וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון: "כבר בגיל 20 קובי בריאנט היה מודאג מהמורשת שלו"

היחסים עם שאק, הסירוב לקום מהספסל, הדרישה לעבור בטרייד (והתמורה שהלייקרס היו מקבלים), הבעיות עם החברים לקבוצה: הזן מאסטר חלק סיפורים נפלאים מיחסיו עם הבלאק ממבה לאורך השנים

AP

בווידאו: קובי בריאנט מדבר על פיל ג'קסון

אין הרבה אנשים ב-NBA שהכירו את קובי בריאנט טוב יותר מפיל ג'קסון. הזן מאסטר אימן את הבלאק ממבה בשתי קדנציות שונות בלוס אנג'לס לייקרס, והוא גם זה שקיבל את הקרדיט על כך שהפך את הסקורר המחונן לשחקן מעט יותר קבוצתי - או, לכל הפחות, לכזה שמסוגל לתפקד בתוך מערכת שזוכה באליפויות. אלא שלאורך הדרך השניים חוו לא מעט עליות ומורדות, אותן תיעד ג'קסון בספריו השונים, וגם בשיחות עם חברו הקרוב והביוגרף שלו, צ'רלי רוזן. כעת מפרסם רוזן באתר "פסטברייק" את חלק מדבריו של הזן מאסטר. הנה קטעים נבחרים:

מאמן לוס אנג'לס לייקרס פיל ג'קסון לצד קובי בריאנט. AP
כעת יש ביניהם בעיקר כבוד הדדי. ג'קסון ובריאנט/AP

על העונה הראשונה שלהם ביחד מספר ג'קסון: "הסברתי לקובי את עקרונות התקפת המשולש והוא התלהב. היה ברור לי שהוא לא רק מוכן ללמוד, הוא ממש רוצה ללמוד. אלא שהוא נפל ושבר את פרק כף היד במשחק האימון הראשון. הוא ראה מהצד את שאקיל, גלן רייס, רון הארפר, ריק פוקס, דרק פישר, איי סי גרין, בריאן שואו ורוברט הורי משיגים מאזן של 1:10. שאק ממש אימץ את התקפת המשולש והיה הלב של ההתקפה שלנו. כשקובי הבריא והיה מוכן לחזור, קצת חששתי לעשות שינויים בנוסחה המנצחת שלנו. אז הצעתי שיקום מהספסל. "אני לא רואה את עצמי לא פותח בחמישייה", אמר. "אני לא רוצה שיכירו אותי כשחקן ספסל". הוא היה בן 20 שכבר מודאג מהמורשת שלו.

כמה שבועות חלפו, אנחנו עדיין מנצחים ושאקיל מאוד נחוש, אבל קובי קולע רק 19 נקודות בממוצע. אז קובי התקשר לג'רי ווסט ורצה לדעת איך הוא ואלג'ין ביילור שניהם קלעו 30 נקודות בממוצע למשחק. קובי גם אמר שהוא רוצה טרייד. כמובן שג'רי סיפר לי על השיחה, ולכמה דקות חשבתי לקחת את ההצעה של דטרויט ולשלוח אותו תמורת גרנט היל. בעצם, לכמה שניות. קובי כבר ראה את עצמו כאחד השחקנים הטובים בתולדות ה-NBA. אני חשבתי שעם הזמן הוא יגיע לשם.

דיברנו על כך שהוא צריך להיות סבלני ולתת למשחק לבוא אליו. אבל לעתים הוא עדיין שיחק לבד, התעלם משיטת ההתקפה וניסה להשתלט על המשחק. כשהערתי על כך, הוא אמר שהוא פשוט רוצה להמשיך לנצח. היה משחק אחד נגד טורונטו בו הוא נקלע לתחרות אחד-על-אחד עם וינס קרטר שהפכה את האפשרות שננצח הרבה יותר קשה. אז שוב דיברתי איתו, ואמרתי לו שהדרך הכי קלה עבורנו לנצח היא לתת לשאק את הכדור בצבע. הוא אמר: "כן, אבל..."

זכינו באליפות שוב ב-2001, אבל קובי חווה נסיגה. הוא עדיין התמודד עם ענייני "אני ראשון" בתוך הקבוצה. היה משחק אחד שמייקל ג'רדון היה ביציע, אז כדי להרשים אותו קובי קלע 25 נקודות במחצית הראשונה, וכדי להראות לו שהוא יכול לקלוע מבחוץ, הוא צלף חמש שלשות. ואז, במשחק פלייאוף נגד סקרמנטו, קובי זרק רק פעם אחת בכל המחצית השנייה. אולי מישהו בתקשורת ביקר אותו על כך שזרק יותר מדי. אני לא יודע מה הטריד אותו, אבל זה בהחלט יצא בצורה מוזרה מאוד. וכמובן שהפסדנו את המשחק ההוא".

מאמן לוס אנג'לס לייקרס פיל ג'קסון עם קובי בריאנט, ג'רי באס ב-2000. AP
גם האליפויות לא ממש עזרו בהתחלה/AP

"לקובי גם היו בעיות להתחבר עם החברים לקבוצה. אחת הסיבות היתה שכולם היו מבוגרים ממנו, הם הזמינו אותו לארוחות והוא סירב... מג'יק יכול היה להסתגל לשחק עם קארים בגלל שהיתה להם מערכת יחסים שהיתה מבוססת על כבוד. אבל קובי תמיד היה מתריס. המשיכו להיות לו בעיות עם שאק. ואז שאק עבר בטרייד, אני עזבתי וכתבתי ספר. מעולם לא אמרתי שקובי הוא "בלתי ניתן לאימון", מה שכתבתי זה שלא יכולתי לאמן אותו יותר. קובי תמיד היה רגיש לביקורות, אז הוא נפגע מהספר.

כשחזרתי ללייקרס נפגשתי עם קובי וניסינו לחשוב על רשימת גבוהים איתם הוא יכול לשחק, אבל לא הצלחנו לחשוב על אף אחד, וקובי היה מאוד מתוסכל. כל כך מתוסכל שהוא לא השתתף בשבועיים הראשונים של מחנה האימונים וביקש טרייד. דיברנו על מה לעשות, ובסוף אפשרנו לו ולסוכן שלו למצוא עסקה שתהיה מקובלת על המועדון. בכל הטריידים בהם הייתי מעורב אף פעם לא מקבלים תמורה ראויה על השחקן הטוב ביותר, אז שום דבר לא יצא מזה. אבל אז נוצרה האפשרות לצרף את פאו גאסול".

צירופו של גאסול אפשר לבריאנט לזכות בשתי אליפויות נוספות. על יחסיו עם הבלאק ממבה כיום אמר ג'קסון: "אנחנו עדיין בקשר, אוכלים ארוחות בוקר כשאני בלוס אנג'לס. אני אתגעגע אליו, והמשחק יתגעגע אליו".

מאמן לוס אנג'לס לייקרס פיל ג'קסון לצד קובי בריאנט. AP
היו ימים. הזן מאסטר והבלאק ממבה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully