וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 13 בצהוב: המחווה המרגשת של מכבי תל אביב לדיאמנטידיס

אגדות הכדורסל היווניות מתעניינות בשלומם של ג'מצ'י וקטש ודואגות לאדלשטיין, אוהדי אולימפיאקוס כבר מודים בהערכתם לקפטן הפורש של הירוקים. שליחנו לאתונה מדווח על אווירת הפיינל פור, רגע לפני טורניר הפרידה מהרכז האגדי

צילום: אבי כהן, עריכה: בן אילן

1. "אתה כאן בשביל הטורניר לכבוד דימיטריס דיאמנטידיס?", שאל אותי נהג המונית ומיהר להזדהות כאוהד אולימפיאקוס. "אנחנו הכי אוהבים את ואסיליס ספאנוליס, אבל עכשיו גם אנחנו כבר יכולים להודות שדיאמנטידיס שחקן גדול. והכי חשוב זה שהוא ילד טוב". כן, זה סוף סוף קורה: אחרי זכייה באינספור תארים (בעצם, למה אינספור? 23), אפילו שונאיה הגדולים ביותר של פנאתינייקוס מודים באהבתם לסמל שלה.

פסטיבל יהלומידיס מתקרב לשיאו. זה לא מקרי שפאו תפגוש בטורניר "יהלומים לנצח" דווקא את מכבי תל אביב (הערב, שישי, ב-21:00) וצסק"א מוסקבה (מחר, מוצאי שבת, ב-22:00). אלו הן שתי הקבוצות שדיאמנטידיס ניצח בגמר היורוליג, בדרך לזכייה בשלושת הגביעים החשובים בקריירה שלו במועדון. אומרים שהוא יקבל מספר דקות סמליות ומעטות בשני המשחקים, לפני שיירד לנצח מהפרקט. אומרים גם שכמו תמיד, הדקות הסמליות והמעטות עוד יהפכו ל-20 ו-30, כשהמאמן ארגיריס פדולאקיס יבין שכדאי להשתמש ברכז הזה כל עוד אפשר.

אהרל'ה ויסברג בפייסבוק

דיאמנטידיס בראיון פרישה בלעדי לוואלה! ספורט: "רוצה שיזכרו אותי כאחד שנתן הכל"

דבר אחד בטוח: אחרי מחר, לא יהיה עוד שחקן בפאו שילבש על גבו את המספר 13. גופייתו של דיאמנטידיס תיתלה על תקרת האואקה ותצא מכלל שימוש, בטקס הפרידה שייערך לפני משחק הסיום של הטורניר. גם מכבי תל אביב תעניק ליריב המיתולוגי שלה, אותו תפגוש מחר בפעם ה-13, מזכרת ייחודית: היא הדפיסה ומיסגרה עבורו את הגופייה מספר 13 בצהוב, כשעליה שמו של השחקן.

ניקולה וויצ'יץ' מכבי תל אביב. ארה'לה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
נפרדים מאגדה. וויצ'יץ' עם המזכרת שמכבי הכינה לדיאמנטידיס/מערכת וואלה! NEWS, ארה'לה ויסברג

2. אף שלמשחקים עצמם אין שום משמעות, האווירה מסביב מזכירה פיינל פור. אמש נערך בגלריית אבגינידיו המפוארת באתונה ערב גאלה לכבוד הכוכב הפורש. כמה מאגדות הכדורסל הגדולות של יוון התרכזו בחדר אחד: פנאיוטיס יאנאקיס, שהתעניין בשלומו של חברו הוותיק דורון ג'מצ'י; יורגוס קלאיציס, שדווקא רצה לדעת מה סיכוייה של הפועל אילת להצליח העונה, לאור קרבתו לעודד קטש ששיחק לצידו בפאו; לזארוס פפאדופולוס קיים שיחת סנטרים ארוכה עם מנהל מכבי, ניקולה וויצ'יץ'; ופראגיסקוס אלוורטיס נבהל לרגע כששאלתי אותו אם נכונות השמועות שהוא עומד לשוב לתפקיד הקפטן.

את ההפתעה הגדולה חשף נשיא פנאתינייקוס, דימיטריס ינאקופולוס. בשיחה עם וואלה! ספורט הוא גילה כי בניגוד לכל ההערכות המוקדמות, דיאמנטידיס לא עומד להיעלם מנוף הכדורסל. "עוד לא הוצאנו הודעה רשמית בנושא, אבל אני יכול לספר לך שהגעתי לסיכום עם 'מיצוס' על כך שהוא יצטרף לאקדמיית הכדורסל לצעירים של פאו", אמר לי הבוס של הירוקים. את האקדמיה מנהל אלוורטיס, בעוד הכוכב הפורש צפוי כנראה לאמן את קבוצת הקדטים של המועדון (עד גיל 16).

הקפטן החדש של פנאתינייקוס יהיה הרכז ניק קלאתיס. הירוקים הציעו את התפקיד לשחקן הוותיק בקבוצה, אנטוניס פוטסיס, שהחל את דרכו בשורותיה לפני 19 שנים וישתווה העונה לדיאמנטידיס כשיסגור 12 עונות במועדון. אלא שהפורוורד בן ה-35, השריד היחיד שנותר מהזכייה בגביע אירופה בשנת 2000 (אז שיחק יחד עם קטש, אלוורטיס, קלאיציס, דיאן בודירוגה וז'ליקו רבראצ'ה), סירב להצעה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גיא פניני עם ארז אדלשטיין דימיטריס דיאמנטידיס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
איחוד מרגש/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. יוצא הדופן באירוע הוא ארז אדלשטיין. לפאו, לצסק"א ולברצלונה מאמנים יוונים - פדולאקיס, דימיטריס איטודיס ויורגוס ברצוקאס - והוא נותר הזר היחיד. העיתונאים המקומיים מנסים עדיין לפצח את חידת הג'ינג'י הישראלי. הם זוכרים אותו מהתקופה שבה היה עוזרו של פיני גרשון באולימפיאקוס, במחצית הראשונה של עונת 2007/08, אבל מתעניינים בסיכוייו להתמודד עם סיר הלחץ בצהוב.

"אני לא מקנא בו, כי אתם פחות שפויים מאיתנו", צחק אחד משחקני העבר היוונים, "אנחנו כבר יודעים איך זה אצלכם. אם מכבי מפסידה, זה סוף העולם בישראל. ואם היא מנצחת בפחות מ-20 הפרש, המאמן כבר נדרש לתת תשובות להנהלה".

גיא פניני עם ארז אדלשטיין דימיטריס דיאמנטידיס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"העיתונאים המקומיים מנסים עדיין לפצח את חידת הישראלי הג'ינג'י"/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. מבחינה מקצועית, מכבי תל אביב תעמוד בסוף השבוע בפני מבחן מקצועי לא פשוט. זה לא יהיה דומה לחוויה שעברה בתחילת השבוע מול א.א.ק אתונה: משחק האימון הראשון, שבו ניצחו הישראלים 67:68, נערך בדלתיים סגורות לבקשת היוונים, ו-18 אלף המושבים נותרו ריקים. הערב אף אחד מהמושבים הללו לא יהיה מיותם.

ההכנה של הצהובים לא הייתה אידיאלית. וירוס שהחל להתפשט בקרב שחקני הקבוצה גבה כמה "קורבנות": סוני ווימס וג'ו אלכסנדר החמיצו כמה ימי אימונים בגלל המחלה וחזרו להתאמן רק היום בצהריים, אבל עם שובם נדבק שחקן אחר, סילבן לנדסברג, שלא נטל חלק באימון הקליעות באואקה ולא ישחר הערב מול פנאתינייקוס. גם אנדרו גאודלוק, שמתח את שריר הירך האחורי בניצחון על א.א.ק, ייעדר. יוגב אוחיון טס אתמול לישראל, כדי להשתתף בחתונת של אחד מבני משפחתו, ושב הבוקר לאתונה.

דימיטריס דיאמנטידיס. ארה'לה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
דיאמנטידיס במכבי. דווקא היה יכול להיות מעניין/מערכת וואלה! NEWS, ארה'לה ויסברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully