וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון ההעברות בליגת העל: ברזיל וקרואטיה שברו את השוק הישראלי

שבועיים לפני סגירת חלון ההעברות בישראל, המגמה ברורה: הברזילאים במודה, סרביה יוצאת מהאופנה ואף אחד לא מפחד ממגן שמאלי זר. ניתוח החלון, כולל פאוק סלוניקי ולוקומוטיבה זאגרב

צילום מסך

בווידאו: רפאל ז'טאי, הברזילאי החדש של קרית שמונה

ברזיל - אחרי הרבה שנים של טפטופים, חזרה להיות אימפריית זרים בכדורגל הישראלי וזו השנה השנייה ברציפות בה היא מובילה, כשהמגמה בעלייה. 15 ברזילאים והיד עוד נטויה. ב-8 מתוך 14 קבוצות ליגת העל יש לפחות ברזילאי אחד.

ארגנטינה - לא נדבקה בנסיקה הברזילאית. שני נציגים בלבד, שניהם ייפגשו בדרבי התל אביבי: אוסקר סקאריונה וניקולאס גורובסוב.

פאוק סלוניקי - קו סלוניקי-ישראל מעולם לא היה פעיל יותר. אייל גולסה ומיגל ויטור הגיעו לישראל מהקבוצה היוונית וגם אריק סאבו בדרך. וזה לא הסוף, כי אם לשפוט על פי התקשורת היוונית, אורלנדו סה עשוי לעשות את הדרך ההפוכה ויורגוס צבלאס מועמד להפועל באר שבע.

אוסקר סקאריונה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איפה ארגנטינה ואיפה ברזיל. סקאריונה/ברני ארדוב

קרואטיה - 9 זרים והרבה מאוד חברים. דינקו טרבוטיץ' (בני יהודה), דאמיר שובשיץ' (הפועל תל אביב) ומריו מוסא (מכבי חיפה) שיחקו ביחד בלוקומוטיבה זאגרב. אנטוניו מרשיץ' (בני יהודה) שיחק ביחד עם נינו גאלוביץ' ודראז'ן בגאריץ' (מ.ס אשדוד) בר.נ.ק ספליט. מרשיץ' גם שיתף פעולה עם מרסל הייסטר (בית"ר ירושלים) בזדאר.

סרביה - לעומת השכנה קרואטיה, הרכבת האווירית מסרביה בירידה. לפני ארבע שנים היו כאן יותר מ-10, ועכשיו 4 בלבד. אחד פרדראג ראיקוביץ' ועוד שלושה שחקנים בהפועל כפר סבא: סלבישה סטויאנוביץ', סלובודן סימוביץ' ודושאן מאטוביץ'.

מקדוניה - עם שחקנים מקרואטיה, סרביה, מונטנגרו (קוראץ', סימיץ', ניקוליץ'), סלובניה (מיחליץ) ובוסניה (מדוניאנין), מקדוניה היא האקס-יוגוסלבית היחידה שלא מיוצגת בליגת העל.

שחקן בני יהודה אנטוניו מרשיץ'. ברני ארדוב
שיחק עם בגאריץ' וגאלוביץ' מאשדוד, ועם הייסטר מבית"ר. מרשיץ'/ברני ארדוב

הפועל רעננה - היא הקבוצה היחידה בליגת העל שאין לה בלם זר (כשמוציאים את יגור פיליפקנה מהמשוואה).

הפועל אשקלון - החתימה בינתיים שלושה זרים בלבד ולכולם ניסיון בליגת העל הישראלית.

עירוני קרית שמונה - רפאל והייטור הגיעו, מאוריסיו חזר מהשאלה, קאסיו עדיין פה ובסגל של מוטי איוניר ארבעה ברזילאים. נשיא ליון, ז'אן מישל אולה, אמר פעם ש"שניים-שלושה ברזילאים באותה קבוצה זה נהדר, אבל ארבעה זה מתכון לאסון". נחכה ונראה.

בני סכנין – לא רחוקה מקרית שמונה. דיוגו קאצ'ובה עזב, אבל רודריגו אנטוניו הגיע ובסכנין עדיין שלושה ברזילאים. התקווה: לשחזר את ההצלחה עם ז'אורז'יניו.

מ.ס אשדוד, הפועל תל אביב, הפועל כפר סבא – שלושה אקס-יוגוסלבים בכל אחת מהקבוצות הפכו אותן למושבות בלקניות. באשדוד שלושה קרואטים, בהפועל תל אביב שני מונטנגרים וקרואטי אחד, בהפועל כפר סבא שלושה סרבים.

קאסיו פרננדס שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
ארבעה ברזילאים זה יותר מדי? קאסיו/סוכנות ג'יני

בלמים ספרדים - קרלוס גרסיה עזב, קרלוס קוויאר הגיע, אברהם פאס, חסוס רואדה ומארק ואליינטה נשארו. בישראל אוהבים בלמים ספרדים עם ניסיון.

בלמים ברזילאים - הייטור וניבאלדו הצטרפו לקאסיו ואליסון דוס סנטוס ועכשיו יש ארבעה כאלו. כמו הספרדים.

שוערים זרים - ב-4 מתוך 14 קבוצות ליגת העל שוערים חדשים. מכבי תל אביב, הפועל חיפה ובני יהודה, אליהן הצטרפה הפועל אשקלון. ראיקוביץ' ואיינוגבה ממשיכים, זובאס ופלטהאוזן הגיעו.

מגנים שמאליים - מרסל הייסטר, עמנואל אמבולה, מריו מוסא וכנראה שהפועל באר שבע גם תחתים זר. דושאן מאטוביץ' שהוסב לעמדת הבלם כבר לא בודד, בישראל הבינו שאת אחת מהעמדות הכי בעייתיות כאן עדיף למלא עם שחקן זר.

שחקן בית"ר ירושלים, מרסל הייסטר. ברני ארדוב
אחד מארבעה מגנים שמאליים זרים/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully