וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל החליט להתחרות על אירוח אליפות העולם ב-2023

8.9.2016 / 13:43

אחרי שזכו לארח בקיץ הבא בית מוקדם ביורובאסקט 2017, הגישו באיגוד מסמכים ראשוניים לפיב"א. המטרה היא לארח בית מוקדם גם באליפות העולם הבאה, או בית מוקדם ואת שלבי ההכרעה

צילום מסך

איגוד הכדורסל הודיע היום (חמישי) כי החליט להתחרות על אירוח אליפות העולם בכדורסל בשנת 2023. האיגוד כבר שלח מסמכים ראשוניים לפיב"א בנושא והוזמן לישיבת הדרכה מיוחדת שתתקיים ב1-2 בנובמבר בלוזאן, שוויץ, שם יקבלו כל המדינות שיבקשו להתמודד על אירוח הטורניר הדרכה כיצד להגיש את מועמדותם ומהם תנאי הבסיס לאירוח. האיגוד כבר נמצא בקשר עם משרד הספורט בנושא וקיבל את ברכתו למהלך. כזכור, ישראל מארחת בית מוקדם באליפות אירופה 2017 בקיץ הבא בתל אביב.

בפני כל מדינה שמבקשת לארח את האליפות עומדות שלוש אפשרויות. אירוח האליפות כולה, אירוח בית מוקדם באליפות או אירוח בית מוקדם ושלבי ההכרעה. האיגוד הגיש בקשה לאפשרויות ב' וג', כלומר אירוח בית מוקדם או אירוח בית מוקדם ושלבי ההכרעה, כפי שטורקיה אמורה לארח באליפות אירופה הקרובה.

האליפות ב-2023 תמשך 16-17 ימים ותכלול 3 סופי שבוע. המועד המוקדם ביותר בו היא יכולה להיפתח הוא 26.8 והיא חייבת להסתיים עד 24.9. התאריכים הסופיים יקבעו בין פיב"א למדינות המארחות. שבע הראשונות באליפות העולם יעלו אוטומטית למשחקים האולימפיים 2024 ו-16 נבחרות נוספות יעלו לטורניר מוקדמות האולימפיאדה.

פיב"א נמצאת במהלך של שינוי כל שיטת המשחקים העולמית במחזורים של ארבע שנים. אליפות העולם 2019 תתקיים בסין וגם אליפות אירופה תתקיים כל ארבע שנים ובין אליפות לאליפות יתקיימו משחקי המוקדמות כשבכל קיץ רביעי יזכו השחקנים לשנה חופשית. משחקי מוקדמות גביע העולם 2019 ייפתחו כבר בנובמבר 2017, פחות משלושה חודשים אחרי סיום יורובאסקט 2017, ומתוך 32 נבחרת אירופאיות שידורגו בדרג א', יעפילו 12 לאליפות בסין.

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל. ראובן קסטרו
יו"ר האיגוד, עמירם הלוי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully