וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימונד ליג: איליין תומפסון קבעה שיא תחרות ב-200 מטר

הג'מייקנית עצרה את השעון על 21.85 שניות והקדימה את דפנה סחיפרס, שקבעה 21.86 וזכתה ביהלום השנתי. רנו לאבילני זכה בתחרות השנתית בפעם השביעית בקריירה, כריסטיאן טיילור בפעם החמישית

האצניות איליין תומפסון, דפני סחיפרס. רויטרס
איליין תומפסון וסחיפרס/רויטרס

סבב תחרויות הדיימונד ליג נמשך הערב (חמישי) עם המפגש בציריך שבשוויץ, שם נערכת התחרות הלפני אחרונה של השנה. בשל העובדה שמדובר בתחרות לפני אחרונה של השנה, אתלטים רבים כבר הבטיחו את הזכייה ביהלום, כלומר בתחרות השנתית הכוללת.

רנו לאבילני, שרשם אכזבה גדולה עם המקום השני בלבד במשחקים האולימפיים בריו, הצליח להבטיח את הזכייה בליגת היהלום כשסיים במקום הראשון המשותף עם סם קנדריקס האמריקאי את התחרות הערב. השניים עברו 5.90 מטר ולאבילני זכה בליגת היהלום בפעם השביעית ולמעשה אף אחד חוץ ממנו לא זכה ביהלום בקפיצה במוט אי פעם. ללאבילני יש כבר 72 נקודות השנה, מרחק 22 כאלה מקנדריקס, מה שמבטיח לו את המקום הראשון ולאמריקאי את השני כשפיוטר ליסק הפולני במקום השלישי עם 15 נקודות בלבד.

האלופה האולימפית ב-100 ו-200 מטר איליין תומפסון מג'מייקה קבעה שיא דיימונד ליג ב-200 מטר עם זמן פנטסטי של 21.85 שניות, כשהיא מקדימה ממש כחוט השערה את דפנה סחיפרס ההולנדית (21.86). למרות זאת, סחיפרס הבטיחה את הזכייה ביהלום ובתחרות השנתית. לסחיפרס יש 48 נקודות לעומת 30 של תומפסון.

הקופצים במוט רנו לאבילני, סם קנדריקס. רויטרס
לאבילני עם עוד זכייה/רויטרס

לשון מריט האמריקאי, שזכה במדליית הארד בריו על הריצה ל-400 מטר, זכה הערב בריצה למרחק הזהה עם זמן של 44.64 שניות. מריט השלים זכייה שלישית בקריירה ביהלום עם 50 נקודות. כריסטיאן טיילור האמריקאי הפנטסטי, האלוף האולימפי בקפיצה משולשת מלונדון 2012 וריו 2016, זכה בפעם החמישית בקריירה שלו בליגת היהלום. טיילור ניצחה גם בתחרות הערב עם שיא מפגש של 17.80 ובסך הכול יש לו 60 נקודות השנה.

יאקוב ודלייץ' הצ'כי זכה ביהלום בהטלת כידון עם 50 נקודות אחרי שניצח את האלוף האולימפי תומאס רוהלר הגרמני הערב עם 87.28 מטר. בהדיפת כדור ברזל גברים הצליח טום וולש לסיים הערב במקום הראשון עם 22.20 והוא זכה בתחרות השנתית עם 58 נקודות. בריטני ריס האמריקאית זכתה בקפיצה לרוחק עם 6.95, אבל איבנה שפאנוביץ' הסרבית כבר הבטיחה את המקום הראשון בדירוג השנתי. האלופה האולימפית טיאנה ברטולטה סיימה הערב רק שישית עם 6.51 מטר.

בזריקת דיסקוס נשים הצליחה האלופה האולימפית סנדרה פרקוביץ' הקרואטית לסיים שוב במקום הראשון עם 68.44 מטר. פרקוביץ' זכתה ביהלום בפעם החמישית בקריירה שלה ובפעם השנייה שהיא עושה את זה עם מאזן נקודות מושלם של 80. האלופה האולימפית בקפיצה לגובה רות בייתיה הספרדייה בת ה-37, שזכתה בזהב בריו עם 1.97 מטר בלבד, הצליחה לזכות גם ביהלום. ביתייה הוותיקה קבעה הערב 1.96 בעוד תחרות חלשה מאוד וזכתה במקום הראשון השנתי כשהיא מגנה על התואר שלה מהשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully