וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל כבר לא שלי: המעבר של אוחנה ממ.ס אשדוד להפועל באר שבע

צרפתי בטוח: "הוא יהיה אחד הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי", בן זקן לא רצה "שחקן שמנהל בוררות בחדר ההלבשה" והעסקה ריצתה את כולם שמשוכנעים: בעוד שנתיים אוחנה יככב באירופה

באדיבות ערוץ 20

על השולחן במשרדו של עורך הדין רועי רוזן הייתה מונחת אתמול (רביעי) תביעת הבוררות של מיכאל אוחנה נגד מ.ס. אשדוד. עשרות עמודים ערוכים וכרוכים ולצדם המחאה על סך 1,800 שקל, דמי אגרה בגין התביעה. שלשום בערב, קצת לפני משחקה של הנבחרת האולימפית מול ליכטנשטיין, אילן אוחנה, אבא של מיכאל, נתן לרוזן אור ירוק להכין את הכול לקראת הגשת התביעה, אבל הוסיף שצריך להמתין ליום המחרת כדי שגם בנו ייתן את האישור לצעד הדרמטי.

על הדשא באצטדיון המושבה כמה שעות מאוחר יותר אוחנה להטט. ישראל פגשה יריבה חלשה מאוד, אבל אוחנה היה מעל כולם. בגול השני שלו הוא קיבל אסיסט מופלא בעקב מאור אינברום. שני האשדודים יצאו לריקוד סוחף כדי לחגוג את הגול. אף אחד לא ידע באותו הרגע שיעברו פחות מ-24 שעות ודרכי השניים ייפרדו.

שחקן נבחרת ישראל הצעירה מיכאל אוחנה. ברני ארדוב
איום הבוררות לא מנע הצגה נגד ליכטנשטיין. אוחנה/ברני ארדוב
לבן זקן היה ברור כבר לפני חמש שנים שהוא הולך להקמת אקדמיית הצעירים. מיכאל אוחנה היה פרויקט הדגל

בגיל 16 נחת אוחנה במ.ס. אשדוד. הוא ירושלמי וכתושב העיר שיחק במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים. זו הייתה תקופה לא קלה בבוגרים וגם במחלקה הצעירה. איציק קורנפיין ניהל את העסק די לבד. ארקדי גאידמק היה הבעלים, אבל הוא שהה במוסקבה וכבר לא העביר כסף. כשמשפחת אוחנה הגיעה עם דרישות עבור הטאלנט הצעיר, קורנפיין לא יכול היה להתחייב. אחרי הכול, לא כל ילד בן 15 מקבל הטבות יוצאות דופן ביחס לחבריו. אוחנה עזב למכבי תל אביב. דודו יוסי מזרחי בדיוק היה מאמן הבוגרים תחת אבי נמני. מזרחי הלך לצפות באוחנה הצעיר בשני משחקים ולמרות שראה לא מעט כישרונות בחייו, הבין שיש כאן משהו מיוחד.

אלא שגם במכבי תל אביב לא מיהרו לספק פריבילגיות לבחור הירושלמי ודי מהר הוא מצא את עצמו אצל ג'קי בן זקן באשדוד, לא מעט בזכות ההמלצות של מזרחי. לבן זקן היה ברור כבר לפני חמש שנים שהוא הולך להקמת אקדמיית הצעירים. מיכאל אוחנה היה פרויקט הדגל. בן זקן חיפש את המוכשרים הצעירים מאשדוד, אבל כיוון גם לשחקנים מכל רחבי הארץ שלא ייקלטו במחלקות הנוער המפותחות של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. אוחנה בלט מלכתחילה ופילס דרכו לקבוצה הבוגרת. לפני שנתיים, כשהקבוצה ירדה ללאומית, הוא היה מהבודדים שסיפק את הסחורה למרות שהיה רק בן 19.

לבן זקן היה ברור שמדובר ברומן שיימשך כל עוד הוא ירצה בכך. הוא היה משוכנע שביחד עם סוכן השחקנים דודו דהאן, יעבור אוחנה לתחנה הבאה באירופה בסכום שינפץ את כל שיאי ההעברות של שחקנים ישראלים ליבשת. לפני שלושה חודשים בראיון החזרה לליגת העל כאן בוואלה! ספורט, נתן בן זקן את אוחנה כדוגמא נגדית למשבר של אלי טביב מול עומר אצילי. "לי זה לא יכול לקרות", קבע נחרצות. "הילדים האלה שגידלנו אצלנו, לא יפנו לנו גב וילכו נגד המועדון". אלא שגם בן זקן, שלמד כל כך הרבה לקחים בעסקיו ובקרוב צפוי לעמוד בפני החוויה הקשה של חייו בעקבות הרשעתו, יכול לקחת שיעור ממה שעבר עם אוחנה.

מיד אחרי משחק הליגה האחרון מול מכבי תל אביב בו אוחנה סופסל בצורה מכוונת על ידי המאמן רוני אוואט, שלח השחקן מכתב התראה לפני תביעת בוררות. בימים שחלפו מאז הוא היה בנבחרת האולימפית והליגה יצאה לפגרה. "ניסינו להגיע להבנות בימים האלה כדי לא להיכנס לבוררות, אבל לא הצלחנו", סיפר היום בן זקן. "זה בכלל לא משנה אם היינו מנצחים בבוררות - ואני אומר לך שהיינו מנצחים. הבעיה היא שגם אם הייתי מנצח את הבוררות מול מיכאל, עדיין הייתי מפסיד את השחקן ויכול להיות שהייתי מפסיד את כל הקבוצה. כי החל מהיום מיכאל היה צריך לחזור לקבוצה לאימונים ולחדר ההלבשה ואני לא רציתי שבחדר ההלבשה יהיה שחקן שהמועדון והוא בהליך של תביעת בוררות. איזו מן הרגשה זו לקבוצה ולשחקן שיש התנצחות משפטית והוא ממשיך להיות חלק מהקבוצה? צריך גם להבין, מיכאל הוא אחד מהילדים האלה שגידלנו ואלה הגוף המרכזי בקבוצה. גם אם הייתי מנצח, הייתי מקבל שחקן ממורמר ומאוכזב על כך שהשאירו אותו באשדוד בזמן שהוא יכול היה לשחק באירופה או במדי האלופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל) עם ג'קי בן זקן. ברני ארדוב
"איזו מן הרגשה זו שיש התנצחות משפטית והוא ממשיך להיות חלק מהקבוצה?". בן זקן עם אוחנה/ברני ארדוב
צרפתי: "אם מיכאל לא היה חייל בתחילת השירות שלו לפני שנתיים, הוא היה חותם בליברפול באותו שבוע"

לבן זקן לא היה קשה להרים את העסקה מול הפועל באר שבע. יחסיו עם אלונה ברקת ובעלה אלי מצוינים ולא רק בכדורגל. "לרגע לא חשבתי להיכנס להתמחרות על מיכאל", סיפר היום. "הרי יכולתי לפנות לכל הקבוצות ולנסות להרים את המחיר, אבל זה לא מה שרציתי. אם מיכאל עוזב אותנו, אז לפחות שיישאר כאן איתנו בדרום החם".

ספק אם בן זקן היה מקבל עסקה טובה יותר מזו שרקם מול באר שבע. כשאוחנה הגיע אליו לפני חמש שנים, נקבע שהכרטיס יוחזק באופן שווה בין אשדוד לבין המשפחה. כשבן זקן חשב על מכירה עתידית הוא לקח בחשבון שיקבל ממנה רק 50 אחוז ולכן כשמכר אתמול מחצית מהכרטיס תמורת 4.5 מיליון שקל, הוא יכול היה בסך הכול לסמן לעצמו וי גדול. אלא שהעניין מבחינת אשדוד הוא לא רק ההעברה של אוחנה, אלא גם השאלתו של דן ביטון לשנתיים. מעבר לעובדה שהשאלה כזו שווה כסף, לאשדוד תהיה האופציה לרכוש את כרטיסו של הטאלנט הצעיר מבאר שבע בסכום של מיליון שקל בלבד.

אשדוד ניסתה לצרף את ביטון כבר בקיץ אחרי שהבינה שלא יקבל הרבה דקות אצל ברק בכר. מדובר בשחקן התקפה עם רגל שמאל שהסקאוט של אשדוד עידן בן אבו עקב אחריו הרבה זמן. אוחנה חתם על חוזה לחמש שנים וירוויח בעונתו הראשונה 150 אלף דולר נטו.

רבות דובר בימים האחרונים על כך שהוא היה אמור להרוויח באשדוד מיד כשישתחרר מהצבא בעוד כחודש, סכום של 12 אלף שקל בלבד, אבל זה לא נכון. על פי חוזה שנחתם איתו לפני שנתיים הובטח לו שכר התחלתי אחרי הצבא שיהיה השכר הממוצע של שלושת המרוויחים הישראלים הגבוהים בקבוצה. רועי בקל, חן עזריאל ומשה אוחיון מובילים את טבלת שכר הישראלים באשדוד וממוצע המשכורות שלהם הוא בערך 20 אלף שקל נטו, הסכום שהיה אמור להרוויח אוחנה בעונה הקרובה בכל מקרה בבאר שבע יזכה אוחנה לשכר הרבה יותר גבוה ובכל עונה יזכה לתוספת של 10 אחוז, אבל גם ברקת וגם בן זקן ובעיקר דהאן, משוכנעים שתוך שנה - מקסימום שנתיים - הוא יעבור לקבוצה גדולה באירופה.

גיא צרפתי שהיה עם אוחנה לפני שנתיים במבחנים בליברפול, משוכנע שזה יקרה. "אם מיכאל לא היה חייל בתחילת השירות שלו לפני שנתיים, הוא היה חותם בליברפול באותו שבוע", אמר היום צרפתי. "הוא התאמן עם הקבוצה עד גיל 18 והיה מעל כולם. הוא התאמן עם הקבוצה עד גיל 21 ועשה דברים מדהימים. ברנדון רוג'רס ראה אותו ואמר להחתים, אבל לא הצליחו לסדר את ענייני הצבא והשירות והוא חזר לארץ. אין לי ספק שהוא יגיע לרמות האלה באירופה תוך שנה או שנתיים והימצאותו מעכשיו תחת ברק בכר תעשה לו טוב. ברק בכר כמו רן בן שמעון הם מאמנים שאוהבים לאמן ולשדרג את השחקן. מיכאל אוחנה הוא לא שחקן מושלם ויש לו עוד הרבה מה ללמוד, אבל יש לו את כל מה שצריך לתפקיד שלו כדי להיות מהטובים שהיו לנו אי פעם בכדורגל ואני עברתי את הדור הכי מוכשר של הקשרים בכדורגל הישראלי".

מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל) מול ברוך דגו שחקן הפועל אשקלון. ברני ארדוב
גם בבאר שבע וגם באשדוד משוכנעים שהיציאה לאירופה קרובה/ברני ארדוב

אוחנה נכנס למשבצת ההעברה היקרה בתולדות הפועל באר שבע. הוא לא ישחק בליגה האירופית ולבטח יאכל את הלב מהיציע, אבל בן זקן מעריך שזה רק עניין של זמן והוא גם לקח בחשבון שעדיף שזה יקרה מבאר שבע. "צריך לומר את האמת, הפועל באר שבע היא קרש קפיצה אדיר מבחינת מיכאל לאירופה. אשדוד לא נמצאת היום במקום שבאר שבע נמצאת ולנו אין את חלון הראווה שיש לבאר שבע כדי ששחקנים שמככבים בקבוצה, יוכלו להראות את יכולתם גם ברמה האירופית. ולגבי אשדוד? למדנו את הלקח שלנו ונהיה הרבה יותר מחושבים וזהירים לעתיד. לא האמנו שזה יכול לקרות, אבל האמת היא שאני גם לא כל כך כועס על מיכאל. הוא בסך הכול בחור צעיר עם שאיפות שראה איך הוא יכול להתקדם לאירופה או לקבוצה האלופה כאן בארץ ופעל למען העתיד שלו. בסופו של דבר אני מאמין שכל הצדדים יצאו מרוצים ויהיו עוד יותר מרוצים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully