וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסרג'י פנית, לא טעית: סרג'י רוברטו התגלה כג'וקר של ברצלונה

21.9.2016 / 15:00

רגעים מייאשים על הספסל, עלבונות מצד האוהדים, שמונה עמדות שונות בשנתיים ואמברגו אחד ששינה את הקריירה. לואיס אנריקה המאמן חיפש מחליף לדני אלבס, ומצא יורש כלבויניק ללואיס אנריקה השחקן. כך הפך סרג'י רוברטו ל"החתמה הכי טובה של ברצלונה"

רויטרס

בווידאו: שני הבישולים של סרג'י רוברטו ב-2:6 של ברצלונה על בטיס

סרג'י רוברטו כבר היה מיואש. רק כמה חודשים קודם לכן שכנע אותו המאמן לואיס אנריקה לחתום על חוזה חדש עד 2019, אבל במרץ 2015 הוא מצא עצמו כרגיל על הספסל, עם כמות דקות משחק שעלתה רק על אלו של הפלופים דוגלאס ותומאס ורמאלן והשוער השלישי ג'ורדי מאסיפ. בסביבתו דיברו על עזיבה בלית ברירה ("הובטחו לו יותר הזדמנויות, אבל הוא כבר לא קונה את המילים היפות של המאמן"), ככל הנראה בהשאלה לאנגליה. אלא שבסיום עונת 2014/15 הגיעה עוד שיחה עם הבוס.

רגע לפני היציאה לחופשת הקיץ, פנה לואיס אנריקה לקשר אותו הדריך גם בקבוצת המילואים והודיע לו: "תתכונן, אתה תהיה הגיבוי שלנו לדני אלבס בעמדת המגן הימני".

הפעם, להבטחה גם היה כיסוי. ההימור המפתיע הוצג לראשונה במסע המשחקים של ברצלונה בארה"ב בקיץ הקודם, ומאותו רגע עלה סרג'י רוברטו על המסלול המהיר להצלחה. מקצה הספסל, בואכה רשימת ההעברות, לעמדת מפתח באחת הקבוצות הגדולות בעולם ולמקום בסגל נבחרת ספרד. ותודה לאמברגו של פיפ"א.

עוד בנושא:

ברצלונה במבחן גדול ראשון, בבית מול אתלטיקו (23:00, ערוץ 50)
בעקבות השוואת הפתיחה הגרועה בתולדות ולנסיה: פאקו אייסטרן פוטר

סרג'י רוברטו שחקן ברצלונה מול ג'ונתן דוס סנטוס שחקן ויאריאל. GettyImages
זה שהגשים את חלום ברצלונה וזה שנפלט. סרג'י רוברטו עם הכדור מול ג'ונתן דוס סנטוס/GettyImages

מאז היותו ילד, סרג'י רוברטו סומן כדבר הגדול הבא בברצלונה. הוא הבריק כקשר התקפי בקבוצות הנוער, כיכב בקבוצת המילואים ופפ גווארדיולה בחר את דקת הסיום של המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, ב-27 באפריל 2011, כדי להציג אותו לראשונה לעולם. "סרג'י רוברטו הוא שחקן שכדאי לעקוב אחריו בשנים הבאות", המליץ גווארדיולה. "כשהוא יפרוץ, כולכם תהיו מאוד מופתעים ממנו".

התהליך אמנם היה ארוך מהצפוי ותפס כיוון אחר לגמרי, אבל בסופו של דבר גם במקרה הזה פפ צדק. עמדות הקישור תמיד היו עמוסות והכישרון הקטלאני לא הצליח לבוא לידי ביטוי בהזדמנויות הספורות שקיבל. במקביל, הגיעו הצעות מאנגליה (טוטנהאם, ליברפול וגם מנצ'סטר סיטי כאשר צ'יקי בגיריסטיין הגיע) ומאיטליה (מילאן ואינטר) וגם האוהדים כבר הרימו ידיים ולא הבינו מה השחקן המבוזבז מהאקדמיה עוד עושה בקבוצה הבוגרת. אבל סרג'י רוברטו התעקש להילחם. "היו רגעים שכבר חשבתי על עזיבה, אבל זה קשה כי אנחנו מדברים על הקבוצה של חיי", הסביר בראיון. "בכל מקום אחר, אני בטוח שהייתי עוזב. אבל אני 'קולה', לעולם לא אזרוק את המגבת".

טאטה מרטינו התלהב מכישוריו, אך הלחץ בברצלונה היה גדול עליו והוא לא ידע כיצד לשלב אותו. לואיס אנריקה נתן לרוברטו תקווה. הוא החמיא לו בכל הזדמנות, פעל למען הארכת חוזהו ואחרי העונה הראשונה, כאמור, החליט לבצע לו הסבת תפקיד. "המאמן סיפר לי איך הוא חתם בברצלונה כחלוץ, ובסופו של דבר שיחק כמגן, קשר וכמעט בכל עמדה אפשרית", נזכר רוברטו בשיחה ששינתה לו את הקריירה. "אני הייתי קשר התקפי ומעולם לא שיחקתי כמגן, אני מתרגל לזה".

במסע בארה"ב בקיץ שעבר, אוהדי ברצלונה הופתעו לגלות את סרג'י רוברטו בתפקיד החדש. דני אלבס היה פצוע, מרטין מונטויה עזב, אדריאנו היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, דוגלאס לא נספר והרכש אלש וידאל לא יכול היה להירשם עד ינואר. "אבל זה לא היה אלתור", הדגישו בברצלונה. "המהלך היה מחושב ותוכנן עוד בסיום העונה שעברה". לרוברטו היה זמן ללמוד את התפקיד החדש. הוא קיבל יותר דקות (224) מכל שחקן אחר במסע, הרשים במשחקי הידידות מול מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, וקינח עם שער נגד לוס אנג'לס גלקסי. כבר במחזור הפתיחה של הליגה הוא נדרש להחליף בתפקיד החדש את דני אלבס ששוב נפצע, וברצלונה הרוויחה שחקן רעב שיכול למלא מספר רב של תפקידים.

כמה תפקידים? עד כה, הוא כבר הוצב בשמונה מתוך עשר עמדות השדה. הוא נוסה כתשע מדומה, מילא את מקומו של סרג'יו בוסקטס כקשר אחורי, שיחק בכל עמדות הקישור וההתקפה בצדדים ואפילו מילא את מקומו של ג'ורדי אלבה כמגן שמאלי. "יש לו את האינטליגנציה הדרושה למלא כל עמדה", הסביר לואיס אנריקה, שיכול להעיד טוב יותר מכל אחד אחר על תפקיד הכלבויניק. "ניסינו אותו כחלוץ, הוא גם יכול להיות בלם ללא כל בעיה". כאשר מארק אנדרה טר סטגן נפצע, ולאור ההופעה הלחוצה של שוער הרכש יספר סילסן, אוהדי ברצלונה, ששנה וחצי קודם לכן תהו מדוע הקבוצה לא נפטרה מהסרח העודף הזה, אף המליצו על רוברטו כשוער לעת מצוא.

לואיס אנריקה במדי ברצלונה. Shaun Botterill, GettyImages
מי כמוהו יודע לזהות כלבויניק. לואיס אנריקה כשחקן ברצלונה/GettyImages, Shaun Botterill

אחרי שבכל ארבע העונות הראשונות שלו כשחקן בוגרים רשם 31 משחקי ליגה, רוברטו השווה את הכמות הזו ב-2015/16. היו לו הופעות כקשר, כשחקן כנף, כמגן שמאלי, אבל בעיקר כמגן ימני, שם לשליט של העמדה מאז 2008, דני אלבס, לא היה מחליף בגלל איסור ההעברות והעובדה כי הקבוצה לא הורשתה לרשום את וידאל (וארדה טוראן) עד ינואר. מאז, בכל פעם שרוברטו נשאל עד כמה הוא מודה לפיפ"א שמנעה מברצלונה לבצע עסקאות בקיץ שעבר, הוא עונה בחיוך: "כשיש פחות שחקנים, יש יותר סיכוי שאקבל הזדמנות".

ובעקבות הפרידה של דני אלבס, החיוך לא מש מפניו של רוברטו. האיש שהעיד כי התרגל "להמתין חודש בין משחק למשחק", פתאום מקבל מנוחה לפני משחקים גדולים, נחשב לשחקן מוערך והזוגיות שלו ושל חברתו הישראלית קורל סימנוביץ' מסוקרת בדיוק כמו חיי הלילה של ניימאר. כוכב. "הוא נפלא מתמיד", החמיא לואיס אנריקה בטרום העונה. "הוא יותר משחקן כי הוא תמיד טוב, לא משנה איפה אני מבקש ממנו לשחק. העונה הוא ישחק בצדדים, אבל הוא יכול לעזור לנו גם כבלם וגם כחלוץ. זה יתרון שיש שחקן כל כך מגוון". כעת הוא המגן הימני הבכיר של ברצלונה, ולאור היכולת האיומה של וידאל בהזדמנויות שקיבל, לא נראה שיש לו תחרות. גם הדיבורים על רכישת הקטור ביירין לא התקבלו בהתלהבות על ידי האוהדים, שמעדיפים לראות את המועדון נותן עדיפות לבוגר לה מאסיה שנלחם על הזכות לשחק בקבוצה מאשר אחד שברח בגיל 16.

ז'ואן מריה באטל, פרשן העיתון "ספורט", אף הגדיר את סרג'י רוברטו כהחתמה הטובה ביותר של ברצלונה העונה, לאור העובדה ששחקני הרכש פרט לסמואל אומטיטי עדיין לא התאקלמו. "העין הטובה והאינטליגנציה הרגשית של לואיס אנריקה יצרו עבורו סיטואציה מצוינת", כתב באטל. "נכון, סרג'י לא הכי חזק, אבל הוא הפך לאחד השחקנים המהירים בקבוצה, יש לו כוח מתפרץ וכושר נפלא. הוא עולה ויורד ללא קושי, בעל מודעות טקטית וגישה נכונה. יש לו סיכוי רב להצליח בברצלונה. מסתבר שאלבס החדש הגיע מהבית, ובחינם".

גם נבחרת ספרד הרוויחה. "אני כאן בזכות לואיס אנריקה", אמר רוברטו לאחר שג'ולן לופטגי החזיר אותו לסגל. בהופעת הבכורה שלו בהרכב, בה שימש הן כמגן ימני והן כקשר, שחקן ברצלונה בן ה-24 גם מצא את הרשת במשחק מוקדמות המונדיאל מול ליכטנשטיין והמשיך לקצור שבחים. "הוא יכול להגיע בקלות לרחבה של היריבה, לואיס אנריקה הבריק עם ההסבה שלו למגן", אמר לואיס מייה, שאימן את רוברטו בנבחרת הצעירה. "גם לופטגי יודע שאפשר לסמוך עליו, הוא יהלום". לופטגי עצמו, שרצה אותו בהשאלה כשאימן את פורטו, הסכים: "הוא כל כך מגוון, אפשר לשנות את השיטה בעזרתו גם בלי לבצע חילופים".

סרג'י רוברטו שחקן נבחרת ספרד כובש שער. AP
גם מאמן הנבחרת החדש לא הסתיר את התלהבותו. סרג'י רוברטו כובש במדי ספרד/AP

ההתלהבות סביב רוברטו רק גוברת. אחרי שהיה "הג'וקר של לואיס אנריקה", הוא קיבל את הכינוי "הספוג" בזכות יכולתו להתאים עצמו לכל צורך של הקבוצה. חלוץ הרכש פאקו אלקאסר, שעדיין לא מוצא את עצמו בברצלונה, העיד כי סרג'י מהווה עבורו מודל: "הוא דוגמה מצוינת מבחינתי. הוא התחיל כקשר מרכזי והפך לשחקן שיכול לשחק בכמה עמדות ומהווה פתרון מצוין עבור המאמן. אני רוצה לשרת כך את הקבוצה, אשחק היכן שהמאמן ירצה".

רוברטו בישל שני שערים במחזור הפתיחה נגד בטיס, קיבל מנוחה, היה טוב בניצחון בסן מאמס ואז קיבל מנוחה לקראת סלטיק ולא נכלל בסגל בהפסד הביתי המפתיע לאלאבס. מול הסקוטים הוא חזר, רץ יותר מכל שחקן אחר של ברצלונה (מעל 11.4 קילומטרים) ודייק ב-66 מ-70 המסירות שלו, מתוכן 20 היו לעבר ליאונל מסי, שקיבל ממנו אסיסט במחזור הראשון ונהנה משיתוף הפעולה בצד ימין. גם איבן ראקיטיץ', שבשתי העונות הקודמות נדרש לכסות את החורים של דני אלבס כשהוצב בצד ימין של שלישיית הקישור, מרוצה מהשינוי שהוריד ממנו נטל טקטי ומאפשר לו להצטרף יותר להתקפה.

בברצלונה בטוחים שסרג'י ישחק בהצלחה ב-90 אחוזים מהמשחקים, בהם ברצלונה פוגשת יריבות נחותות שלא מפעילות לחץ על האגפים שלה. השאלה היא לגבי 10 האחוזים הנותרים, של משחקים מול יריבות ברמה הגבוהה ביותר, אז העובדה שזו לא העמדה הטבעית של רוברטו עשויה לבוא לידי ביטוי. "יש לו אישיות וחכמת משחק, אנחנו סומכים עליו", הרגיע המאמן. וכשהתבקש לעשות השוואה לימיו בתפקיד ונשאל האם דיבר על כך עם רוברטו, טען (בניגוד לדבריו של השחקן): "אני לא מספר לשחקנים סיפורים על סבא לואיס אנריקה, אלה סיפורים שעבר זמנם".

seperator

את ההופעה שגרמה לכולם להשתכנע כי מדובר במגן ימני ראוי, עשה סרג'י רוברטו נגד אתלטיקו מדריד ב-12 בספטמבר 2015. הוא הראה יכולות הגנה מרשימות, הפגין משחק שקול, דייק במסירות ולא הפסיק לרוץ על הקו בוויסנטה קלדרון, כשברצלונה ניצחה 1:2. הערב (רביעי, 23:00, ערוץ 50), קצת יותר משנה אחרי, הוא שוב מול אתלטיקו. ולא כסותם חורים אלא כג'וקר.

קורל סימנוביץ'. אינסטגרם, צילום מסך
הקשר הישראלי. סרג'י רוברטו עם קורל סימנוביץ'/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully