורי ולנדסברג הגישו תביעה לבית הדין לעבודה בטענה כי החלת החוק, המחייב כל קבוצה להופיע למשחקי הליגה עם שני צעירים, מפלה ופוגעת בקריירה שלהם. בין הנתבעים: מכבי עצמה, שידעה מראש על הצעד. יו"ר מנהלת הליגה: "כשנקבל את כתב התביעה, נגיב"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

חמישה משחקניה הישראלים של מכבי תל אביב יוצאים נגד מנהלת הליגה: גיא פניני, יוגב אוחיון, גל מקל, דגן יבזורי וסילבן לנדסברג הגישו תביעה לבית הדין לעבודה בדרישה לבטל את "חוק הצעירים" שמחייב את כל קבוצות ליגת העל להחזיק בסגל שלהן לפחות שחקן אחד מתחת לגיל 25 ושחקן נוסף עד גיל 22.

התביעה הוגשה נגד המנהלת, שיצרה את החוק והעבירה אותו, וגם נגד גופים נוספים: איגוד הכדורסל, האחראי על חוקי הענף באופן שילוחי; ארגון השחקנים, שהסכים עם המנהלת למתווה שבמסגרתו החוק יקוים; והמעניין מכל - מכבי תל אביב עצמה, שבכלל התנגדה לחוק ולמעשה מביעה תמיכה בשחקניה, אבל מופיעה בתור נתבעת עקב היותה המעסיקה של החמישה.

התביעה לא התקבלה בהפתעה במכבי, ואף שלכאורה שני הצדדים נמצאים משני צידי המתרס נראה כי הם מתואמים ביניהם מאחורי הקלעים. השחקנים דאגו ליידע את המועדון מבעוד מועד על התביעה שתוגש, ובמכבי מביעים תמיכה לא רשמית בצעד שביצעו.

"גם אנחנו מתנגדים לחוק הזה, והבענו את זה בכל דרך אפשרית, כף שאנחנו מבינים אותם", אמר גורם במועדון. ממכבי תל אביב נמסר בתגובה כי "ידינו כבולות בסוגיה הזו".

הכדורסלנים טוענים כי בחוק הצעירים יש אפליה לא צודקת בגין גיל, וכי באמצעות החלתו נגרם נזק לקריירה שלהם. יש לציין כי כמה מהישראלים במכבי תל אביב לא הצטרפו לתביעה: איתי שגב, שבאופן טבעי "נהנה" מקיומו של החוק, בדומה לשני הצעירים החדשים בקבוצה, תומר זלמנסון ועמית עבו. גם שמו של ג'ו אלכסנדר נפקד מכתב התביעה.

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל מסר בתגובה כי "לא קיבלנו את כתב התביעה, ולמדנו עליו רק מהתקשורת. כשנקבל אותו, נגיב".

גל מקל עם יוגב אוחיון שחקנים מכבי תל אביב. יותם רונן
לא מרוצים. אוחיון ומקל/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully