וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן ריבלין: "מסוכן כשנחצה קו אדום בין קהילה אוהדת כדורגל לארגון פשע"

נשיא המדינה השתתף בטקס לקראת חלוקת "מגן הכבוד" ודיבר על "לה פמיליה": "הקהילה, שהמועדון הוא המרכז שלה, נפגעת כשיש אלימות. זה נזק לספורט, זה נזק לכל החברה הישראלית"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. מנהלת הליגה, ספק 500
עודכן בתוצאות. ריבלין/ספק 500, מנהלת הליגה

אות "מגן הכבוד" מוענק מדי עונה לקבוצות הכדורגל המצטיינות במאבקים באלימות ובגזענות. היום (ראשון) עודכן נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בתוצאות הבחירה, שיפורסמו גם לקהל הרחב באירוע ההענקה החגיגי שיתקיים ב-10 באוגוסט בבית הנשיא. האות הינו יוזמה משותפת של בית הנשיא, מנהלת הליגות בכדורגל, ההתאחדות לכדורגל, הטוטו, המועצה למניעת אלימות בספורט ומשרד התרבות והספורט ומלווה אותו עמותת "ערכים בספורט". החל מעונת 2015-2016 פועל "מגן הכבוד" בשני מסלולים - באחד יוענק אות "מגן הכבוד" למועדון מצטיין ובשני, יוענק "מגן הכבוד לאוהדים", לקבוצת האוהדים אשר הצטיינה בפעילותה לטובת מיגור אלימות וגזענות, ולטובת עשייה חברתית וקהילתית.

"אני שמח להיפגש איתכם ומודה לכם מעומק הלב על המאמץ והשותפות", פתח הנשיא את המפגש ובירך את חברי הועדה: "כיושב ראש מועדון לשעבר, אני יודע עד כמה מועדונים ממוקדים בניצחון. לצד זה, כולנו יודעים שלהיות חלק ממועדון זה משהו הרבה יותר גדול מהמרדף אחר הניצחון. חברות במועדון זו זהות, מחויבות ובעיקר, קהילה."

"הקהילה, שהמועדון הוא המרכז שלה, נפגעת כשיש אלימות", הדגיש הנשיא ואמר: "האוהדים השרופים תמיד יגיעו אבל המעגל הרחב מתרחק. זה נזק לספורט, זה נזק לכל החברה הישראלית. אירועי הימים האחרונים מוכיחים עד כמה מסוכן שנחצה קו אדם בין קהילה אוהדת כדורגל לארגון פשע והאירועים האלה מלמדים את כולנו כמה חשוב לא להפקיר את המועדונים ובמיוחד לא את הנוער המתאמן וגדל בהם. כיום, מחלקות הנוער של המועדונים הם למעשה תנועת הנוער מהגדולות בישראל, ברור לכולנו שאי אפשר לנתק בין ספורט לעשייה ערכית-חינוכית. המועדון הוא הבית של הילדים והמאמן הוא הדמות עם ההשפעה הגדולה ביותר עליהם."

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
"חשוב לא להפקיר את המועדונים". אוהד בית"ר ירושלים בהארכת מעצר/ספק 500

"מוטלת עליכם אחריות גדולה בבחירת המנצחים", אמר הנשיא לחברי הועדה בסיום דבריו והוסיף: "אני בטוח שההכרעה לא הייתה פשוטה ונעשתה אחרי שעברתם בעיון על חומרים מרשימים שהציגו המועדונים. בשנה הבאה מתרחבת הפעילות של תקווה ישראלית בספורט: מגן הכבוד, למחלקות הנוער והילדים בכלל הליגות הנמוכות. המשמעות היא, שנוכל יחד להגיע לאלפי ילדים ונוער וליצור עבורם בית חינוכי וערכי ונקי מאלימות. אני שב ומודה לכם על העשייה והחזון".

בנוסף התייחס הנשיא לפרשת "לה פמיליה": "אירועי הימים האחרונים מוכיחים עד כמה מסוכן שנחצה קו אדום בין קהילה אוהדת כדורגל לארגון פשע. חשוב לא להפקיר את המועדונים ובמיוחד לא את הנוער המתאמן וגדל בהם, אי אפשר לנתק בין ספורט לעשייה ערכית-חינוכית".

יו"ר הוועדה, שופטת בית משפט המחוזי בדימוס, עדנה בקנשטיין, הודתה לנשיא ואמרה: "זו השנה השנייה שבה אנו מתכנסים כדי להעניק את תוצאות החלטת הוועדה, ויש לכך הד בכל מועדוני הכדורגל בליגת העל. המסר שיצא מפה בשנה שעברה בהחלט פרש כנפיים ראינו זאת בהכנה של הקבוצות שהגישו את המועמדות, שם מתכוננים לשנה הבאה. בשנה זו לקחנו את כל הקריטריונים המנחים, הרחבנו והעמקנו אותם בפעילויות נוספות. מגן הכבוד, מעניק כבוד לחברה הישראלית ולא רק לספורט הישראלי ואני מודה לך על הדרך שהחלה כאן בבית הנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully