וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם מחזרת לואיז וסכומים היסטוריים: אנגליה מסכמת חלון העברות

שיא כל הזמנים של למעלה ממיליארד ליש"ט, 13 קבוצות שרשמו את הקנייה היקרה בתולדותיהן, ביקורת על המדיניות של מנצ'סטר סיטי וכמובן, הרכש של צ'לסי: "ההחתמה הכי טובה לשאר הקבוצות"

רויטרס

חלון ההעברות בכדורגל האירופי ננעל בליל אמש (רביעי), כאשר מי שנתנו את הטון ביום האחרון, כמו גם לכל אורך הקיץ, ובכלל בשנים האחרונות, ברמה הכלכלית לפחות, הן קבוצות הפרמיירליג, שרק הולכות והופכות ליותר ויותר עשירות, ובזבזניות כך נדמה.

כאשר הגיע שלב הסיכומים, באנגליה חישבו ומצאו כי 20 קבוצות הליגה הבכירה בממלכה הוציאו במהלך חלון ההעברות סכום מטורף לחלוטין, 1.175 מיליון ליש"ט, 155 מיליון מתוכם שולמו רק אתמול, ביום האחרון של החלון. הסכום הזה ניפץ לרסיסים את השיא שנקבע בדיוק לפני שנה על ידי קבוצות הליגה ועמד על 870 מיליון ליש"ט "בלבד" לכל החלון והסכום של אתמול שבר את השיא ליום סיום החלון, שנקבע ב-2013 ועמד על 140 מיליון ליש"ט.

עוד בנושא:

חלון ההעברות נסגר, כל העסקאות הבולטות

עוד מספרים: לא פחות מ-13 קבוצות מהפרמיירליג (יונייטד, ליברפול, פאלאס, ווסטהאם, לסטר, סאות'המפטון, סוונסי, בורנמות', סנדרלנד, האל, ווסט ברום, ווטפורד וברנלי) ניפצו בחלון ההעברות הנוכחי את שיא ההעברה שלהם, כאשר בממוצע, כל קבוצה הוציאה כ-60 מיליון ליש"ט. ארבע הקבוצות שייצגו את אנגליה בליגת האלופות העונה, מנצ'סטר סיטי, ארסנל, טוטנהאם והאלופה לסטר, הוציאו כשליש מהסכום הכולל של קבוצות הליגה, 385 מיליון ליש"ט.

ההעברה היקרה ביותר הייתה כמובן זו של פול פוגבה, שנמכר מיובנטוס למנצ'סטר יונייטד ב-89 מיליון ליש"ט והפך לשחקן היקר בהיסטוריה. במקום השני ניצב ג'ון סטונס, שעבר מאברטון למנצ'סטר סיטי תמורת 47.5 מיליון ליש"ט ואחריו, לירוי סאנה, משאלקה לסיטי תמורת 37 מיליון. במקום הרביעי גרניט ג'אקה, שהגיע לארסנל תמורת 35 מיליון , בדיוק אותו סכום שהתותחנים שילמו לוולנסיה על שקודראן מוסטפי. סוגרים את הטופ 10: דויד לואיז (מפ.ס.ז' לצ'לסי תמורת 34 מיליון), סאדיו מאנה (סאות'המפטון לליברפול, 34), מיצ'י בטשוואי (מארסיי לצ'לסי, 33), מוסא סיסוקו (ניוקאסל לטוטנהאם, 30) ואנגולו קאנטה (לסטר לצ'לסי, 30).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מוסא סיסוקו שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
ברגע האחרון, הוא עבר לטוטנהאם. סיסוקו/רויטרס

מגמה מעניינת נוספת בקרב הקבוצות הגדולות באנגליה הייתה העברתם בעסקאות השאלה של כוכבים רבים. כך למשל, מנצ'סטר סיטי שלחה את ג'ו הארט, סמיר נאסרי, ווילפריד בוני ואליקים מנגלה, שערכם המשותף מוערך ב-62 מיליון ליש"ט. צ'לסי למשל, השאילה לא פחות מ-38 שחקנים.

פפ גווארדיולה, המנג'ר החדש של סיטי, ספג ביקורת בממלכה על ההחלטה שלו לבצע עסקאות השאלה, במקום למכור את הכוכבים הללו. סמואל לאבט מה"אינדיפנדנט" כינה זאת "אוסף משונה של עסקאות רעות" וטען: "כל השחקנים הללו היו יכולים להימכר, כדי לכסות על הוצאות הקיץ הגבוהות של סיטי, ופפ פספס פעם אחר פעם. עם כל ההבנה שלו בכדורגל, הוא סיים חלון העברות שהיה די מוצלח, בצורה ביזארית במיוחד".

סמיר נאסרי שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
אחד המושאלים. נאסרי/רויטרס

העברה משמעותית במיוחד הייתה של דויד לואיז, שחזר לצ'לסי שנתיים בלבד אחרי שנמכר ממנה לפריס סן ז'רמן תמורת סכום עתק. בזמנו, אלופת צרפת שילמה על הבלם הברזילאי 50 מיליון ליש"ט וכעת, הוא עלה לבלוז 30 מיליון. "זו העברה מבריקה", טען שחקן העבר ופרשן "סקיי ספורטס", ג'יימי רדנאפ, "אף אחד לא ראה את זה מגיע. קונטה רצה עוד בלם איכותי, כדי לשחק עם שלושה מאחור לפעמים. הוא עשה זאת באיטליה ויעשה זאת עכשיו. זו הפתעה, אבל אין ספק שלואיז מוכשר. כן, הוא לוקח החלטות רעות לפעמים והוא פזיז, אבל כשהוא בעניינים, הוא פנטסטי ויכול לשחק גם בקישור".

מנגד, פול מרסון ביקר את ההחלטה: "אני מצטער, אבל אני פשוט לא מבין את זה. הם מכרו אותו כי הוא לא הפסיק לעשות טעויות. רק לפני כמה ימים הוא עשה פנדל נגד מונאקו. אני לא מופתע מכך שפ.ס.ז' זרקה אותו. אולי הוא התבגר ואולי בהגנה של שלושה שחקנים הוא יוציא כדור ויגרום ליריבה לבעיות". אלן מקינלי הוסיף: "זו ההחתמה הכי טובה שיש, עבור 19 הקבוצות האחרות בליגה! הוא כל הזמן אופציה לטעות גדולה. הוא יוסיף צבע, אבל כל קבוצה שתשחק נגדו תחכה לטעות".

ב"גרדיאן" כבר הספיקו לעשות סיכום קצר על חלון ההעברות של כל אחת מקבוצות הפרמיירליג. על האלופה לסטר, ששברה את שיא ההעברות שלה שלוש פעמים בחלון הנוכחי, תחילה עם נמפליס מנדי (13 מיליון ליש"ט לניס), אחר כך עם אחמד מוסא (16 מיליון לצסק"א מוסקבה) ולבסוף, אתמול עם איסלם סלימאני (30 מיליון לספורטינג ליסבון), נכתב: "מוסא וסלימני ייתנו הרבה אפשרויות בהתקפה, בעוד מנדי יצטרך להיכנס לנעליו של קאנטה. שיהיה לו בהצלחה עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully