וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "שחקן זר לא יכול להיות המנהיג בקבוצה ישראלית"

ייאוש בהפועל תל אביב אחרי עוד הפסד. גוטמן ספג ביקורת: "הוא לא מאמין בישראלים, אבל בינתיים הזרים מאכזבים וניקוליץ' בראשם". CAS פסק פיצוי בגובה 2.7 מיליון שקל לאבדג'י

ברני ארדוב

ייאוש מהמצב הכלכלי ודיכאון מהיכולת המקצועית. זה המצב בהפועל תל אביב אחרי ההפסד 2:0 למכבי פתח תקוה אתמול (שני) במושבה, הפסד שדרדר את האדומים למקום האחרון בטבלה. הפועל תל אביב סיימה משחק ליגה שלישי ברציפות בלי לכבוש וביחד עם הבצורת בגביע הטוטו, היא לא מצאה את הרשת בשישה משחקים. גורם בכיר במועדון אמר אמש: "רואים שממשחק למשחק השחקנים מאבדים את הביטחון ברחבה. רק שער יוציא אותם מזה".

המאמן אלי גוטמן עבד בימים האחרונים על המשחק ההתקפי של הקבוצה, אבל בפועל האדומים שוב לא הגיעו להזדמנויות ממשיות. "אי אפשר לשחק עם שלושה קשרים שאף אחד מהם לא עושה תנועה לעומק", אמר אחד השחקנים. "להגנות שמשחקות נגדנו קל מאוד להתמודד מול שלושה שחקנים בלבד. אין הצטרפות מאחור. עבדנו על זה כל השבוע באימונים, ובמשחק לא רואים את זה".

אבל זה לא רק המשחק ההתקפי של הקבוצה. בהפועל תל אביב מדברים על סף שבירה נמוך ועל כך שאין לקבוצה מנהיג – דבר שמתבטא בעיקר כשהקבוצה נקלעת לפיגור. "אין לנו שחקן שייקח על עצמו את המשחק, שיהיה קצת רע. בעיקר בחלק הקדמי".

הדבר גם לא נעלם מעיניו של גוטמן שבמחצית המשחק אמר לשחקנים: "מי שלא מאמין שאנחנו יכולים לחזור שיגיד לי והוא לא יהיה על המגרש במחצית השנייה".

בכל מקרה, בהפועל תל אביב אין כוונה לייצר זעזועים כרגע. "אנחנו צריכים להחזיר לשחקנים את השקט ואת הביטחון שלהם", אמר גורם בכיר בקבוצה. "כשזה יגיע, נראה הפועל אחרת".

מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
המשחק ההתקפי פשוט לא קיים. גוטמן/ברני ארדוב

אחרי ההפסד והיכולת החלשה, בהפועל תל אביב עברו אמש לביקורות אישיות. ראשון המבוקרים היה אלי גוטמן עצמו. בקבוצה ישנה טענה ששיטת המשחק שלו לא מתאימה לסגל הקיים ושחסרים שחקני הכרעה. טענה נוספת כלפי גוטמן נוגעת להסתמכות שלו על נמניה ניקוליץ'. הקשר המונטנגרי מאוד מאכזב, אבל חרף היכולת החלשה שהוא מגלה בתקופה האחרונה, ממשיך לפתוח ולשחק 90 דקות בכל משחק.

בהפועל תל אביב נשמעות לא מעט טענות על כך שגוטמן הפך את ניקוליץ' למנהיג של הקבוצה בכוח, למרות שהמונטנגרי לא מתאים לקבל את ה"תפקיד" הזה. "בקבוצה ישראלית זר לא יכול להיות המנהיג", טען אחד השחקנים. "זה לא שיש בעיות חברתיות, אבל אפשר להרגיש שגוטמן מאמין הרבה יותר בזרים מאשר בישראלים. והם אלו שבינתיים לא עומדים בציפיות. במיוחד ניקוליץ'".

גם חן עזרא ספג אש ("הוא אמור להיות הכוכב של הקבוצה ומתחילת העונה הוא לא מורגש על המגרש") היחיד שעליו ניסו להגן הוא דווקא ארון שוינפלד הפעלתן, עליו נאמר: "הוא עובד בלי הפסקה על המגרש, אבל לא מקבל כדורים".

עומרי אלטמן סיכם אתמול: "מלא דברים לא עובדים כרגע. אנחנו לא מצליחים לייצר מספיק מצבי הבקעה וזה ניכר, אנחנו פשוט לא מצליחים להבקיע שערים. אני מאמין שיש פה שחקנים שיודעים ליצור ולהבקיע ונעשה את זה בקרוב. אנחנו כל השבוע באספות, מלאי אמביציה ורק רוצים שהמשחק יגיע כדי להוכיח איזו קבוצה אנחנו. אבל כשלא הולך, לא הולך"

seperator

בעיה נוספת שעומדת בפני המועדון: בית הדין הגבוה לספורט, CAS, קבע שהפועל תל אביב מחוייבת לשלם לשחקנה לשעבר אבדג'י, 2.7 מיליון שקל. הברזילאי חתם בקבוצה בקיץ 2007 לארבע שנים, אבל הציג יכולת לא טובה והושאל אחרי חצי עונה. לאחרונה נפסקו נגד הפועל תל אביב פיצויים גבוהים גם במקרים של בלם העבר גבריאל דוס סנטוס והמאמן ססאר מנדיונדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully