וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאלה דה אדום: דה רוסי אשם בהדחה המהדהדת מליגת האלופות

24.8.2016 / 9:00

דניאלה דה רוסי שוב הראה שאי אפשר לסמוך עליו ברגעי האמת, ועלה לרומא בהדחה המשפילה מליגת האלופות. מיכאל יוכין על ההיסטוריה העצובה של האיש שקעקע מראש את הפשע על רגלו, ועל חלקו של ספאלטי בפיאסקו

רויטרס

"רומא רגועה, דה רוסי מנהיג". זו היתה הכותרת של גאזטה דלו ספורט אתמול (שלישי) בבוקר לקראת משחק הגומלין מול פורטו במוקדמות ליגת האלופות. התיתכן אירוניה גדולה יותר? למען האמת, התשובה חיובית, ותיכף נגיע לזה, אבל התחזית של העיתון הוורוד התבררה כשגויה ב-180 מעלות.

לרומא היו סיבות טובות להיות רגועה. היא סיימה בתיקו 1:1 בפורטוגל בשבוע שעבר, והיתה פייבוריטית ברורה להעפיל לשלב הבתים. המשחק אמנם התחיל רע מבחינתה כאשר טעות בשמירה ברחבה איפשרה למגן הברזילאי פליפה לנגוח לרשת ולהעלות את האורחת ליתרון, אך זו לא סיבה לאבד את העשתונות. הקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה, סחטה הצלות מאיקר קסיאס והשיגה תשע קרנות. ראג'ה נאינגולן המופלא היה בכל פינה במגרש, והשיוויון ריחף באוויר. זה היה עניין של זמן. ואז נכנס לפעולה דה רוסי.

הסמל השני של המועדון, שעונד באופן קבוע את סרט הקפטן כי פרנצ'סקו טוטי יושב תמיד על הספסל, תופקד אתמול כבלם במקומו של תומאס ורמאלן המושעה. "רציתי שתהיה הנעת כדור טובה בחלק האחורי", הסביר ספאלטי במסיבת העיתונאים אחרי ההתמודדות. הכוכב הוותיק בן ה-33 היה אמור, כפי שביקשו העורכים של גאזטה, להנהיג את חבריו. במקום זאת, הוא ביצע עבירה גסה במיוחד על מקסי פריירה ליד רחבת היריבה, במרחק כ-90 מטרים משערו. מה הבלם עשה שם מלכתחילה? זו שאלה מעניינת בפני עצמה, אבל היא פחות חשובה. היה זה מעשה חסר אחריות באופן קיצוני, ומשם כבר לא היתה תקומה.

עוד בנושא

רומא נותרה בתשעה שחקנים בתבוסה 3:0 לפורטו והושפלה באולימפיקו
הערב ב-21:45: שאר משחקי הפלייאוף על העלייה לליגת האלופות
בשישי הגרלת שלב הבתים בליגה האירופית: מה מחכה לבאר שבע?

שחקן רומא דניאלה דה רוסי מורחק. רויטרס
מעשה חסר אחריות באופן קיצוני. דה רוסי/רויטרס

העבירה קועקעה מראש

שפת הגוף של ספאלטי שידרה כניעה ברגע שהכרטיס נשלף מכיסו של השופט הפולני המצוין שימון מרציניאק. המאמן תפס את הראש וסובב את גבו אל המגרש. לאחר מכן, הוא החליט לשלוח לדשא את המגן הברזילאי הצעיר אמרסון, שהיה חלש במשחק הראשון, על מנת לשמור על האיזון בעורף. אמרסון, כך מסתבר, לומד היטב מהקפטן. כבר בתחילת המחצית השניה הוא נכנס בפראות ברגלו של חסוס קורונה, בתיקול שיכול לגמור קריירה. בעשרה שחקנים היה לרומא סיכוי, לו היתה שומרת על בטחון עצמי. בתשעה זה היה אבוד. פורטו דהרה ל-0:3 קליל ושלחה את הג'אלורוסי לעשות חשבון נפש.

ברגע אחד של חוסר שפיות גנז דה רוסי ממועדונו הכנסות של 30 מיליון יורו לפחות. במקום להיות המבוגר האחראי, הוא לא שלט בעצמו, וזה לא ממש מפתיע. אחרי הכל, למה אפשר לצפות מאדם שקיעקע על רגלו כבר מזמן עבירה שמזכירה מאוד את הגלישה האלימה מאמש. זו האירוניה הגדולה מכולן – דה רוסי עצמו צייר את הפשע מראש. יש לו הרבה סגולות, ואין עוררין על מעמדו כאחד הקשרים האיטלקים הטובים בדורו, אבל אי אפשר לסמוך על עצביו ברגע האמת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

צייר את הפשע מראש. הקעקוע של דה רוסי

זיכרונות מ-2006

לספאלטי יש חלק עצום בפיאסקו, ולא רק בגלל ששידר תבוסתנות, אלא גם בשל התנהלותו בינואר, במסגרת השערוריה הקודמת של דה רוסי. אחרי ההפסד ליובנטוס, הואשם הקפטן בהערות גזעניות לעברו של מריו מנדז'וקיץ'. "דניאלה בסך הכל הגיב למה שנאמר כלפיו. הוא צריך להתנהג טוב יותר, אבל לפעמים אתה מאבד את הראש כאשר הקבוצה בפיגור. אני הולך ללמד את שחקניי להסתיר את הפה כשהם מדברים על המגרש, כדי שאי אפשר יהיה לקרוא את השפתיים", אמר המאמן. ברצינות? זה בסדר שהשחקן המנוסה ביותר שלך מאבד את הראש בפיגור? אם זה המסר, הרי שהיו לו השלכות ישירות על המתרחש אתמול. יכול להיות שדה רוסי למד להסתיר את הפה, אבל הוא לא סידר את הראש.

כל זה לא חדש. את הלקח היה צריך דה רוסי ללמוד לפני עשור. הוא היה השחקן הצעיר ביותר בסגל איטליה במונדיאל 2006 והתברג בהרכב, אבל כבר במשחק השני בשלב הבתים, מול ארצות הברית, שלח מרפק מכוון לעברו של החלוץ בריאן מקברייד וריסק את פניו. הקשר הורחק, הכחולים איבדו נקודות בתיקו 1:1, והעונש היה חמור – השעיה מארבעה משחקים. המאמן מרצ'לו ליפי סיפר בדיעבד: "יש לו להט להצליח בכל מצב, ולפעמים זה גולש החוצה. התחננו בפניו להירגע קצת, אבל זה מה שהוא".

לוצ'אנו ספאלטי מאמן רומא עם ראג'ה נאינגולן. רויטרס
יש לו חלק עצום בפיאסקו. לוצ'אני ספאלטי אתמול/רויטרס

מספר 16 בגלל רוי קין

קל יותר להבין את הגישה של דה רוסי כאשר יודעים מי המודל שלו לחיקוי. "רוי קין הוא הגיבור הכי גדול שלי. בגללו לקחתי את המספר 16. הוא השחקן היחיד אי פעם איתו ביקשתי להצטלם. התביישתי לבקש מדייגו מראדונה, אבל על קין אי אפשר היה לוותר", סיפר הרומאי בשנה שעברה. הקפטן האגדי של מנצ'סטר יונייטד היה מנהיג מלידה, אבל איבד לא פעם את העשתונות בקרב והתפרסם לרעה בגלל תיקולים נבזיים במיוחד. דה רוסי סבר תמיד שזה מקובל. אפשר לעבור את הגבול כדי להפחיד את היריב. זה לא שהוא לא מסוגל לשמור על קור רוח מופתי כאשר הלחץ היה עליו – כך, למשל, דייק דה רוסי מהנקודה הלבנה בדו קרב הפנדלים מול צרפת בגמר המונדיאל ב-2006, אחרי שחזר מהשעיה. ואולם, כאשר הקבוצה זקוקה למנהיגות שקטה בשעת משבר, אי אפשר לסמוך עליו.

רשימת התקריות עשירה ומגוונת, וגם בליגת האלופות כבר התנהג דה רוסי בחוסר אחריות. בעוד הובסה רומא 3:0 על ידי שחטאר דונייצק בשמינית הגמר ב-2011, שלח דה רוסי מרפק בפניו של הכוכב הקרואטי דריו סרנה, כאשר הכדור היה רחוק מהם – והושעה משלושה משחקים על אף שהשופט לא הבחין באירוע. היתה זו עבירה מכוערת יותר אפילו מהמקרה של מקברייד. ב-2012, במהלך הדרבי הלוהט מול לאציו, כאשר רומא היתה בפיגור 2:1 במשחק שקול, היכה דה רוסי את סטפאנו מאורי והורחק. בלעדיו, נכנעה הקבוצה 3:2.

דניאלה דה רוסי שחקן נבחרת איטליה. AP
השלישי בלבד בתולדות הנבחרת שספג שני אדומים. דה רוסי/AP

השיעור של פראנדלי לא נלמד

ב-2014 תפסה המצלמה את דה רוסי תוקף את מאורו איקארדי במהלך המשחק מול אינטר, ומאמן הנבחרת דאז צ'זארה פראנדלי הגיב בניפוי הכוכב מהסגל. "דניאלה הפר את הקוד האתי שלנו, ואני השופט. כאשר השחקנים לא מתנהגים כראוי, הם לא מוזמנים לנבחרת. אני עושה זאת למענם, כי הם צריכים להיות מוכנים למונדיאל מכל הבחינות. גם מבחינה מנטלית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מעשים חסרי אחריות על המגרש. אסור לנו להישאר בעשרה שחקנים",ה הוא הסביר. בסופו של דבר, נכלל דה רוסי בסגל לגביע העולם בברזיל, אבל הלקח לא נלמד עד הסוף.

עובדה – במהלך משחק מוקדמות יורו 2016 מול בולגריה, הגיב הקשר לפרובוקציה של היריב והורחק. בכך הפך דה רוסי לשחקן שלישי בלבד בתולדות הסקואדרה אזורה שספג שני כרטיסים אדומים במדיה. אנטוניו קונטה לא התלהב בלשון המעטה, והיו ספקות לגבי מקומו של כוכב רומא בסגל לאליפות אירופה. לבסוף, הוא נסע, ובצרפת זה עבר ללא בעיות – אבל אתמול שוב צצה הבעיה הישנה, ורומא שילמה את מלוא המחיר.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא. AP
הקפטן האמיתי שילם את המחיר. פרנצ'סקו טוטי/AP

טוטי נותר בלי חלום

ההדחה מאכזבת במיוחד מבחינת האוהדים, כי דה רוסי מנע מטוטי הזדמנות אחרונה לככב בליגת האלופות. הקפטן האמיתי, שהאריך את חוזהו בשנה נוספת על אף המתיחות המתמשכת עם ספאלטי, רצה להיות שוב באור הזרקורים, אך זה לא יקרה, וחבל מאוד שכך. המפלה גרועה מאוד גם מבחינת הכדורגל האיטלקי – נציגות הסרייה A נכשלות באופן קבוע בשלב הפלייאוף.

לאציו הפסידה ללברקוזן בעונה שעברה, נאפולי נכנעה לבילבאו ב-2014, אודינזה הודחה בידי בראגה ב-2012, אודינזה התרסקה מול ארסנל ב-2011, סמפדוריה פיספסה את הצ'אנס בדרמה גדולה מול ברמן ב-2010. זו כבר מסורת עצובה. הפעם הכל היה בידיים של רומא, אבל היא בעטה בדלי, ואולי תגיע בסוף לאיצטדיון טרנר בבאר שבע במסגרת הליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully