וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך מצא לעצמו ממלכה חדשה: על הקאמבק של קווין פרינס בואטנג

23.8.2016 / 9:00

קווין פרינס בואטנג כבר הוגדר כשחקן עבר, אבל אחרי שלוש שנים מסויטות ומחשבות על פרישה מוקדמת, המעבר ללאס פלמאס החזיר לו את החיוך. מיכאל יוכין על הכישרון הבעייתי שלפתע חזר להרגיש כמו כוכב

one

צפו בתקציר ה-2:4 של לאס פלמאס על ולנסיה

כאשר קווין פרינס בואטנג שלח אתמול (שני) את הכדור לרשת ולנסיה, בנגיחה נפלאה במשחק הבכורה שלו במדי לאס פלמאס בדרך לניצחון הסנסציוני 2:4 במסטאייה, הוא עשה היסטוריה והפך לשחקן הפעיל היחיד שכבש בארבע הליגות הגדולות של אירופה ועדיין משחק ביבשת. אחרי שמצא את הרשת בבונדסליגה (במדי הרטה ברלין ושאלקה), אנגליה (עם פורטסמות) ואיטליה (עם מילאן), הוא הוסיף גם את ספרד לרשימה. בכל ההיסטוריה חמישה שחקנים בלבד שעשו זאת – יון דאל טומאסון הדני, פלורין ראדוצ'ויו וגיאורגה פופסקו הרומנים, אובפמי מרטינס הניגרי ופייר וומה הקמרוני. כעת הצטרף לחבורה גם הגנאי-גרמני, ואין דרך מוצלחת יותר לחזור לתודעה ולהכריז על כך שהקריירה שלו עדיין רחוקה מסיום. כי הרי רבים כבר הספידו אותו, והקשר עצמו הודה שמחשבות על פרישה עברו בראשו – אבל הוא רק בן 29, וזה עדיין מוקדם מדי. הוא עוד יכול לתרום המון.

עוד בנושא:

לאס פלמאס הפתיעה עם 2:4 במסטאייה, פרינס בואטנג כבש וסחט פנדל
זידאן: "אסנסיו גורם לי לכאב ראש חיובי, הגול שלו היה מרשים"
זה מתקרב: הודלפו ציוני השחקנים של פיפ"א 2017

קווין פרינס בואטנג שחקן לאס פלמאס. טוויטר, אתר רשמי
הצהרת כוונות. קווין פרינס בואטנג/אתר רשמי, טוויטר

קלופ ניבא את העתיד

זו עשויה להיות תפנית דרמטית לטובה בעלילה שנראתה כמו טרגדיה, בגלל החלטה אומללה במיוחד באוגוסט 2013. רק לפני שלוש שנים נחשב בואטנג לאחד הכוכבים הגדולים בליגה האיטלקית. בהדרכתו של מסימיליאנו אלגרי, הוא הפך במילאן מקשר אחורי נוקשה שעשה כותרות כאשר פצע את מיכאל באלאק בגמר הגביע האנגלי ב-2010 לפליימייקר יצירתי ומהנה עם חוש מפותח לכיבוש שערים מרהיבים. אוהדי האדומים-שחורים היו בהלם כאשר סילביו ברלוסקוני מכר את אלילם לשאלקה, יומיים בלבד אחרי שבואטנג הבקיע צמד מול איינדהובן במוקדמות ליגת האלופות והעלה במו רגליו את הקבוצה לשלב הבתים. גם הסכום הצנוע, 10 מיליון יורו בלבד, הפתיע רבים.

האיש שנדהם כנראה יותר מכולם היה יורגן קלופ. במסיבת עיתונאים שניהל כהרגלו במצב רוח משועשע, הביע המאמן, שהדריך את בואטנג בדורטמונד במשך תקופה קצרה ב-2009, פליאה. "שלחתי לו מסרון 'למה שאלקה????????' עם שמונה סימני שאלקה. הוא היה בחור טוב, עד הבוקר", אמר קלופ. הגנאי, שהגדיר לא פעם את קלופו כמאמן הטוב ביותר בקריירה שלו, הגיב בזעם. "אנשים רבים חשבו שזה היה מצחיק, אבל אני לא צחקתי. זה לא היה לעניין", הוא הצהיר. ואולם, למרבה האירוניה, השחקן מצא את עצמו תוהה "למה שאלקה?" עם המון סימני שאלה. המעבר חיסל אותו מכל הבחינות והעלים את שמחת החיים שלו. את השנתיים בגלזנקירשן הוא הגדיר בדיעבד כסיוט מתמשך.

"היה לנו קל לשכנע את בואטנג, והרבה יותר קשה לשכנע את מילאן למכור", אמר הורסט הלדט, המנהל הספורטיבי של שאלקה. בפועל, ייתכן שהמצב היה קצת שונה. אוטמאר היצפלד טען כי ברלוסקוני החליט להיפטר מהכוכב בגלל מצבו הרפואי, והספקות ליוו את הקשר ללא הפסקה. התאקלמותו החברתית היתה קשה, והיחסים עם הקפטן בנדיקט הובדס עלו על שרטון מהרגע הראשון. "לא סבלנו אחד את השני", כתב בואטנג באוטוביוגרפיה שפירסם השנה, וזה לא נגמר רק בו. הגנאי לא הסתדר עם שחקנים רבים בחדר ההלבשה, לא סימפט את המאמנים, והמתח התפוצץ בסופו של דבר ברעש גדול.

שחקן שאלקה, קווין פרינס בואטנג. Dennis Grombkowski, GettyImages
הפיצוץ היה בלתי נמנע. בואטנג בשאלקה/GettyImages, Dennis Grombkowski

"מתסכל להבין שאף אחד לא בוטח בך"

במאי 2015, עוד לפני סיומה של עונה כושלת, יצאה שאלקה בהודעה חריגה על השעייתי בואטנג והקשר סידני סם לתקופה בלתי מוגבלת. "איבדנו את האמון בהם, ואנחנו לא חושבים שהם יכולים לסייע לנו בשני המשחקים האחרונים", קבע הלדט. בואטנג טוען עד היום שאין לו מושג באשר למניעים להחלטה. לדבריו, המאמן רוברטו די מתיאו אמר לו ימים ספורים קודם לכן שהוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה. אלא שהוא לא יכול לצייר את עצמו כמלאך.

ידוע היטב כי בצעירותו התאפיין בואטנג בהתנהגות מזעזעת. כאשר למד באקדמיה של הרטה, הוא נעצר לא פעם על ידי המשטרה כאשר ניפץ – יחד עם חבריו "הטובים" אשקן דז'אגה ופטריק אברט – שמשות של רכבים להנאתו. הכוכב התמתן עם הזמן והתבגר, אך אופיו מעולם לא היה אידיאלי, והוא אף נזרק מסגל גאנה במהלך המונדיאל בברזיל בעקבות ריב עם המאמן ואנשי ההנהלה. הסיום הצורם לקדנציה העגומה בשאלקה הוסיף פרק משמעותי נוסף לרשימת מעלליו. כאשר מוסיפים למשוואה את מצב ברכו השמאלית שידעה הרבה ניתוחים, אפשר להבין מדוע קבוצות פאר לא קפצו לפני שנה על המציאה.

למעשה, נותר בואטנג רשום בשאלקה עד סוף שנת 2015, על אף שלא שיחק ולא הורשה להתאמן. "היה קשה מאוד להישאר ללא קבוצה במשך זמן כה רב. היה מתסכל להבין שאף קבוצה לא רוצה לבטוח בי. שאלתי את עצמי אם אני צריך לפרוש ולעשות משהו אחר שיגרום לי אושר. לא ויתרתי רק כי אני אוהב כדורגל יותר מדי", סיפר הקשר כאשר קיבל לבסוף את השחרור המיוחל ושב למילאן עם חוזה לחצי שנה. "אני רוצה להישאר בקבוצה הזו עוד שנים ארוכות, כי כאן אני מרגיש בבית. אוכיח שאני טוב כמו לפני שלוש שנים", הוא הבטיח. בפועל, זה לא הסתדר. על אף שכבש כבר במשחקו הראשון בסן סירו, פתח בואטנג פעם אחת בלבד בליגה, לא הפגין עשירית מהיכולת של הקדנציה הראשונה ונזרק על ידי ברלוסקוני בתום העונה.

קווין פרינס בואטנג במדי מילאן. AP
הקדנציה השנייה בסן סירו היתה רעה וקצרה. בואטנג במילאן/AP

ואלרון הציע לו לסחוב מזוודות

בנקודת השפל הזו, הטלפון מלאס פלמאס היווה חבל הצלה. בואטנג התלהב מהפרויקט עליו סיפר לו המאמן קיקה סטיאן. חשוב מכך, הוא שמח להרגיש שוב רצוי ומוערך. עבור שאלקה ומילאן, הוא היה שחקן עבר. עבור לאס פלמאס, הוא כוכב על לכל דבר. "פרינס הוא השחקן הזר הגדול ביותר שחתם במועדוננו מזה עשורים" נכתב בהודעה הרשמית אחרי השלמת העסקה. מאות אוהדים הגיעו לפגוש אותו בשדה התעופה, לצד אנשי המועדון, וביניהם חואן קרלוס ואלרון, המאסטרו הגדול שפרש בתום העונה שעברה. "ואלרון הוא אגדה, כמו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, והוא הציע לי לסחוב את המזוודות. איך אפשר?" אמר בואטנג. יותר מ-6,000 מעריצים הגיעו לאיצטדיון כאשר הוצג בו לראשונה.

"באתי בגלל האהבה, ובגלל הסגנון ההתקפי והמרתק", הצהיר הקשר, שסירב להתייחס למצוקה בשנים האחרונות. "אני לא רוצה לדבר על העבר. התשובות יהיו על המגרש", הוא טען והבטיח לעשות הכל כדי להיות בכושר כבר לפתיחת הליגה. ואכן, הוא היה מוכן לשחק שעה בוולנסיה, כקיצוני שמאלי במערך 3-3-4 ההרפתקני של סטיין. בדקה ה-24, מסירה מצוינת שלו לדני קסטייאנו הובילה להכשלה על המגן ולפנדל. בחלוף שבע דקות, הנסיך זינק באמנות וחגג את השער הראשון בספרד. האופוריה באיים הקנאריים בשיאה. הם מרגישים שיש להם סופר סטאר.

האם תהיה לכך המשכיות? בשלב זה עדיין מוקדם להתנבא, אבל הסימנים הראשונים מעודדים ביותר. בואטנג יודע היטב שזו ההזדמנות האחרונה שלו. הוא סבל מספיק כדי לזרוק אותה לפח, והסביבה תומכת וחיובית מתמיד. הכדורגל ההתקפי של לאס פלמאס מתאים לו כמו כפפה ליד, והכשרון הרי תמיד היה שם. אם הכל יסתדר, הצהובים עוד יחגגו נצחונות לא מעטים העונה. וזה מגיע להם.

בשבילם הוא כוכב לכל דבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully