וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: אחרי שגם צונגה פרש, נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר

הטורניר המוזר של הסרבי נמשך, אחרי שצונגה הפך ליריב השלישי שפורש מולו. בחצי הגמר הוא יפגוש את מונפיס, שניצח את בן ארצו לוקא פוי (24) 4:6, 3:6, 3:6. אצל הנשים: ווזניאקי מול קרבר בחצי

AP

הטורניר המוזר של נובאק דג'וקוביץ' בארה"ב נמשך, אחרי הלילה (בין שלישי לרביעי) גם ג'ו ווילפרד צונגה פרש במהלך המשחק מולו, והפך לטניסאי השלישי (!) בטורניר שפורש מול המדורג ראשון בעולם. כך או כך, דג'וקוביץ העפיל לחצי הגמר, שם ישחק מול גאל מונפיס, שניצח אתמול את בן ארצו לוקא פוי. אצל הנשים קרוליין ווזניאקי ממשיכה בטורניר המצוין שלה, והעפילה לחצי גמר מסקרן מול אנג'ליק קרבר.

נובאק דג'וקוביץ', ג'ו וילפרד צונגה, אליפות ארה"ב. AP
לא נעים, לא נורא. דג'וקוביץ'/AP

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - ג'ו ווילפריד צונגה (9, צרפת) 3:6, 2:6, צונגה פרש

מה קורה פה? אחרי שבסיבוב השני וסלי הפולני פרש בגלל פציעה, ואחרי שבסיבוב השלישי מיכאיל יוז'ני פרש אחרי שישה משחקונים בלבד, הפעם צונגה פורש מול נובאק דג'וקוביץ', ששיחק עד עתה רק שני משחקים מלאים בטורניר, ועדיין מוצא את עצמו בפעם העשירית ברציפות בחצי הגמר בארה"ב. יש לציין כי נולה נראה הלילה בשליטה מול הצרפתי הפצוע, אבל גם הוא הופתע שאחרי שתי מערכות, ואחרי טיפולים שקיבל הצרפתי, הוא שוב ניצח בלי להשלים משחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טניסאי צרפתי גאל מונפיס. רויטרס
אחרי שמונה שנים - שוב בחצי גמר גרנד סלאם. מונפיס/רויטרס

אחרי שהפסיד בסיבוב השלישי בווימבלדון, ואחרי שהודח מוקדם במשחקים האולימפיים בריו, היו לא מעט סימני שאלה בנוגע לכשירות הפיזית של דג'וקוביץ', אבל בינתיים הוא מקבל מנוחה, הרבה מעבר לצפוי. "בשלב הזה של העונה, בהתחשב בבעיות הפיזיות שהיו לי, זה תסריט שהייתי צריך, ושקיוויתי לו", הודה דג'וקוביץ' בנוגע למנוחה, "יש לי כמה ימים לתת לגוף לנוח ולהתאושש, כרגע אני מרגיש שוב קרוב לשיאי".

צונגה ביקש טיפול בפיגור 5:2 במערכה השנייה, וברכו נחבשה. נולה הגיש לניצחון במערכה, ואז צונגה הודיע שהוא לא יכול להמשיך. "מה שחשוב מבחינתי זה שעליתי לחצי הגמר", אמר הסרבי, "אני מכיר את ג'ו הרבה זמן, הוא לוחם, הוא אוהב את הזירה הזאת, אני בטוח שהוא לא ייחל לזה". צונגה מצדו אמר ש"תמיד זה קשה לשחק מול הטניסאים הטובים בעולם, אבל כשאין לי ברך, אין לי סיכוי לחזור מפיגור שתי מערכות מול הטניסאי הטוב בעולם".

הטניסאי הצרפתי ג'ו ווילפרד צונגה. AP
לא יכול לשחק בלי ברך. צונגה/AP
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
המאזן שלו מול מונפיס: 0:12. דג'וקוביץ'/AP

גאל מונפיס (10, צרפת) - לוקא פוי (24, צרפת) 4:6, 3:6, 3:6

הדרבי צרפתי היה די חד צדדי. מונפיס נראה נהדר עד כה וטרם שמט מערכה, והעלייה לחצי הגמר מהווה את הישג השיא שלו בטורניר. הוא העפיל לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה מזה שמונה שנים וחצי בזכות הניצחון על בן ארצו, שהימם את נדאל בשלב הקודם. פוי הגיע עייף לאחר שלושה משחקים רצופים של חמש מערכות, לא עמד בקצב ונכנע בתום שעה ו-50 דקות.

מונפיס היה חד, השיג שבירה במערכה הראשונה, שתיים בשנייה ועוד אחת בשלישית ושמר על הגשותיו לאורך כל המשחק, כאשר גם הפסקת גשם קצרה באמצע המערכה השנייה לא הוציאה אותו מהקצב. הוא חבט 32 ווינרים לעומת 26 בלבד של פוי וניצל 44 טעויות בלתי מחוייבות של יריבו, תוך שהוא מבצע 15. בחצי הגמר יפגוש את נובאק דג'וקוביץ', אותו לא ניצח ב-12 המפגשים ביניהם.

טניסאית גרמנייה אנג'ליק קרבר. AP
מערכה שנייה מושלמת. קרבר/AP

נשים

אנג'ליק קרבר (2, גרמניה) - רוברטה וינצ'י (7, איטליה) 5:7, 0:6

קרבר, שהייתה מאוד קרובה להעפיל למקום הראשון בעולם לפני הטורניר, עדיין חולמת על ההישג הזה, וההעפלה בפעם השנייה בקריירה והראשונה מזה חמש שנים לחצי הגמר בניו יורק מהווה צעד משמעותי בכיוון. וינצ'י, שהייתה אחראית בשנה שעברה על סנסציית הטורניר עם הניצחון על סרינה וויליאמס בחצי הגמר, נפרדת מהטורניר.

המערכה הראשונה הייתה בסימן שבירות, כאשר הטניסאיות מאבדות יחד סך הכל שבעה משחקוני הגשה. וינצ'י השיגה שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון של קרבר, אך הגרמנייה שברה מייד חזרה והתסריט חזר על עצמו פעמיים נוספות, כולל במצב של 4:4, אז האיטלקייה הגישה לניצחון במערכה ופספסה הזדמנות לעלות ל-0:1. במצב של 5:6 לקרבר היא שברה את וינצ'י על האפס וזכתה במערכה. המערכה השנייה כבר הייתה צמודה הרבה פחות, קרבר השתלטה על המשחק ושייטה לעבר חצי הגמר, שם תפגוש את קרולין ווזניאקי.

הטניסאית הדנית קרוליין ווזניאקי. AP
רוצה גמר שלישי. ווז'ניאקי/AP

קרולין ווזניאקי (דנמרק) - אנסטסיה סבסטובה (לטביה) 0:6, 2:6

הקאמבק של ווזניאקי נמשך, ואין ספק, הדנית אוהבת את ניו יורק. המדורגת 74 בעולם, שחווה טורניר תחייה מחודשת, הביסה 0:6, 2:6 את יריבתה הפצועה, הלטבית הראשונה אי פעם שמעפילה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם, שעיקמה את הקרסול כבר במשחקון ההגשה הראשון של ווזניאקי, ומאז לא הצליחה לחזור לעצמה. "ברור שזה השפיע עליי", הודתה המפסידה על הפציעה, "אבל אני לא אחת שאוהבת לפרוש, אז פשוט עשיתי את המיטב שלי".

ווזניאקי מנסה לחזור להופעה שלישית בגמר הטורניר, לאחר שהייתה שם ב-2009 וב-2014, ולא ריחמה על הלטבית המדורגת 48. "כבר נקעתי בעבר את הקרסול כמה פעמים, כך שאני מצטערת עבורה, אבל נשארתי מפוקסת, המשכתי להגיש טוב ולגרום לה לרוץ". עכשיו ווזניאקי מגיעה אופטימית למשחק מול קרבר הלוהטת, וטוענת: "אין משמעות לעובדה שאני 70 ומשהו בעולם, אני עדיין מאמינה שאני אחת משחקניות הטופ העולמי, דירוג זה סתם מספר. יש עוד דרך ארוכה עד לחזרה למקום הראשון, אבל אני נותנת את המיטב שלי ופשוט מנסה להינות, זה כל מה שאני יכולה לעשות".

שאקיל אוניל, אליפות ארה"ב. AP
שאק בארתור אש/AP
בן סטילר, יו ג'קמן, משוחחים עם ילנה דג'וקוביץ'. AP
מפלרטטים עם ילנה. בן סטילר ויו ג'קמן עם אשתו של דג'וקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully