וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אישור: איום השביתה הוסר מעל הכדורגל הישראלי, שישוב לפעילות

6.9.2016 / 15:44

הנהלת ההתאחדות לכדורגל ויו"ר המנהלת יורם באומן אישרו את החזרה המלאה לפעילות בסוף השבוע. עיני אמר: "הובטח לנו כי ההסכם שנחתם עם הטוטו יכובד וייחתם כבר בימים הקרובים"

שרת התרבות והספורט מירי רגב. מגד גוזני
אין שביתה. רגב/מגד גוזני

הנהלת ההתאחדות לכדורגל, בנוכחות יושב ראש המנהלת יורם באומן והמנכ"ל אורן חסון, אישרו לפני דקות אחדות פה אחד את החזרה המלאה לפעילות בסוף השבוע של ענף הכדורגל. יו"ר ההתאחדות, עופר עיני אמר על ההחלטה: "התקדמות גדולה מאוד ביממה האחרונה בין משרד הספורט ומשרד האוצר הובילה לכך שקיבלנו את הערבויות הנדרשות והובטח לנו כי ההסכם שהושג עם הטוטו לארבע שנים יכובד וייחתם בימים הקרובים. אני רוצה להודות לשרת הספורט מירי רגב על ההשקעה הגדולה והמחויבות לטובת הענף, ולשר משה כחלון על האחריות ועל שיתוף הפעולה. אין לי ספק כי כל העוסקים בענף, ודאי האוהדים והאוהדות, ישמחו לחזור למגרשים".

שר האוצר כחלון בריאיון לוואלה! NEWS: "אין סיבה שהקואליציה לא תחזיק עד 2019". ספק 500
יש סיכום. כחלון/ספק 500

כזכור, שרת הספורט מירי רגב ושר האוצר משה כחלון הגיעו היום (שלישי) לסיכום לפיו תקציבי הספורט לא ייפגעו כתוצאה מהרפורמה בשוק ההימורים. הסיכום הזה אפשר את החתימה על הסכם השיווק של הכדורגל הישראלי ובכך, הוסר איום השביתה מעל הליגה.

עוד קודם לכן, משרד האוצר נתן אור ירוק לחתום על ההסכם, אבל מי שמתנגד זה משרד הספורט, בטענה שכל השינויים והדרישות של משרד האוצר יפגעו בצורה משמעותית בהכנסות הטוטו לשנים הקרובות, ומכאן שהטוטו לא יוכל לעמוד בהסכם השיווק, שכבר סוכם ונוסח לארבע השנים הקרובות במהלכן יקבל הכדורגל בשנה הראשונה 80 מיליון שקל, ובכל אחת משלוש השנים שאחרי זה 73 מיליון שקל לשנה.

באופן כללי, משרד האוצר מבקש שלושה דברים: א', ביטול הרייסר (הימורי הסוסים). ב', החלת מס על רווחים מ-5,000 שקל ומעלה בגובה של 35 אחוז. ג', העברה מהטוטו למשרד האוצר סך של 500 מיליון שקל בשתי פעימות שונות מקרו המתקנים. את שלוש הדרישות אלה של האוצר, משרד הספורט מסרב לקבל.

ביומיים האחרונים נרשמה פריצת דרך כדי להגיע בכל זאת להסכם בין הטוטו לאוצר, אבל בכל מקרה, הבוקר אמר גורם במנהלת הליגה: "אם עד יום חמישי לא יהיו הבנות בין משרדי האוצר והספורט, והטוטו יונחה לחתום על ההסכם מול ההתאחדות לכדורגל, אי אפשר יהיה לשחק את המשחקים בשבת. יש בדיוק 36 שעות לחתום על ההסכם".

אמש נכחה שרת התרבות והספורט מירי רגב במשחק הנבחרת בחיפה ושוחחה עם יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. אנשים ששמעו את רגב ביציע טענו הבוקר כי ההערכה היא שכן תהיה הסכמה בינה לבין שר האוצר משה כחלון, על אף שנכון להבוקר מנכ"לי המשרדים לא סיכמו דבר, ולכן עדיין לא הוסר איום השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully