וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעל עד המדינה בתוך "לה פמיליה": חומרי החקירה מתחילים להיחשף

שלומי גבאי

13.8.2016 / 9:25

סוחר סמים זוטר שהפך לעד מדינה. דירה סודית, פגישות עם אנשי הימ"ר ומכשירי הקלטה. הודעות מפלילות וסרטונים מזירות האירועים. לאחר הגשת כתבי האישום החמורים, חומר הראיות יוצא לאור

חטיבת דובר המשטרה

כשלושה שבועות מאז גל המעצרים שהחל את "פרשת לה פמיליה" וימים ספורים לאחר שפרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כ-20 כתבי אישום חמורים כנגד חברי הארגון, החל להיחשף כעת חלק מחומר הראיות שאסף עד המדינה כנגד חבריו, בשעה שפעל בתור סוכן משטרתי בתוך ארגון האוהדים של בית"ר ירושלים.

לאורך השנים, ידעו במשטרה כי הארגון מונה קרוב ל-1,000 חברים פעילים, אשר כמה עשרות מתוכם מהווים את הגרעין הקשה. שמו של הארגון עלה בישיבות רבות בוועדות בכנסת, במשטרה ובהתאחדות לכדורגל, אך כל הגורמים הללו התקשו לשים קץ לפעילות האלימה של "לה פמיליה". באגף המודיעיון של משטרת ישראל הבינו שהדרך לפצח את הארגון תהיה החדרת סוכן משטרתי, שיפעל בתוכו ויאסוף ראיות ממשיות. האפשרות השנייה הייתה לשכנע גורם דומיננטי בארגון "לחצות את הקווים" ולשתף פעולה עם המשטרה, אך מספר ניסיונות שנעשו לא עלו יפה.

המפנה, כך עולה מחומר החקירה, אירע לפני כשנה, כאשר רכז מודיעין ממחלק הסמים של ימ"ר חוף פגש במשרדי הימ"ר את עד המדינה, שהיה אז סוחר סמים זוטר שפעל בצפון הארץ והשתייך לארגון לה פמיליה. השניים התיידדו ועד המדינה החל להעביר לידי המשטרה מידע שהוביל להפללת סוחרי סמים עמם ביצע עסקאות. בתמורה, הוא קיבל מהמשטרה הטבות שונות והקלות בעונשים על העבירות שביצע.

עוד בנושא:

"דפקנו בו בלטות אחושרמוטה": ההקלטות של עד המדינה בפרשת לה פמיליה

פרשת לה פמילייה: תיעוד עבודתו של הסוכן הסמוי מול החשודים. מערכת וואלה! NEWS
עבודה מול שוטרים בדירת מסתור/מערכת וואלה! NEWS

הקשר בין הצדדים הלך והתחזק, עד אשר עד המדינה התוודה בפני אנשי הימ"ר כי הוא חבר בעל מעמד ב"לה פמיליה" והיה שותף למספר אירועים שביצע הארגון והפכו למתוקשרים. אנשי הימ"ר העבירו את הנושא לטיפול אנשי מחלק הסוכנים בימ"ר ועד המדינה החל להיפגש עם פסיכולוג ועם אנשי מקצוע נוספים, על מנת להכין אותו לפעולה כסוכן משטרתי בתוך "לה פמיליה" ולספק למשטרה הצצה נדירה לארגון הממודר.

לאחר שעות רבות במחיצת חבריו לארגון, היה חוזר עד המדינה לדירה הסודית ששכרה עבורו המשטרה ופוגש את מפעיליו מהימ"ר, שהיו עוברים על ההודעות שקיבל בוואטספ ובקבוצות הסגורות בפייסבוק ושומעים ממנו את תכניותיהם של אנשי הארגון. בימ"ר היו להוטים לפתור אירועים שביצעו חברי "לה פמיליה" בעבר וציידו את עד המדינה במכשירי הקלטה, תוך הנחיה לגרום לחבריו לארגון לדבר על אותם מקרים ובעיקר, על האירוע בו נפגע אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי.

מלבד הסרטונים שהיו ברשות עד המדינה, שחלקם צולמו בזמן אמת במהלך האירועים, הוא הצליח להקליט את חבריו מספרים בפירוט על חלקם בתקיפת סדלצקי ובאירועים חמורים נוספים, מה שהספיק לפרקליטות להגשת כתבי האישום החמורים כנגד כל חברי הארגון, כאשר אחד מהם, עומר גולן, הוא המואשם בניסיון הרצח של סדלצקי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במשטרה משוכנעים כעת כי הנאשמים יורשעו ובית המשפט ישלח אותם לתקופות מאסר ממושכות, מה שינחית מכה עזה על "לה פמיליה" ואף עשוי להוביל לפירוק הארגון, הרי שמעורבים אחרים בפרשה מטילים ספק רב באמינותו של עד המדינה. אחד מהם אמר: "נצלוב אותו על דוכן העדים ונוכיח כי הוא שקרן ופנטזיונר". גם בני משפחות הנאשמים סיפרו על טיפוס בעייתי, עבריין מועד שהערים על מפעיליו וביצע לטענתם עבירות חמורות בזמן הפעלתו. "הוא שידל אותי לעשות שימוש בכרטיסי אשראי גנובים עד לא מזמן, כשכבר עבד עם המשטרה", סיפר מעורב אחר בפרשה, "המשטרה תאכל את הכובע שלה והנאשמים ישתחררו אחד אחרי השני כשיתברר שהכל אשליה".

מעורבים נוספים טענו כי עד המדינה הדיח אותם להתרברב בדברים שבכלל לא עשו, בטענה כי כך הם יקנו לעצמם שם של אנשים עם הילה ויוכלו להתקדם בתוך הארגון. באחד המקרים, כך סיפר מעורב דומיננטי בפרשה, עד המדינה ואדם נוסף שלא נעצר, השפילו וביזו בחורה לאחר שביצעו בה עבירות מין, בכך שאילצו אותה לרשום על גופה העירום LF (לה פמיליה) והפיצו את תמונתה ברבים. גם במקרה זה, לטענת המעורבים, המשטרה העלימה עין ולא חקרה כלל את עד המדינה.

בני משפחתו של עצור המואשם בגרימת חבלה חמורה באירוע בפלורנטין מול אוהדי הפועל תל אביב, טוענים כי בשל מחלוקת בינו לבין עד המדינה, החליט האחרון לכלול את שמו באירוע תקיפתו של סדלצקי, למרות שכלל לא שהה במקום באותה עת. מדובר בלוחם ביחידת עילית של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully