וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שקרה הלילה: מקלאוד חגג, שיא עולם בהרמת משקולות

הפייבוריט בריצת 110 משוכות השאיר את האמריקאים מחוץ לפודיום. וגם: ההצגה המדהימה של סימון ביילס נמשכה, הסנסציה השבדית בכדורגל לא נעצרת ונבחרת הנשים של ארצות הברית בכדורסל שייטה לחצי הגמר

יניב פכטר

אולימפיאדת ריו 2016 נכנסת לשלבים הסופיים ובמהלך היום ה-11 נרשמו מספר אירועים מרתקים. במוקד היו הגמרים באתלטיקה - קפיצה לגובה, ריצת 1,500 מטרים לנשים ו-110 משוכות לגברים והגמרים האחרונים בהתעמלות קרקע ומכשירים.

אתלטיקה

אחרי שיוסאין בולט התחרה כבר בבוקר, עיקר העניין באירוע הערב עבר למזרן הקפיצות ולגמר הקפיצה לגובה. דרק דרוין הקנדי, אלוף העולם המכהן, עבר 2.38 מטר וזכה במדליית הזהב, כשמועטז בראשים הקטרי הפנטסטי מסתפק במדליית הכסף עם 2.36 מטרים. פיית' קיפייגון הקנייתי המצויינת הפתיעה בגמר ה-1,500 מטר את גנזבה דיבאבה עם 4:08.92 שניות, כשג'ניפר סימפסון קוטפת את הארד. המקצוע שנעל את תחרויות הלילה היה ריצת 110 משוכות שם אחרי שנים של הופעה אמריקאית על הפודיום הצליח עומאר מקלאוד הג'מייקני לזכות בזהב בזמן של 13.05 שניות. אורלנדו אורטגה הספרדי זכה בכסף, ודמיטרי באסקו הצרפתי הסתפק בארד. אירוע נפלא נוסף שנערך הוא חצי גמר 200 מטר נשים, כשהעולה עם התוצאה הטובה ביותר היא דפנה ספיחרס ההולנדית שהייתה היחידה שירדה מ-22 שניות עם 21.96 שניות.

לידיעה המלאה

פיית' קיפייגון רצה קנייתית. GettyImages
גנבה לדיבאבה את הזהב. קיפייגון/GettyImages

התעמלות קרקע ומכשירים

המלכה של ההתעמלות סיימון ביילס האמריקאית זכתה במדליית זהב רביעית, מדליה חמישית בסך הכל, כשניצחה בגמר תרגיל הקרקע בתוצאה פנטסטית של 15.966. בת ארצה אלי רייזמן זכתה במדליית הכסף כשאיימי טינקלר הבריטית בת ה-16 הפתיעה עם הארד. אולג ורינאייב, אולי הגיבור הטראגי של המשחקים כולם, כיפר על איבוד הזהב בגמר הקרב רב עם זכייה בזהב בגמר המקבילים בתוצאה של 16.041. דאנל לייבה האמריקאי זכה בכסף ואילו דויד בליאבסקי זכה בארד. הגרמני פביאן האמבושן זכה בזהב בגמר המתח בתוצאה של 15.766, לייבה זכה בכסף גם כאן, וורינאייב קטף את הארד.

לידיעה המלאה

המתעמלת האמריקאית סימון ביילס. רויטרס
זהב רביעי למלכת ההתעמלות. סימון ביילס/רויטרס

הרמת משקולות

איגור אולשנצקי הישראלי סיים את דרכו במשחקים האולימפיים בריו במקום ה-17 בהרמת משקולות לגברים מעל 105 ק"ג בתוצאה של 372 ק"ג. במדליית הזהב זכה לאשה טלקחדזה הגאורגי שאף קבע שיא עולם עם תוצאה כוללת של 473 ק"ג.

לידיעה המלאה

איגור אולשנצקי מרים משקולות ישראלי, ריו 2016. AP
הופעה מכובדת. אולשנצקי/AP

כדורסל נשים

* נבחרת ארצות הברית הביסה ללא קושי את נבחרת יפן, 64:110. גם ספרד, צרפת וסרביה עלו לחצי הגמר.

לידיעה המלאה.

שחקניות נבחרת ארצות הברית בריטני גריינר, אלנה דלה דון. רויטרס
טיול לחצי הגמר. דלה דון וגריינר/רויטרס

כדורגל נשים

חצאי הגמר בכדורגל הנשים נערכו הערב ובסיומם עלו שבדיה וגרמניה לקרב על מדליית הזהב. השבדיות המדהימות הדיחו את ברזיל בדו קרב בעיטות עונשין אחרי שזרקו בצורה דומה גם את האמריקאיות ברבע הגמר. הגרמניות הצטרפו אחרי ניצחון נוח 0:2 על קנדה.

לידיעה המלאה

פורמיגה שחקנית ברזיל מול קרולין סיגר שחקנית שבדיה. GettyImages
סנסציה אחרי סנסציה. נבחרת שבדיה בכדורגל נשים/GettyImages

המדליות של הלילה:

* טניס שולחן קבוצתי, נשים: נבחרת סין, ניצחה את גרמניה בגמר וזכתה בזהב. יפן הגיעה למקום השלישי וסיימה עם מדליית הארד.

* אופניים - מרוץ אומניום, נשים: הרוכבת הבריטית, לורה טרוט, הפכה לספורטאית המצליחה ביותר בבריטניה כאשר זכתה במדליית הזהב הרביעית שלה. שרה האמר האמריקאית זכתה בכסף ויוליאן ד'הור הבלגית בארד.

* אופניים - מרוץ ספרינט, נשים: כריסטינה ווגל הגרמנייה סיימה ראשונה וזכתה בזהב, רבקה ג'יימס הבריטית בכסף וקאתי מרקאנט, רוכבת נוספת מהממלכה, זכתה בארד.

* אופניים - מרוץ קיירין, גברים: ג'ייסון קני הבריטי זכה במדליית זהב שישית בהיסטוריה, כשקבע 10.113. מאטחיס בוכלי ההולנדי סיים עם הכסף ואזיזולאסני אוואנג ממלזיה עם הארד.

* קפיצות למים משלושה מטרים, גברים: יואן צ'או הסיני סיים עם ציון של 547.60 וזכה במדליית זהב. ג'ק לאוור הבריטי עם 523.85 והכסף, פטריק האוסדינג הגרמני עם 498.90 והארד.

* אגרוף (60 קילוגרם, גברים): רובסון קונססאו הברזילאי ניצח בגמר את סופיאן אומיאה הצרפתי וזכה במדליית הזהב. זו המדליה האולימפית הראשונה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ריו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully