וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים רוסים חשפו רשימת ספורטאים שקיבלה אישור לשימוש בתרופות אסורות

כריס פרום, בראדלי וויגינס ובריטני גריינר "מככבים" ברשימה של ההאקרים שהצליחו להדליף מידע על מספר רב של ספורטאים, כולל אלוף הטור דה פראנס. בוואדה תקפו: "זו מתקפה פושעת"

רוכב האופניים הבריטי כריס פרום. AP
גם הוא ברשימות. כריס פרום/AP

רק לפני יומיים התפרסמו דיווחים לפיהם סימון ביילס וסרינה וויליאמס נמצאות נמצאת ברשימת הספורטאים שהשתמשו בחומרים אסורים. מאוחר יותר התברר שהאקרים רוסים הצליחו לחדור למאגרי נתונים והיום (חמישי) ההאקרים הכו שנית כשחשפו מספר ספורטאים "מסוממים" כביכול, כולל כמה בכירים וביניהם רוכבי האופניים בראדלי וויגינס וכריס פרום, שלוש פעמים אלוף הטור דה פראנס.

הספורטאים שברשימה עדיין לא הורשעו בדבר, כאשר ה"וואדה" ( הסוכנות העולמית למניעת סמים) טוענים שמטרתה של מתקפת הסייבר הזו היא להחליש את המערכת שמטרתה להילחם בשימוש בסמים. אוליבר ניגלי, יו"ר וואדה ביקר בחריפות את ההדלפות הללו: "זו מתקפה פושעת, שחשפה נתונים אישיים שם 29 אתלטים. זה יפגע בצורה קשה באתלטים הללו וידאיג גם את כל האתלטים שהשתתפו בריו 2016. לממשלת רוסיה יש אחריות והיא צריכה להתערב בנושא הזה ולהפסיק את ההדלפות".

אגב, ברשימה שהודלפה מופיע גם שמו של האתלט הרוסי מישה אלוייאן ו"מככבים" בה הספורטאים האמריקאים ובינהם בריטני גרינר הכדורסלנית ובת'אני מאטק. הטניסאית. כזכור, המשלחת הרוסית ספגה מכה קשה לפני פתיחת האולימפיאדה בריו כאשר רבים מהספורטאים הרוסים הושעו בעקבות חשד בשימוש בחומרים אסורים וכעת הסברה היא שההאקרים הרוסים מנסים לנקום על כך ולהוכיח שימוש בסמים של ספורטאים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully