וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווצ'ביץ', דראגיץ' ובן גורדון: הכל לקראת מוקדמות היורובאסקט

30.8.2016 / 10:40

27 נבחרות יתחרו על 11 כרטיסים שנותרו לטורניר שישוחק בקיץ הבא בין היתר בישראל. מי הפייבוריטיות לעלייה בכל בית, ומי עשויה להפתיע, איזה כוכבים הגיעו, ומי לא?

ניקולה ווצ'ביץ', נבחרת מונטנגרו. AP
חובת ההוכחה עליו. ווצ'ביץ'/AP

משחקי מוקדמות יורובאסקט 2017, שייערכו בקיץ הבא בין היתר גם בישראל, ייצאו מחר (רביעי) לדרך כש-27 נבחרות יתחרו על 11 מקומות בטורניר. שיטת המשחקים, שלעיתים גרמה לאנשים להתבלבל, די פשוטה הפעם. הראשונה בכל אחד משבעת הבתים תעפלנה למשחקים, בנוסף לארבע הנבחרות במקום השני עם המאזן הטוב ביותר. ה-11 יצטרפו ל-13 נבחרות שכבר העפילו בזכות העובדה כי מארחות את הטורניר, או השתתפו הקיץ במשחקים האולימפיים או בטורניר הקדם אולימפי: ישראל, טורקיה, רומניה, פינלנד, ספרד, ליטא, צרפת, סרביה, יוון, איטליה, צ'כיה, לטביה וקרואטיה.

seperator

בית א'

משחקי המחזור הראשון: בלגיה - קפריסין (19:00), איסלנד - שוויץ (21:15)

פערי רמות משמעותיים בין הנבחרת החזקה בבית - בלגיה, לנבחרת השנייה, איסלנד ולשתי הנבחרות החלשות, שוויץ וקפריסין. הבלגים, שהשתתפו בשלוש אליפויות אירופה האחרונות, חסרים אמנם את מאט לוג'סקי הנהדר, אבל מציגים סגל מאוזן ומצוין עם מקסים דה זהו, ג'ונתן טאבו והרוקי הצעיר רטין אובשוהן. האיסלנדים, שבאליפות הקודמת העפילו לראשונה בתולדותיהם, מציגים סגל מבוגר עם כמה שחקנים מעניינים מהליגה הספרדית והצרפתית. שוויץ, ללא טאבו ספולושה, וקפריסין, ששבה למוקדמות אחרי שנתיים, ינסו לרשום סנסציה ולנצח יותר ממשחק אחד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן אלבה ברלין ג'ונתן טאבו. Regina Hoffmann, GettyImages
טאבו/GettyImages, Regina Hoffmann

בית ב'

משחקי המחזור הראשון: גרמניה - דנמרק (20:30), הולנד - אוסטריה (21:00)

בית נוסף בו מי שצפויה לזכות במקום הראשון די בטוחה. גרמניה חזקה בצורה משמעותית מיריבותיה, למרות שמופיעה ללא דניס שרודר. פול זיפסר, הרכש החדש של שיקגו, ביחד עם טיבור פלייס, יוהן פויטמן, רובין בנצינג ודניאל תייס אמורים לעזור לגרמנים לשייט. על המקום השני צפויה להשתלט הולנד, שגם העפילה ליורובאסקט לפני שנתיים, עם שחקן הפנים הנהדר רובין סמיולדרס. אוסטריה ודנמרק ינסו בעיקר להפריע להולנדים.

- שחקן נבחרת גרמניה טיבור פלייס. Christof Koepsel, GettyImages
- שחקן נבחרת גרמניה טיבור פלייס/GettyImages, Christof Koepsel

בית ג'

משחקי המחזור הראשון: רוסיה - בוסניה (20:00), שבדיה חופשית

גם במוקדמות לפני שנתיים הוגרלה רוסיה לבית עם שלוש קבוצות, והצליחה להסתבך אחרי הפסד מביך לשוויץ במשחק הבכורה. הפעם הרוסים יודעים שהוגרלו לבית קשה, שכל הפסד בו עשוי להשאיר אותם בבית. אלכסיי שבד אמנם נפצע ולא ישחק, אבל הסגל הנוכחי עם טימופיי מוזגוב, סרגיי קראסב, סמן אנטונוב ודמטרי חובסטוב אמור להספיק. בוסניה מנגד תקום ותיפול על הכוכב הגדול שלה, מירזה טלטוביץ', שביחד עם נמניה גורדיץ' ינסו להעפיל לפחות מהמקום השני. שבדיה, שכבר עשתה הפתעות בשנים האחרונות, תתקשה לעשות זאת גם הפעם.

טימופיי מוזגוב שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
הוא עדיין בסגל. מוזגוב/AP

בית ד'

משחקי המחזור הראשון: אסטוניה - בלארוס (19:10), פולין - פורטוגל (21:00)

אולי הבית החלש ביותר, אך גם בו פייבוריטית ברורה. פולין, נבחרת בעלת מסורת במעמדים הללו, אמורה לצלוח את הבית היחסית נוח בעיקר בזכות שני הכוכבים שלה - מטיוש פונטיקה ואדם ווצ'ינסקי. על המקום השני יתחרו כל שלוש הנבחרות הנוספות, אך כדי להיות אחת מבין הנבחרות שיעלו מהמקום השני ליורובאסקט, יהיה אסור להן להפיל משחקים מיותרים.

בית ה'

משחקי המחזור הראשון: אוקראינה - בולגריה (19:00), סלובניה - קוסובו (21:00)

בית איכותי עם שתי נבחרות טובות, בו בסופו של יום סלובניה אמורה לתפוס את המקום לטורניר. הסלובנים יסתמכו על זוראן דראגיץ' הפנטסטי שיקבל עזרה גם מיאקה בלאז'יץ', אלן אומיץ' ואדו מוריץ', ישתדלו לעלות בצורה חלקה, אבל אוקראינה, שנראתה טוב מאוד במשחקי ההכנה, עם אולכנסר ליפוביי וצמד הענקים ויאצ'סלב קרבסטוב וקיריליו פסנקו, אמורה לעשות לה חיים קשים. בולגריה, שם היה אמור שרון דרוקר לאמן לפני שדחה את ההצעה, וקוסובו, שתציג את ג'סטין דולמן, בהופעת הבכורה שלה במוקדמות, לא אמורות להפריע יותר מדי.

ג'סטין דולמן שחקן ברצלונה בכדורסל חוגג. GettyImages
חיזוק מעניין לקוסובו. דולמן/GettyImages

בית ו'

משחקי המחזור הראשון: גיאורגיה - אלבניה (19:00), מונטנגרו - סלובקיה (22:00)

קרב ראש בראש בין גיאורגיה ומונטנגרו על הכרטיס לשלב הבא, כשגם הנבחרת השנייה צפויה להעפיל מהמקום השני, אלא אם תפסיד בשני המפגשים נגד רעתה. גיאורגיה מגיעה למשחקים עם צמד הענקים שלה זאזה פצ'וליה וגיורגי שרמנדיני, אך גם עם טורניקה שנגלייה הנהדר, ויקטור סניקזדה הותיק והגארד מייקל דיקסון. מונטנגרו תציג בעיקר את ניקולה ווצ'ביץ' מאורלנדו כשמי שינסו לסייע לו הם האמריקאי דרק נידהם ובויאן דובלייביץ'. סלובקיה ואלבניה צפויות לסיים במקומות השלישי והרביעי בהתאמה.

בית ז'

משחקי המחזור הראשון: הונגריה - בריטניה (19:00), מקדוניה - לוקסמבורג (21:30)

על פניו נראה כי מקדוניה היא הפייבוריטית לזכות בבית הזה בעיקר בזכות ווידן סטוינובסקי, אך המקדונים צפויים להתקל במשוכה לא פשוטה בדמות נבחרת בריטניה, שכבר הצליחה לרשום הפתעות בעבר. הפעם הבריטים התחמשו אחרי שנים רבות בבן גורדון, שמנסה לעשות קאמבק לכדורסל המקצועני, לצד דן קלארק ואנדרו לורנס. הונגריה ולוקסמבורג לא אמורות להתמודד על המקומות הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully