וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל לנשים זועמת: "הסכום השיווק - ביזיון בית המשפט"

במנהלת הוציאו מכתב חריף למירי רגב, משה כחלון ועופר עיני בעקבות הסכם השיווק של ההתאחדות לכדורגל עם הטוטו: "התעלמות מהחלטות בג"צ ומהתחייבויות הצדדים"

איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים. מגד גוזני
כועסת. שטרק/מגד גוזני

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל פנתה הערב (שלישי) במכתב חריף לשרת התרבות והספורט מירי רגב, לשר האוצר משה כחלון, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ולמנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט איציק לארי, בו התריאה בפניהם כי חתימה על הסכם שיווק עם ההתאחדות לכדורגל בטרם הובא ההסכם בפני בג"צ מנוגדת להחלטות בג"צ ומהווה ביזיון בית המשפט.

עורכי הדין המייצגים את המנהלת בבג"צ, עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא ציינו במכתב כי "מאז החלטת בג"צ (27.7.2016) ,פנו הח"מ פעם אחר פעם, במשך שבועות רבים, לכל הצדדים, לפעול בהתאם להנחיית בג"צ ולמצוא מתווה תקציבי כולל לליגת הנשים, ופתרון דחוף שיאפשר את פתיחת העונה הקרובה העומדת בפתח. למרבה הצער פניות אלה טרם קיבלו כל מענה ענייני".

נזכיר כי בג"צ הוציא צו על תנאי בעתירת המנהלת לבג"צ נגד האפליה בחלוקת תקציבי המועצה להסדר ההימורים בספורט. צו זה, הופנה בין היתר למועצה להסדר ההימורים בספורט, למשרדי הממשלה, לשרת התרבות והספורט, לשר האוצר ולהתאחדות לכדורגל, ועניינו באפליה תקציבית כלפי כדורסל הנשים בישראל – במסגרת הסכמי השיווק של הטוטו.

כזכור, במסגרת הצו, ציין בג"צ גם את התחייבות ב"כ הטוטו עו"ד יאיר שילה, כי יודיע למנהלת הנשים 7 ימים מראש, לפני חתימת הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת ליגת הגברים בכדורסל, הסכמים אשר עדיין לא נחתמו, על מנת שזו תוכל לבחון האם אינם מפלים כלפיה, ובמקביל הורה בג"צ לצדדים "לפעול למציאת פתרון כולל, ולמצער, פתרון ביניים להפעלת ליגת הנשים בעונה הקרובה".

במכתבה הערב כותבת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל כי "קיבלה בתדהמה את הודעת משרד הספורט מהיום (6.9.2016) לפיה הושג סיכום עם משרד האוצר, וכי סיכום זה מאפשר את החתימה על הסכם השיווק של הכדורגל ובכך הוסר איום השבתת הליגה וכן את הודעת ההתאחדות לכדורגל על חזרה לפעילות לאחר שהתקבלו הערבויות הנדרשות והובטח כי ההסכם שהושג עם הטוטו הוא הסכם לארבע שנים וייחתם בימים הקרובים. מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל רואה בחומרה רבה כל התנהלות המתעלמת מהחלטות בג"צ ומהתחייבויות הצדדים.

"לא ניתן לראות זאת אחרת מאשר ביזיון בית המשפט הגבוה לצדק. היחס לו זוכה מנהלת הליגה לנשים בכדורסל, הן ממשרד התרבות והספורט והן מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, מותיר את תחושה קשה כי ספורט הנשים בישראל פשוט לא נמצא על סדר יומם. מעבר לעובדה שהתנהלות זאת מנוגדת להצהרותיהם ברומו של עולם בפני בית המשפט העליון, הרי שיש בכך מעילה בתפקידם הציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully