וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן: "אפי לא יחליף את שרון ולא יאמן בהפועל תל אביב"

13.9.2016 / 17:15

יו"ר הפועל תל אביב היה חד משמעי לגבי המנהל המקצועי החדש שלו: "המטרה היא ברורה, פיינל פור". אפי בירנבוים: "לימונד הוא הסמל המסחרי שלנו". שרון אברהמי: "מאמינים בתמיר בלאט, הוא יהיה שחקן בנבחרת הבוגרת"

(צילום ועריכה: יוסי ציפקיס)

אחרי עונה מצוינת שהסתיימה בהדחה כואבת מול הפועל ירושלים בפלייאוף, הפועל תל אביב ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת העונה החדשה. הקבוצה איבדה אומנם את נייט רובינסון הכוכב הגדול שלה, אך התחזקה במספר זרים מצוינים שהוכיחו את עצמם בארץ כמו אדריאן בנקס, ריצ'רד האוול ואלאנדו טאקר. שרון אברהמי נותר בעמדת המאמן ויקבל סיוע מהשועל הוותיק אפי בירנבוים שמונה למנהל המקצועי.

אנשי הפועל תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
הפועל תל אביב פותחת עונה/יוסי ציפקיס

"המטרות שלנו בקיץ היו ללכת על זרים מוכחים, זרים ששיחקו בארץ, זרים שאנחנו נדע מה נקבל מהם", אמר המאמן שרון אברהמי , "לשמחתי בקטע הזה הצלחנו להביא שלושה מארבעה זרים שהיו פה כבר, זרים שהם באנקרים, וכמובן שחובת ההוכחה עלינו ועליהם, פחות צפויות הפתעות. חובת ההוכחה על הצעירים להוכיח. אנחנו שמחים מהסגל שבנינו למעט הפציעה של רביב שעוד לא פתח את העונה, מאמין שיהיה כשיר לפתיחת העונה. הצטרף לצוות אפי, מבחינתי זה צעד מאוד חשוב למועדון. אני מאוד גאה להיות פה, להתחיל שנה שלישית כמאמן ראשי של הפועל".

על הפריצה של תמיר בלאט הוסיף המאמן: "תמיר בלאט עשה בשנה שעברה פריצה בזכות עצמו, הכרתי את עצמו מנבחרת הנוער והאמנתי בו, הוא קיבל הזדמנות וניצל אותה. הבנייה של הקבוצה הייתה כדי לתת לתמיר את המקום שלו. לא הבאנו שני גארדים כדי לעצור את הפריצה שלו. אנחנו מאמינים בו, והוא יגיע להיות שחקן נבחרת בוגרת".

הקפטן מתן נאור אמר בקצרה: "מתחיל עוד שנה, אני מאוד גאה להיות פה. מהניסיון שלי, וממה שעברתי לאורך השנים, עם כל הרצונות והתכנונים אז בסוף התוצאה הסופית היא החשובה ופחות מסתכלים על הדרך. הפועל קצת שונה מהכיוון הזה, וזאת אחת הסיבות שאני כאן, אבל בנימה של התוצאה הסופית, אני רוצה לעשות עוד צעד אחד קדימה עם הקבוצה הזאת"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתן נאור שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"גאה להיות פה". מתן נאור/יוסי ציפקיס

מי שכאמור מונה למנהל המקצועי הוא אפי בירנבוים: "אנחנו מחפשים המשכיות, המעבר מהנוער לבוגרים זה הדבר הכי קשה בספורט, אבל לראייה הפועל תל אביב עושים את זה בצוה יפהפייה. למדתי בספורט שמה שקורה בשנה שעברה זה היסטוריה ואני לא מתעסק בזה. הוא מנוטרל מהבחינה הספורטיבית אז זה כיף לראות אותו לידי ולהכיר אותו ולראות ממה הוא בנוי, זה הסמל המסחרי של הפועל תל אביב. אני מקווה שהפועל תל אביב תהנה ממני 50 אחוז ממה שאני נהנה בעשייה. לפעמים לא צריך לראות הרבה, שואלים אותי לגבי שחקן זה או אחר, יש שחקנים שבטוח שאתה רוצה אותם ורץ אחריהם, ויש שחקנים שיש שיקול דעת. זה מועדון מאוד בריא, והייתי כאן במתכונת אחרת".

"כשגמרתי לאמן בפעם האחרונה הלכתי לקורס של מנהלים ספורטיביים במשך שנה שלמה", סיפר המנהל המקצועי על ההחלטה שלו לעזוב את הקווים, "למדתי ונהניתי מאוד כי ראיתי שזה מה שאני רוצה. למה זה לא עבד? כמו היסטוריון אני יודע, מה שחשוב זה שזה יעבוד, והרבה אנשי כדורסל ותיקים רוצים שאני אצליח ושזה יהיה סימן דרך לקבוצות אחרות שזה הדרך הנכונה".

רמי כהן עם שרון אברהמי מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
רק פיינל פור. רמי כהן ושרון אברהמי/יוסי ציפקיס

"משנה לשנה רוצים יותר ומכוונים יותר למעלה, זה מגיע לנו ולכל מי שעובד קשה במלאכה, לכל הצוות וחברי ההנהלה, זה בטח מגיע לאוהדים", אמר היו"ר רמי כהן, "בנינו השנה קבוצה במטרה אחת ויחידה להגיע לפיינל פור, זה משהו שהיינו לידו בשנים האחרונות, משנה לשנה התקדמנו, אנחנו רוצים לעשות את זה השנה ואנחנו מאמינים ביכולות שלנו לעשות את זה. מאמינים בקבוצה הזאת. היה חשוב לנו להראות את נושא הצעירים כי זה משהו שאנחנו נלחמים עבורו במנהלת. חשוב לנו נושא חוק הצעירים כי יש שחקנים בארץ וצריך לתת להם את האפשרות לשחק, חוק צעירים כזה או אחר באיזושהי מתכונת חייב להמשך, ועשינו טעות שהפסקנו אותו".

על ההחלטה להביא שני זרים שיכולים לקבל אזרחות ישראלית אמר כהן: "אין בעיה עם אנשים שרוצים לעלות ולשחק כדורסל, יש טעם לפגם עם התחרותיות. ברגע שזה משמש רק לשנה אחת ותופס מקום של שחקנים ישראלים ובאו ונותנים את הנשמה, אז יש בזה טעם לפגם. לא שינינו את המדיניות שלנו לעולם, הפועל תל אביב שיחקה עם מתאזרחים בעבר, היה לנו את קורי קאר ו-ווילי וורקמן. אנחנו מחזיקים במתאזרח אחד, ונמשיך לפעול ככה. גם אם בנקס והאוול יקבלו אזרחות יכול להיות שנוסיף רק זר אחד כי חשוב לנו לתת במה לצעירים".

על האפשרות שבמהלך העונה אפי בירנבוים יחליף את שרון אברהמי אמר היו"ר חד משמעית: "אפי לא יחליף את שרון ולא יאמן בהפועל תל אביב. התפיסה היא שמנהל מקצועי בא למשימה של כמה שנים ורק על זה זה ימדד. הוא לוקח על עצמו את כל מה שקשור בשחקנים צעירים ובבנייה של המועדון".

שרון אברהמי מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
שרון אברהמי מאמן הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס
אפי ברינבוים עם רמי כהן עם שרון אברהמי הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
אפי ברינבוים עם רמי כהן עם שרון אברהמי הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully