וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן מתקדם: הסטטיסטיקה בה עומרי כספי מוביל את כל ה-NBA

הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם מחזיק ביחס הטוב ביותר בין זריקות מחצי מרחק, הנחשבות הכי פחות יעילות בתחום הסטטיסטיקות המתקדמות, וזריקות מחוץ לקשת, עם 17.1

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס. AP
זורק כמעט רק מחוץ לקשת. כספי/AP

בשנים האחרונות חלה עליה בשימוש בסטטיסטיקות מתקדמות ברחבי ה-NBA. קבוצות רבות מקבלות החלטות על בסיס נתונים שבדרך כלל לא נמצאים בשימוש של חובבי הענף הממוצעים, כשהמובילה בתחום היא יוסטון, של דריל מורי.

היום (רביעי) צייץ מומחה הסטטיסטיקה של NBA.COM ג'ון שומן את "הסטטיסטיקה הרנדומלית של היום" - ובה עומרי כספי מוביל את כל הליגה.

הסטטיסטיקה ששומן בדק היא היחס בין זריקות מחצי מרחק, לזריקות מחוץ לקשת. על פי רוב, זריקות מחצי מרחק נחשבות לזריקות הרעות ביותר שניתן לקחת במהלך משחק כדורסל, וקבוצות רבות - יוסטון בפרט - מעדיפות להרבות בזריקות מחוץ לקשת על חשבון כאלו שנלקחות מאיזור הצבע ועד קו השלוש.

כספי, כך מתברר, לקח 16 זריקות בלבד מחצי מרחק בעונת 2015/16, מתוכן קלע שלוש פעמים (18.8 אחוז). מחוץ לקשת, לעומת זאת, זרק 274 פעמים, וקלע 112 זריקות - 40.9 אחוזי הצלחה. מדובר בהבדל הרב ביותר בין כל שחקני הליגה: על כל 17.1 זריקות לשלוש, זרק הישראלי רק פעם אחת מחצי מרחק.

מדובר בשיפור גדול אצל כספי לעומת שלוש עונותיו הקודמות: 2.9 (2012/13), 3.5 (2013/14) ו-3.2 (2014/2015).

אחרי הישראלי ניתן למצוא את רוברט קובינגטון (13.4), ניק סטאוסקס (7.4) ואייזאה קאנן (6.9) מפילדלפיה, כשגם מאט בארנס (6.9) ודריימונד גרין (6.6) גבוה יחסית ברשימה.

"לא ידעתי שכספי הוא כל כך מורי-בולר", צייץ שומן. כזכור, הישראלי דווקא היה חלק מהקבוצה של מורי ביוסטון אך לא ממש הצליח, לפני שעבר בקיץ 2015 בחזרה לסקרמנטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully