וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוש הודף, והכדור ברשת: מדור האנשים המאוכזבים מהשבת

כשההגנה כל כך מחרידה, גם המשחק הכי טוב של השוער בהפועל תל אביב הסתיים בתוצאה עגומה. האם הסטטיסטיקה תחסל גם את רוני אוואט האשדודי, והאם מי שישלם על השבוע הנוראי של מכבי תל אביב יהיה דווקא חיים סילבס? שביזות יום א', על האנשים הכי מאוכזבים מהשבת האחרונה

נתחיל, כמובן, בטוב. הנה כמה חבר'ה שקמו עם חיוך הבוקר:

* אלמוג בוזגלו. בישל את כל השערים של בני יהודה העונה. הילד אח-נק.

* עידן ורד. בית"ר לו זה יותר מכפפה ליד. איזה קאמבק, תרתי משמע.

* מיגל ויטור והאריס מדוניאנין. נכנסו לנבחרת המחזור של הליגה האירופית. לצער האחרון, גם ג'וליאנו שם.

שבוז מספר 1: אריאל הרוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריאל הרוש הציג יכולת בינונית ביותר מדי משחקים בין קורות הפועל תל אביב. והנה, דווקא במשחקו הטוב ביותר מאז חתם במועדון, הוא הוציא מהרשת שלושה כדורים. אז בין הצלה יפה להצלה נהדרת, הוא פשוט נראה אומלל. אפשר להבין אותו.

הנה תקציר של מה שהוא היה צריך להתמודד איתו אתמול במושבה: זה התחיל בבום — סימיץ' שלו הכניע אותו עם גול עצמי. ואז הגיעה סריה של תשע קרנות בחצי שעה, כשבאותה חצי שעה השוער הציל שלושה מצבים נהדרים של האורחת - והכל בגלל טעויות איומות של דגני והחבר'ה. ואז, אחרי בליץ אדום נהדר בסוף המחצית - שלושה שערים בתשע דקות, הישג השיא של הפועל מאז פברואר 2014 - גוטמן ערך חילוף הגנתי: ידין במקום אלטמן, והרוש רק נעשה הרבה יותר עסוק. בשער השני, שני שחקנים שונים קרית שמונה יכולים היו לכבוש - הם נגעו אחד בשני בזמן שאנדואסל נגח לרשת; ורטה ודגני היו חצי מטר מהם, אחד מכל צד. אפס הפרעה. ובשער השלישי, שיימן לא סגר בשמאל וידין אפילו לא היה קרוב להפריע לשלומי אזולאי לכבוש שער ליגה ראשון מאז ינואר. להרוש המסכן לא היה סיכוי.

גוטמן דיבר בסיום על הצורך באיזון, ובאמת מדהים שבתוך 90 דקות הפועל תל אביב עברה ממיתוג כקבוצת התקפה נוראית לקבוצת הגנה נוראית. בין טעות שלהם לטעות שלו, גוטמן בטח התגעגע לימי 2010, לקנדה/בונדר, דה סילבה, באדיר ושיש (היי, שיש דווקא עדיין שם). והרוש? הודף. ובעיקר מזכיר נשכחות: משחק טוב, מרבה לחטוף. מחמאות זה נהדר, אבל בסוף הכול זה מספרים ורזומה, ואף שוער בליגה לא ספג העונה יותר מאריאל.

עוד בנושא

שחקנים בהפועל תל אביב: "החילופים של גוטמן גרועים"
אלברמן ובניון לאוהדים: "זה הזמן שלכם לתמוך בקבוצה"
התערער מעמדו של אוואט באשדוד, בן זקן עדיין מאחוריו

ארבעה משחקים עברו, ונראה שהפועל תל אביב ואלי גוטמן תמיד מוצאים דרך לא לנצח. עם שתי נקודות מ-12, וחוסר איזון מוחלט בין הגנה להתקפה, האדומים מגיעים לדרבי. זריקת עידוד תגיע מ-2007/08, "תקדים פאביו ג'וניור". אז הגיעה הפועל של גיא לוזון לדרבי מול מכבי, אחרי שמונה מחזורים ללא ניצחון. הברזילאי הגמלוני עלה כמחליף והכריע את הדרבי עם 0:1 בדקה ה-80, עם כדור שעד עכשיו לא פגש ברשת.

הרוש, לבטח, יקנה בדרבי את התסריט של אתמול: כדורגל משחקים 9 דקות, ובסוף הפועל תל אביב מסיימת בתיקו.

שבוז מספר 2: רוני אוואט (+יובל נעים)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני אוואט ויובל נעים הובסו אמש, זה מול הפועל חיפה (3:1) וזה מול בית"ר ירושלים (3:0). ועתה, כשהלחץ גובר, במיוחד על האשדודי, הסטטיסטיקה תצמיד את גבם אל הקיר. מתוך תשעת המאמנים האחרונים שהעלו קבוצות מהליגה הלאומית לליגת העל, שמונה לא הצליחו לסיים את העונה הבאה (89% פיטורים).

יוסי אבוקסיס (בני יהודה), פליקס נעים (כפר סבא), יוסי מזרחי (מכבי נתניה), ניסן יחזקאל (הפועל פתח תקוה), משה סיני (מכבי פתח תקוה), פרדי דוד (הפועל רמת גן), מומי זפרן (רמת השרון) ושוב ניסן יחזקאל (הפועל ראשון לציון) עברו בתוך חודשים ספורים מאיגרא רמא ללשכתא אבטלתא. רק מנחם קורצקי (רעננה) צלח את המחסום המטפורי, וכפי שזה נראה כרגע, זה רק עניין של זמן עד שהרשימה השחורה תתרחב.

לאוואט ולנעים בעיה זהה: הם מדריכים קבוצה שעלתה ליגה ואין באפשרותה להתחזק בהתאם. ואז, כרגיל, המאמן הוא שאשם. כרגע, גם אשדוד וגם אשקלון, שתי העולות, פשוט לא נראות מתאימות לרמה. אשדוד עוד היתה תחרותית מול הפועל חיפה והפסידה גם בגלל החמצות נוראיות של זריהן ושות'; אשקלון לא היוותה יריב לירושלמים, עם 22% פוזשן במחצית הראשונה - אלוהים שישמור. לצערו של נועל הטבלה אוואט, נראה שמצבו אקוטי הרבה יותר משל הקולגה שלו. ככה זה, דברים שכן רואים בסטטיסטיקה.

שבוז מספר 3: חיים סילבס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוף השבוע שעבר על מכבי תל אביב היה קשה לפחות כמו כל השבוע האחרון. אחרי שהצהובים איבדו נקודות בתוספת הזמן מול בית"ר ירושלים, הגיע המשחק מול זניט, שהיווה את אחת החוויות הכי גרועות בתקופת קרויף במועדון. ואחרי המפלה הזו הגיעה האסיפה שהודלפה (אגב, זו מסתמנת כהדלפה חיובית ואם כך יהיה אז גם חכמה) וכגושפנקה, אמש פרצו כמה אוהדים לקרית שלום — אירוע נדיר מאוד בתקופת הגדרות והיוטות — והטיחו האשמות בשחקנים.

וכשכל הבלגן הזה מתאחד לכדי כדור שלג ענק וכואב - אובדן האליפות והגביע וזהבי, וכל מה שקרה בשבוע האחרון - מישהו יצטרך לשלם. יצחקי על העבירה מול בית"ר? דסה על ההרחקה מול זניט? ראיקוביץ' על הספיגות? השחקן שהדליף? השומר שלא מנע מהפורצים לפרוץ לקרית שלום?

בואו ננסה כיוון אחר: זוכרים מה קרה לסלטיק, שפגשה את ברצלונה אחרי שזו הפסידה בבית לאלאבס? ובכן, מומלץ לשים כמות נכבדת של ז'יטונים דווקא על חיים סילבס, שגם כך סובל מפתיחה קשה של 1 מ-9. כי הערב ב-20:15 בנתניה, היכן שהכל קרה, כל הסחל'ה הזה עלול להתנקז דווקא לתוך הפרצוף של הקבוצה שלו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully