וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המדליסט הפראלימפי שיצא נגד ממשלת אתיופיה

טמיר דמיסה זכה במדליית כסף בריצה ל-1,500 מטר והצליב את ידיו, כמו שעשה בן ארצו פייסה לילסה, שזכה בכסף במרתון לפני מספר שבועות, כמחאה על יחס הממשלה האתיופית לשבט אורומו

אימג'בנק GettyImages

מעבר לסיפורים אנושיים מרגשים, קצת בדומה לאולימפיאדה עצמה, המשחקים הפראלימפיים מביאים איתם גם ספורטאים שלא מפחדים להביע עמדה פוליטית בנושאים בוערים. כזה היה המקרה של טמירו דמיסה האתיופי, שחצי היום (שני) שני את קו הסיום בריצה ל-1,500 מטר לקטגוריית הנכות T13, וחגג עם תנועת הצלבת ידיים - אזכור לתנועה שמדליסט הכסף פייסה לילסה ביצע בסיום ריצת המרתון באולימפיאדה החולפת.

בדומה ללילסה, גם דמיסה ביצע את סימן המחאה של שבט אורומו, שטוענים כי הממשלה האתיופית משתלטת על שטחיהם ולפי לילסה, אף "הורגים את עמנו". הנתונים, אגב, מגבים את דבריו: לפי ארגוני זכויות אדם, למעלה מ-500 איש נהרגו מאז החלה הממשלה האתיופית להגיב באלימות כנגד המחאות הפוליטיות שפרצו. לאחר שזכה במדליה טען לילסה כי הוא מפחד לשוב הביתה מחשש שיוצא להורג, ולפני מספר ימים דווח בתקשורת האמריקאית כי מצא מקלט מדיני בארצות הברית.

אגב, הריצה היום היתה היסטורית מסיבה נוספת: ארבעת הראשונים ירדו מזמן של 3:50:00 דקות, שהספיק למת'יו סנטרוביץ האמריקאי לזכות במדליית הזהב באולימפיאדה שהסתיימה לפני מספר שבועות.

האצן האתיופי טמירו דמיסה. GettyImages
דמיסה אחרי קו הסיום/GettyImages
האצן האתיופי טמירו דמיסה. GettyImages
ועל הפודיום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully