וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזירו לנו את הקבוצה בבקשה: על מאבק האוהדים של מכבי תל אביב

גיל שלי

18.8.2016 / 14:00

הם חושבים את עצמם לבעלי הקבוצה, בטוחים שהם מחלקים את סרט הקפטן ומזהמים את המגרש בגזענות. השיר האחרון בדרבי התל אביבי היה הקש ששבר הגמל מבחינתו של גיל שלי, אוהד צהוב שחרד מפני אלו שרוצים לעצב את דמותה של מכבי תל אביב. דעה

מגד גוזני

בווידאו: השיר השנוי במחלוקת של אוהדי מכבי תל אביב

אוהדי קבוצת מכבי תל אביב נחשפו לשיר חדש מטעם בית היוצר של הפנאטיקס. בסוף המשחק מול בני יהודה וביתר שאת בדרבי התל אביב ששוחק בפתח תקווה, כקדימון לדבר האמיתי שישוחק בחיפה, נשאו קולם בשירה אוהדי הפנאטיקס ותארו כיצד יאנסו את בנות אוהדי הפועל תל אביב.

אין שום רצון לקדם את השיר, לכן כמובן שלא אתן את תמליל השיר במלואו, אך לא במקרה ידעו ה"אוהדים" שנשאו קולם בשירה רמה, את מילות השיר. השיר הופיע באתר של הפנאטיקס, ועד שהגיעו הריקושטים, חלקים נרחבים ממנו צוטטו בדף הפייסבוק של הפנאטיקס.

עוד בנושא:
20:00, ספורט 1: מכבי ת"א מול היידוק ספליט בפלייאוף הליגה האירופית
"מזעזע": השיר החדש שמעורר זעם בקרב אוהדי מכבי תל אביב
מכבי תל אביב תתבע מאה אלף שקל מכל אחד מהמתפרעים בדרבי

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
והם עוד מתגאים. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב
בעת שהנהלת מכבי תל אביב נוקטת צעדים למניעת התנהגותם הבריונית, הם נוקטים בפעולות תגמול אשר עולות למכבי תל אביב במשחקי רדיוס

אוהדי הפנאטיקס אמנם טוענים שהם אוהבים את מכבי תל אביב אהבה עזה, אך הם כנראה אינם יודעים אהבה מה היא. לתחושתם אהבה היא עוד סוג של בעלות. בהחשיבם את עצמם לקבוצת אוהדים מיוחדת במינה, הם גם דורשים לעצמם זכויות יתר על פני אוהדי מכבי תל אביב. יתרה מכך, הם חשים שהם הבעלים האמתיים של הקבוצה, ולכן בעת שהנהלת מכבי תל אביב נוקטת צעדים למניעת התנהגותם הבריונית, הם נוקטים בפעולות תגמול אשר עולות למכבי תל אביב במשחקי רדיוס, בקנסות כספיים, וחמור מהכל, בתחושות מיאוס אדירות של אוהדי הקבוצה אשר אינם חשים שום זהות עם אוהדי הפנאטיקס.

במשחק מול פאנדורי, הפנאטיקס נחרדו מחוצפתו העזה של גל אלברמן. חוצפתו בוטאה בכך שמילא את הוראות המאמן, והעביר את סרט הקפטן ליוסי בניון, ולא הקשיב לדרישות הפנאטיקס להעביר את הסרט למי שהם חפצו, נדמה שהם קבעו את דור מיכה כקפטן המחליף. כדי להביע את חוסר שביעות רצונם, הם שרקו בוז ליוסי בניון, שרו תוריד את הסרט, ולא נרגעו עד לחילוף הבא בו ברק יצחקי נכנס למשחק, וקיבל את הסרט מידיו הרועדות של יוסי.

אוהדי הפנאטיקס גם טורחים לשיר בכל משחק העונה את שירם הגזעני הכולל את צמד המילים "טועמה .....". אמנם עומד עונש על תנאי כנגד המועדון, אך עונשי רדיוס לא מרתיעים את קהל אוהדי הפנאטיקס, כנראה שגם איום הפחתת הנקודות לא ממש מזיז להם, שכן אלו עומדים ותלויים כנגד ישות אחרת, ישות שאין להם דבר וחצי דבר איתה, הישות הזאת מכונה בשם מכבי תל אביב.

קשר מכבי תל אביב יוסי בניון. ברני ארדוב
גם איום הפחתת הנקודות לא מזיז להם. בניון/ברני ארדוב
אוהדי הפנאטיקס לקחו אותנו, אוהדי מכבי תל אביב, כבני ערובה וכך גם את המועדון. הם טוענים כי הם אלה שאוהבים את מכבי תל אביב באמת ובתמים, אך כנראה אינם יודעים אהבה מה היא. אהבה אינה תחושת בעלות, הנאהב אינו קניין של האוהב. אך אל תציקו בזוטות לאוהדי הפנאטיקס

אוהדי הפנאטיקס לקחו אותנו, אוהדי מכבי תל אביב, כבני ערובה וכך גם את המועדון. הם טוענים כי הם אלה שאוהבים את מכבי תל אביב באמת ובתמים, אך כנראה אינם יודעים אהבה מה היא. אהבה אינה תחושת בעלות, הנאהב אינו קניין של האוהב. אני אוהב את אשתי וילדיי אהבה שאין כמותה, אך הם אינם רכושי. להיפך, כאשר אני אוהב, הופך אני להיות רכושה של האהבה. אך אל תציקו בזוטות לאוהדי הפנאטיקס, הם מרגישים שהמועדון שייך להם.

השיר האחרון הינו הקש ששבר את גב הגמל. קבוצת מכבי תל אביב הודיעה כי תנקוט צעדים חמורים כנגד אוהדים שיתפסו בשירת שירים גזעניים, ובהשלכת אבוקות או רימוני עשן. אך אין די בכך. הקבוצה צריכה לנקוט צעדים כנגד קבוצת הפנאטיקס המתחרה במיטש בשאלה מי הוא הבעלים האמיתיים של המועדון.

האווירה במשחקים הקבוצה טעונה באלימות מילולית קשה אשר הגיעה לשיאה בהחלטת מכוון של מנהיגי הארגון. באווירה זאת אני סובל גם כאשר קבוצתי האהובה מכבי משחקת היטב, אני חס על אזני בני אשר בטעות עלול לחשוב שמדובר באמירות לגיטימיות.

אני פניתי להנהלת המועדון בערוצים רבים. כתבתי מייל לאחראי על קשרי האוהדים, פרסמתי פוסטים, ואני מנסה לנצל במה זו. אני קורא להנהלה להבהיר לאנשים החברים בגוף הנקרא פנאטיקס, שהם עומדים בפני בחירה. הם יכולים או להיות אוהדי הפנאטיקס, או אוהדי מכבי. אך אין אפשרות להמשיך ולנהוג כאילו אפשר להיות גם וגם. מדובר בישויות מתחרות. הפנאטיקס מעוניינים בעיצוב הקבוצה בצלמם, אך הרוב הגדול של אוהדי הקבוצה, אלו באצטדיון המנסים להשתיק את השירה הגזענית בבוז גדול, וגם אלו היושבים ועוקבים בבית אחר הקבוצה, רוב זה מעוניין שמכבי תמשיך לייצג את מה שייצגה תמיד.

אוהדי מכבי תל אביב. מגד גוזני
יש רבים שמנסים להשתיק את האולטראס/מגד גוזני

בראיון שערכתי עם מרטין ביין בעונה שעברה, המנכ"ל היוצא של הקבוצה שיתף סיפור. הוא אמר שכאשר הגיע לקבוצה, אמרו לו עובדים במועדון שיש לעשות פעולות לשיפור הקשר עם "הקהל". להפתעתו הסתבר כי גורמים אלו לא כוונו לקהל הקבוצה, אלא ליושבי שער 11, הפנאטיקס על גרורותיהם. כאשר אלה גרמו נזק לקבוצה, ושר שירים גזעניים, מרטין הסביר לאותם גורמים שהאוהדים של הקבוצה מצויים במקומות רבים. הם נמצאים בכורסאות מול הטלוויזיה, באצטדיון כולו, אוהדי שער 11 אינם "האוהדים" אמר. אני מקווה שהגורמים בהנהלת הקבוצה יזכרו זאת כאשר יחליטו לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully