וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למישהו זה עוד יעלה ביוקר: שוק השחקנים היקר של הפרמיירליג

12.8.2016 / 17:15

הסוכן שהשתלט על יונייטד, הצלקת של בעלי צ'לסי. שוק השחקנים בפרמייר-ליג שוב שבר הקיץ שיאים של סכומים וחוסר הגיון, אבל רק מגמה אחת תבוא בסופו של דבר על שכרה. פותחים עונה באנגליה, חלק 2: שוק השחקנים

אימג'בנק GettyImages

האם אנחנו בדרך לקיץ הבזבזני ביותר בתולדות הליגה האנגלית? נכון לעכשיו, נראה כי התשובה חיובית. עד כה שילמו 20 המועדונים כמעט מיליארד יורו עבור שחקני רכש. לצורך השוואה, בקיץ 2015 עמד הסכום על 1.06 מיליארד, והוא צמח ל-1.2 מיליארד בקיץ שעבר. לנו נותרו עוד כמעט שלושה שבועות לסגירת חלון ההעברות בסוף החודש, והרי ידוע כי חלק ניכר מאוד מהעסקאות מתבצעות ממש בשעותיו האחרונות – לפעמים אפילו הפקס לא עובד והכל משתבש. לכן לא יהיה מוגזם להניח כי המועדונים בפרמייר-ליג יתקרבו הקיץ לרף של 1.5 מיליארד יורו, ואולי אף יחצו אותו.

התקציבים גדלו מאוד כתוצאה מהסכם מכירת זכויות השידור, ונדמה כי אפילו הקבוצות הקטנות לא ממש עושות חשבון. מחירי השחקנים האמירו למימדים לא שפויים. בלם בינוני כמו ג'ייסון טומקינס נרכש על ידי קריסטל פאלאס מווסטהאם תמורת 10 מיליון ליש"ט. מידלסברו רכשה את הקשר ההולנדי מארטן דה רון מאטאלנטה האיטלקית תמורת 15 מיליון יורו. אם כך מתומחרים באנגליה שחקנים זוטרים יחסית, לא פלא ששיאים נשברים כאשר מדובר בכוכבים אמיתיים. על רקע זה, מעניין לבדוק את ההבדלים בין גישות מועדוני הצמרת על מנת ללמוד טוב יותר אודות תכניותיהם לעונה הקרובה.

עוד בנושא:

הפרמיירליג נפתחת: פרויקט כתבות מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנצ'סטר סיטי – משקיעים בעתיד, אבל יותר מדי

הסגל שזכה באליפות ב-2014 הזדקן, ופפ גווארדיולה יודע שנדרשת הצערה משמעותית. התהליך הזה החל כבר בקיץ שעבר עם הגעתם של קווין דה בראונה וראחים סטרלינג, אך המשימה רחוקה מהשלמה, והמאמן הקטלוני תיכנן את הרכש בפגישותיו עם המנהל הספורטיבי צ'יקי בגיריסטיין עוד במהלך החודשים האחרונים בתפקידו בבאיירן מינכן – מה שעורר את זעמם של האוהדים בגרמניה.

הסכומים לא ממש חשובים מבחינת סיטי, והיא מוכנה לשלם הרבה יותר מערך השוק עבור השחקנים בהם מעוניין הבוס. ג'ון סטונס הוא דוגמא מובהקת לכך. הבלם בן ה-22 עבר עונה מאכזבת למדי באברטון, ולא תמיד הצדיק את המוניטין הגבוה, אך גווארדיולה רואה בו פוטנציאל עצום לשיפור. הדבר נובע בעיקר מהעובדה כי לסטונס שליטה טובה בכדור, והוא מסוגל לפתח התקפות מאחור. תכונה זו קריטית עבור סגנון המשחק של פפ, והוא מוכן להסתכן בכך שהרכש החדש עדיין שוגה רבות בבחירת המיקום ולוקה מבחינה טקטית. סיטי שילמה תמורתו כ-50 מיליון ליש"ט.

גם לירוי סאנה הגרמני עונה על הדרישות הבסיסיות של גווארדיולה בזכות היותו שחקן רב גוני. הקשר-חלוץ בן ה-20 מסוגל למלא מספר עמדות בחלק ההתקפי, וניחן בטכניקה אישית גבוהה ובראיית משחק משובחת. הפוטנציאל ברור, וסיטי לא היססה לשלוף 50 מיליון יורו – הרבה מעבר לערכו האמיתי בשוק נכון לעכשיו. ניתן לשייך לאותה קטגוריה גם את החלוץ הברזילאי גבריאל ז'סוס, שנרכש תמורת 27 מיליון ליש"ט מפאלמיירס ויצטרף לקבוצה רק בינואר.

ההשקעה מתבצעת באופן מובהק עם ראייה לעתיד, בעוד שני השחקנים המנוסים יותר מהווים הימור. אילקי גונדואן הוא קשר אחורי נפלא, אך כשירותו מוטלת בספק גדול מאוד, והוא עלול להיעדר תקופות ממושכות. נוליטו בן ה-29 מוכר לגווארדיולה היטב מתקופתם המשותפת בברצלונה, כאשר הקיצוני שיחק בקבוצת המילואים בהדרכת לואיס אנריקה, אך הוא מעולם לא התנסה ברמות הגבוהות, וקיימת סכנה כי ייכשל בפרמייר-ליג כמו אלבארו נגרדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מנצ'סטר סיטי אילקאי גונדואן. רויטרס
מה הסיכוי שלו להצליח בסיטי? גונדואן/רויטרס

מנצ'סטר יונייטד – הצלחה אינסטנט והשפעה של ראיולה

הכוכב הגדול ביותר הגיע העונה לפרמייר-ליג כשחקן חופשי. זלאטן איברהימוביץ' סיים את חוזהו בפריז סן ז'רמן והתפנה לאתגר מרתק – להוכיח שהוא מסוגל להצליח גם באנגליה. השבדי בן ה-34 מביא איתו רקורד מטורף של זכיה באליפויות בכל שנה מלבד אחת מאז 2004, והמטרה ברורה. אחרי שלוש שנים של כשלונות צורמים בתום עידן אלכס פרגוסון, השדים האדומים רוצים לסיים במקום הראשון כאן ועכשיו.

עם לואי ואן חאל, הם ניסו לבנות לא רק את ההווה אלא גם את העתיד, והחתימו צעירים עם פוטנציאל גדול, דוגמת אנתוני מרסיאל וממפיס דפאי. הפעם ניתן לשייך לקטגוריה זו רק את הבלם אריק באי שנרכש מוויאריאל תמורת 38 מיליון יורו. עם ז'וזה מוריניו על הקווים, העתיד פחות רלוונטי כי מדובר מלכתחילה במינוי לטווח קצר שנועד לזכות בתארים כאן ועכשיו. באולד טראפורד מקווים כי חידוש שיתוף הפעולה בין השניים, אשר הניב את אליפות איטליה עם אינטר ב-2009, יגרום לתוצאה דומה.

ההחתמה של פול פוגבה בן ה-23 שונה במהותה, אך מחירו העצום, הנאמד בכ-105 מיליון יורו, מעלה את הציפיות לרמה לא שפויה. עם תג כזה, לא יתנו לקשר הצרפתי פסק זמן להתאקלמות, קל וחומר אחרי שהעסקה הפכה לסאגה מתמשכת ומתישה, בה היה לשחקן וסוכנו מינו ראיולה תפקיד מפתח. אם אתה מנסה ליצור לעצמך בכוח דימוי של אחד השחקנים הטובים בתבל, הדרישות יהיו בהתאם. כמו זלאטן, פוגבה יידרש לספק את התוצאות כאן ועכשיו, וכל דבר פרט לאליפות ייחשב לכישלון.

כאן המקום לציין כי גם הכוכב החדש השלישי, הקשר הארמני הנריך מחיטריאן שנרכש מדורטמונד תמורת 42 מיליון יורו, מיוצג – כמו איברהימוביץ' ופוגבה – על ידי ראיולה. בניית גרעין על בסיס לקוחותיו של הסוכן המתוקשר והראוותני ביותר בתבל בחדר ההלבשה עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור יונייטד. ז'וזה מוריניו, המיוצג על ידי ז'ורז'ה מנדס, רגיל לעבוד עם לקוחותיו של הפורטוגלי, ושיטת העבודה שלו שונה בתכלית. עם ראיולה, אתה אף פעם לא יכול לישון בשקט.

סוכנו של זלאטן איברהימוביץ', מינו ראיולה. רויטרס
עושה עסקאות עם יונייטד. ראיולה/רויטרס

צ'לסי – קונטה משדר בטחון

הכחולים אוהבים לעשות עסקים על סף סגירת חלון ההעברות, וכעת מתרכזים מאמציהם בנסיון להחזיר "הביתה" את רומלו לוקאקו, שנמכר לאברטון בהחלטה אומללה למדי לפני שנתיים. מעבר לכך, המנג'ר החדש אנטוניו קונטה משדר בטחון עצמי ובטחון בסגל הקיים. האיטלקי לא ממהר לשום מקום, לומד את שחקניו, ויפעל רק אם תהיה הזדמנות לחיזוק משמעותי. זו היתה גישתו של רומן אברמוביץ' בשנים האחרונות, והטעויות שנעשו בקיץ שעבר (במיוחד עם פדרו ורחמן באבה) רק מחזקות את המגמה לא לפזר כספים.

את המהלך המשמעותי ביותר צ'לסי כבר עשתה כאשר החתימה מוקדם ככל הניתן את אנגולו קאנטה, הקשר האחורי הטוב בליגה והגורם הדומיננטי בזכיית לסטר באליפות. הצרפתי עלה רק 32 מיליון ליש"ט, והמחיר רק מדגיש את העובדה כי יתר השחקנים מתוחמרים גבוה באופן ניכר מערכם האמיתי. ניתן לומר זאת בקלות על החלוץ הבלגי מישי בטשואי שהגיע ממארסיי תמורת 40 מיליון יורו – אמנם הוא שחקן מוכשר מאוד, אך עדיין לא הוכיח יציבות, ואפילו במדי מארסיי לא תמיד היה בהרכב הפותח. למעשה, רכישתו רק מעלה את הדרישות של אברטון תמורת לוקאקו, אשר עשוי להגיע בסופו של דבר. כך או כך, לרשותו של קונטה סגל טוב ומאוזן, אשר מסוגל להתמודד על האליפות, והוא יודע זאת.

seperator

ארסנל – עדיין מחכים לחלוץ

אוהדי התותחנים מחכים כבר שנים לרכישת חלוץ מרכזי שיתחרה עם אוליבייה ז'ירו על המקום בהרכב, אבל זה עדיין לא קרה. בסופו של דבר, ארסן ונגר עוד עשוי לשלוף את העסקה הגדולה לקראת סיום חלון ההעברות, אבל בינתיים הוא יושב על הגדר וממתין להתפתחויות. אלכסנדר לקאזט עדיין בליון. לא בטוח שמאורו איקארדי מאינטר הוא התשובה הנכונה, והוא גם עלול לפגום במרקם העדין בחדר ההלבשה. הדיווחים על הנכונות לשלם 30 מיליון תמורת ווילפריד בוני לא ממש יעודדו את היציעים שאיבדו את הסבלנות מזמן.

בינתיים, השחקן המשמעותי היחיד הגיע דווקא לחוליית הקישור העמוסה. גרניט ג'אקה הוא שחקן נהדר שהוכיח את עצמו במנשנגלדבאך, וניתן לראות בו השקעה טובה גם לעתיד, אבל מחיר של 45 מיליון יורו נראה מעט מוגזם. אם שקודראן מוסטפי יוחתם כצפוי מוולנסיה, יהיה זה משמעותי הרבה יותר לאור הפציעות הרבות במרכז ההגנה, אך גם הוא לא ממש יהפוך את ארסנל למועמדת בכירה לאליפות. ונגר זקוק לחלוץ, והקמפיין שלו בשוק ההעברות ייבחן לפי סוגיה זו.

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. רויטרס
אין חיזוק להתקפה? ונגר/רויטרס

ליברפול – שינוי הדרגתי

"הפעם זו הקבוצה שלי", אמר יורגן קלופ לקראת תחילת העונה. השינויים שביצעה ליברפול הדרגתיים, אך כולם נועדו לשרת את השקפת העולם של המנג'ר הגרמני, והוא מוכן לשלם כשצריך, אך גם מאזן את התקציב עם מכירות לא רעות. מרכז ההגנה, שהיה בעייתי בעונה שעברה, נפרד ממרטין שקרטל וקולו טורה, והתחזק בז'ואל מאטיפ הגרמני-קמרוני וברגנאר קלאבן האסטוני. קלופו מקווה כי מאטיפ, שהגיע משאלקה בהעברה חופשית, יוכל לצמוח לסוג של מאטס הומלס – מנהיג בהגנה שבונה התקפות מאחור. שחקן מסוג זה היה חסר לאדומים אשתקד.

ההישג הגדול ביותר של ליברפול נעוץ בינתיים בכך שפיליפה קוטיניו טרם נמכר, אולם זה עוד עלול להשתנות, והיה צורך להיערך לכך מראש. סאדיו מאנה הזריז אולי לא שווה 34 מיליון ליש"ט ששולמו תמורתו לסאותהמפטון, במיוחד כאשר מתבוננים ברקורד המשמעתי הבעייתי שלו, אבל הוא שחקן שאוהב להפעיל לחץ על מובילי הכדור של היריבה ונהדר במשחק המעבר – בדיוק לטעמו של קלופ. כאשר לוקחים בחשבון כי ג'ורדון אייב נמכר לבורנמות תמורת כמחצית מהסכום, העסקה נראית מרשימה קצת יותר. גם ג'ורג'יניו ויינאלדום הוא החתמה נבונה בתנאי השוק הנוכחיים תמורת 25 מיליון ליש"ט.

השוער הגרמני לוריס קאריוס אולי נפצע עוד לפני תחילת העונה, אך גם הוא צפוי להוסיף תחרות על האפודה הראשונה מול סימון מיניולה. אם ליברפול תחתים בשבועות שנותרו גם מגן שמאלי איכותי, ותמכור את כריסטיאן בנטקה במחיר גבוה, ניתן יהיה להכתיר את הקיץ כהצלחה.

ג'ורג'יניו ויינאלדום שחקן ליברפול מול ליאו מסי שחקן ברצלונה. AP
החתמה נבונה. ויינאלדום רודף אחרי מסי/AP

טוטנהאם – דרמה בצוות המקצועי

על פניו, הקיץ של טוטנהאם היה משובח עד כה. יש לה סגל עמוק ברוב העמדות, והיא הוסיפה את החיזוק הרלוונטי במשבצות החסרות. וינסנט יאנסן ההולנדי, אחד החלוצים הצעירים המבטיחים באירופה, הצטרף בחוד להארי קיין אחרי שנרכש מאלקמאר תמורת סכום שפוי מאוד של 20 מיליון יורו. הקשר הלוחמני ויקטור וניאמה, אותו מכיר המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו היטב מעבודתם המשותפת בסאותהמפטון, הגיע כדי לחזק את החוליה בה שלט אשתקד בעיקר אריק דאייר, וגם הוא עלה רק 11 מיליון ליש"ט. בהיעדר עזיבות משמעותיות, נותר לתרנגולים רק להצטייד בבלם נוסף שיעניק גיבוי לצמד הבלגים בעורף, והם יהיו מסודרים לקראת העונה החדשה, הן בזירה המקומית והן בליגת האלופות.

ואולם, לא הכל שקט בצפון לונדון. האחראי הראשי על הרכש, פול מיטצ'ל, התפטר בטריקת דלת השבוע לאור חילוקי הדעות הקשים עם היו"ר דניאל לוי, ופוצ'טינו הביע צער על כך. המהלך עשוי להשפיע על המשך העבודה של המועדון בשוק ההעברות, אבל נכון לעכשיו האוהדים יכולים להיות מרוצים יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully