וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: סטן ואוורינקה ונובאק דג'וקוביץ' ייפגשו בגמר

השוויצרי המדורג שלישי הפסיד את המערכה הראשונה מול קיי נישיקורי, אבל התעלה עם 6:4, 5:7, 4:6, 2:6 ויפגוש בגמר את המדורג ראשון שגבר על גאל מונפיס 3:6, 2:6, 6:3, 2:6

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
המנוחה עזרה. דג'וקוביץ'/AP

נדאל ומארי הודחו בשלבים מוקדמים, פדרר לא שיחק, אבל גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה שייערך ביום ראשון יספק מפגש לוהט בין נובאק דג'וקוביץ' המדורג ראשון לסטן ואוורינקה המדורג שלישי. הסרבי ניצח די בקלות בארבע מערכות את גאל מונפיס בעוד שהשוויצרי הלוהט גבר על קיי נישיקורי.

סטאן ואוורינקה טניסאי. GettyImages
שוב בגמר. ואוורינקה/GettyImages

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - גאל מונפיס (10, צרפת) 3:6, 2:6, 6:3, 2:6

המדורג ראשון בעולם הגיע כמובן כפייבוריט ברור, וגם העובדה שהיריבים שלו בסיבוב השני, השלישי וברבע הגמר פרשו בגלל פציעות הביאה אותו רענן יותר למפגש. בתחילה זה הורגש, מונפיס פתח לא מרוכז וביצע שתי שגיאות כפולות כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו שהובילו לשבירה מהירה לטובת נולה. גם במשחקונים הבאים הוא נראה לחלוטין לא מאופס. במצב של 5:0 (תוך כרבע שעה) עלה לראשונה על הלוח ונראה כמתאושש מעט אך למרות זאת הפסיד לראשונה מערכה בטורניר.

נולה לא התרשם מהחזרה של מונפיס לעניינים. הוא ביצע רק טעות אחת בלתי מחוייבת בכל המערכה השנייה (לעומת 11 של הצרפתי) ובמצב של 1:1 השיג שבירה על האפס, לאחר מכן הוסיף שבירה נוספת בדרך להכפלת יתרונו. גם המערכה השלישית נפתחה עם שבירה לטובת הסרבי, אך מונפיס לא ויתר, הציג מספר מהלכים נפלאים וניצח את המערכה בצורה מרשימה תוך שהוא גובר על דג'וקוביץ' בחמישה משחקונים רצופים.

שני הטניסאים נראו תשושים בשל החום הגבוה וכל משחקון במערכה הרביעית היה ארוך וקשוח. המערכה ארכה 47 דקות ובסופו של דבר נולה השיג שלוש שבירות לעומת אחת של מונפיס, רשם ניצחון 13 מ-13 משחקים בין השניים ועלה לגמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טניסאי צרפתי גאל מונפיס. AP
עדיין ללא ניצחן על דג'וקוביץ'. מונפיס/AP

סטן ואוורינקה (3, שוויץ) - קיי נישיקורי (6, יפן) 6:4, 5:7, 4:6, 2:6

אחרי שהדיח ברבע הגמר את אנדי מארי המדורג השני, קיי נישיקורי היפני סומן לדעת רבים כפייבוריט במפגש שנערך הלילה מול השוויצרי. נישיקורי גם ניצח את המערכה הראשונה, אבל מכאן ואילך זו הייתה הצגת תכלית ונחישות של השוויצרי שלא חושש ממשחקים ארוכים.

ואוורינקה, שמחפש זכייה שלישית בתואר גרנד סלאם, נשבר במשחקון החמישי של המערכה הראשונה בדרך להפסד 6:4 כשהיפני מדייק ב-16 מתוך 17 ההגשות הראשונות שלו. היפני השיג שבירה מוקדמת מאוד כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה, אבל השוויצרי התעשת, החזיר שבירה בחזרה בדרך ל-2:2 ועוד שבירה קריטית במצב של 5:6 לזכותו כדי לנצח 5:7 במערכה. המערכה השלישית כבר הייתה בשליטה של סטן ששבר פעמיים ובמערכה הרביעית ואוורינקה השיג שלוש שבירות בדרך ל-2:6 מרשים ו-1:3 במשחק כולו שארך קצת יותר משלוש שעות.

"תמיד ידעתי שאני יכול לחזור", אמר ואוורינקה לאחר הניצחון המרשים, והוסיף: "תוכנית המשחק שלי הייתה להיות אגרסיבי. ידעתי שאני יכול להילחם במשך שלוש, ארבע וחמש שעות. רציתי לגרום ליריבים שלי לסבול וזה מה שעשיתי מול דל פוטרו ועכשיו מול נישיקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully