וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "הקיץ שינינו אסטרטגיה, הלכנו על הזרים הכי טובים שאפשר להביא"

8.9.2016 / 18:04

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ערך מסע"ת, בה הוסיף: "לא התמקדנו בצירוף הישראלים הטובים ביותר". ארבלדזה על יצחקי: "הוא שחקן חשוב כאן". יצחקי: "מחויב לגמרי לקבוצה"

צילום: יוסי ציפקיס. עריכה: אוהד פיטר

שלושה ימים לפני המשחק מול בית"ר ירושלים במסגרת המחזור השלישי בליגת העל, ערכה היום (חמישי) מכבי תל אביב מסיבת עיתונאים. בנוסף לשוטה ארבלדזה וברק יצחקי, שהגיעו על מנת לדבר לקראת המשחק ולאחר שהחלוץ נשאר בקבוצה למרות ההתעניינות מבית"ר, הגיע גם המנהל הספורטיבי של המועדון ג'ורדי קרויף שקיים מסיבת עיתונאים לאחר המאמן והשחקן. קרויף, שלא התראיין זה זמן רב, אמר שהוא מעוניין להתראיין על מנת לסכם את חלון ההעברות ולקראת העונה הקרובה.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מחויך. קרויף/יוסי ציפקיס

ג'ורדי קרויף פתח ואמר שהגיע לדבר עם העיתונאים בשל העובדה שרצה לשוחח עם התקשורת אחרי תקופה ממושכת: "הרבה שחקנים שלנו זכו להתעניינות בקיץ הזה, אבל בשבילנו זה לא היה עניין. לא הייתה לנו כוונה לתת לברק לעזוב, אמרנו לו שהוא לא יכול לעזוב והוא קיבל את זה. נראה לי שהוא חושב שזה טוב שהמועדון שלו רוצה שהוא יישאר, זה טוב לביטחון העצמי שלו. אנחנו לא מגיבים על כלום, בטח לא על משא ומתן כזה או אחר. בגלל זה אנחנו אף פעם לא מגיבים. לא היה מו"מ עם בית"ר על יצחקי, ברגע שזה הגיע אלינו, אמרנו לא. הבעלים, המאמן ואני אמרנו שאנחנו רוצים שברק יישאר. אני יודע שזה מעניין לדעת את הפרטים הקטנים, האמת שזה לא חשוב לנו. יש לנו את הסגל שיש לנו, נמשיך לעבוד איתו ולכל הפרטים הקטנים אין חשיבות".

על הרכש בקיץ: "היינו מעט בקושי כי חיפשנו חלוץ. סימנו שחקנים שקבוצות אחרות רצו. זה קרה עם סקאריונה ועם שחקנים אחרים. הסגל שלנו היה מלא ואז היינו צריכים לשחרר את סה. אחרי ה-31 באוגוסט עשינו כמה צעדים והיינו קרובים לסכם עם שחקנים שהשמות שלהם לא פורסמו בתקשורת. נתנו עדיפות לצירוף חלוץ חדש. אני חושב שאם מנתחים את הנתונים, אז בארבע העונות ההגנה שלנו היא הכי טובה בליגה. ברגע שהייתה לנו תכנית, איבדנו את ערן ו-48 שערים. ידענו שלא נמצא ישראלי שימלא את החלל שלו. הבעלים מלא אמביציה, עכשיו שינינו אסטרטגיה והשקענו הרבה כסף בשחקנים זרים אחרי שבמשך השנים השקענו בלהביא שחקנים ישראלים. השנה ניסינו להביא את הזרים הכי טובים שאפשר להביא והיינו קרובים להחתים שחקן שבסופו של דבר לא הצלחנו להחתים. אולי ננסה לצרף אותו בינואר.

"אנחנו לא מסתכלים על מה שקבוצות אחרות עושות, אנחנו מסתכלים רק על מה שאנחנו עושים, איך אנחנו ממשיכים להתנהל בתקציב שפוי. הייתה לנו עלייה גדולה בהכנסות, מכרנו שני מאמנים, עלינו לליגת האלופות, מכרנו את ערן בהרבה כסף. אני חושב גם שהיה עניין רב בשחקני מכבי תל אביב בחודשים האחרונים וזה מראה שאנחנו בכיוון הנכון. אולי בעונה הבאה יהיו שחקנים שלא נוכל להחזיק אותם יותר. חלק מהשחקנים אנחנו מביאים לכאן ועכשיו ואחרים אנחנו מביאים למחר. אני חושב שהעונה שעברה הייתה טובה מאוד, אבל סיימנו אותה עם טעם רע בפה. היינו קרובים להכול, אבל סיימנו בלי כלום. כשאתה ספורטאי תחרותי, זה קשה. אבל אם תשאלו אותי אם אני חותם על עשר העונות הבאות עם המאזן של העונה שעברה, אני לוקח את זה. לפעמים מגיעה קבוצה שעושה עונה מדהימה וזה מה שעשתה באר שבע. צריך לברך אותה על זה".

על שלומי אזולאי אמר קרויף: "הייתה התעניינות ממכבי חיפה, המועדונים לא סיכמו ביניהם. דיברתי עם שלומי, הוא ביקש לעבור לקבוצה שהוא ישחק בכל שבוע. ניסינו למצוא פתרון טוב ומוצלח בשביל כל הצדדים. עכשיו אנחנו מחכים לתשובה לגביו. אנחנו העברנו את כל הניירות בזמן". על פטריק ואן לייבן אמר קרויף: "לפעמים חשוב להגיע עם רעיונות חדשים וחשבתי שאני אשמח אם יבוא מישהו חדש עם רעיונות חדשים שיאתגר אותי. בסופו של דבר התוצאות גורמות לי להיראות טוב יותר או רע יותר. ההערכה שלי כלפי שחקנים שהיו כאן מההתחלה גורמות לכך שאני מכבד אותם מאוד כי הנאמנות חשובה לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. מור שאולי
מתכונן למשחק מול בית"ר. ארבלדזה/מור שאולי

מאמן הצהובים שוטה ארבלדזה אמר: "לא ראיתי את המשחקים נגד בית"ר מהעונה שעברה, זה היה עם מאמן אחר. זו עונה חדשה, שחקנים חדשים, אווירה חדשה, מציאות חדשה. יש לנו מספיק מידע לגבי כמה בית"ר ירושלים קבוצה טובה והיא קבוצה טובה, אבל אנחנו רוצים להראות כמה אנחנו טובים. אני מקווה שכל השחקנים יהיו כשירים ליום ראשון, כולל איתן טיבי.

"חיפשנו שחקנים טובים, שחקנים שיכולים להפוך אותנו לחזקים ממה שאנחנו. אז כשהחלטנו ששחקנים מסוימים יהפכו אותנו לחזקים יותר, נראה אם צדקנו או טעינו. אני מאמין שהסגל שיש לנו הוא מספיק טוב כדי להתמודד בכל תחרות. אני לא חושב שהייתה בעיה לצרף מישהו, רצינו להביא שחקן שאנחנו בטוחים שיעזור לנו ויהיה רווח גדול למכבי. המקרה של אורלנדו סה היה בידיים שלו, לא יכולנו להכריח מישהו לקחת אותו. כשקיבלנו הצעה, הוא עזב ואנחנו התקדמנו הלאה".

על הימים האחרונים של ברק יצחקי, אמר הגאורגי: "מאז שהגעתי לכאן, הוא יודע שהוא חשוב מאוד לקבוצה וגם אני יודע את זה. לא בגלל שהוא כאן, הוא יודע מה הוא יכול לתת לנו. הוא יודע שאנחנו מכבדים אותו. אני לא אתן לו ללכת והוא יכול לתת לנו שנייה אחת וזה קרה נגד היידוק כשהוא עלה ולקח את הפנדל הראשון. לפעמים צריך אותו לשנייה, לפעמים למשחק שלם. לפעמים זוכרים עונה בגלל שנייה אחת. ברק יודע את המומחיות שלו ואני שמח שהוא כאן".

ברק יצחקי מכבי תל אביב. מור שאולי
"אני פה וכל כולי בשביל המועדון הזה". יצחקי/מור שאולי

חלוץ הצהובים ברק יצחקי: "יש לי היסטוריה ארוכה עם מכבי תל אביב, היו רגעים יותר טובים ופחות טובים. המועדון תמיד היה לצידי ואת זה אני לא אשכח לעולם. כמו כל שחקן, אני שואף לשחק. ברגע שראיתי שאני מקבל פחות דקות, חשבתי לעבור קבוצה ואני חושב שזה נורמלי. ברגע שקיבלתי את התשובה 'לא' מכל הגורמים, אם זה מהמאמן, המנהל המקצועי והבעלים, עשיתי סיבוב בראש והשלמתי עם העניין שאני נשאר פה ואני שמח מאוד להיות פה. זה לא שאני נשאר באיזה מועדון שסבלתי בו. תמיד היה לי טוב פה. אני מאוד נהנה פה וכל כולי נמצא כאן כרגע, אין שאלה בכלל. הקבוצה הזו חשובה לי מאוד ואני כאן וטוב לי כאן.

"עבדתי קשה ואני עובד קשה באימונים כדי להראות למאמן שמגיע לי לקבל יותר דקות. אחרי שקיבלתי את הבשורה, אני אעבוד עוד יותר קשה כדי להראות למאמן שמגיע לי לשחק. אני כבר חושב על המשחק ביום ראשון, יהיה משחק קשה ונתכונן בהתאם. נכון שזוכרים לי את השנים היפות בבית"ר ירושלים וגם לי יש זיכרונות משם ולא פשוט בשבילי לשחק נגדם אף פעם. גם כבשתי נגדם פעם. אבל ברגע שאני פה, כל כולי כאן. אני מחכה לקבל את ההזדמנות שלי ולקחת אותה. מכבי תל אביב זה מועדון מסודר, לא עשיתי שום דבר שאסור.

"תחרות זה חלק מהעניין במכבי תל אביב כבר כמה שנים וידענו להתמודד איתה. כל שחקן שואף לשחק ואם לא הייתי שואף לשחק אז אין לי מה לחפש בכדורגל. ברגע שהודיעו לי שאני נשאר פה, כל כולי במועדון ואני שמח להיות פה. לרגע לא הרגשתי פה אכזבה או משהו פשוט עברתי יום לא פשוט. זה מאחורי ואני מסתכל קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully