וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן העבר ליאור חכמון הוכה וחושמל בידי שוטרים: "לא היה חסר שהיו יורים בי"

1.8.2016 / 11:15

הסנטר, שהיה שייך לסגל הרחב של נבחרת ישראל, נעצר בחוף הים בנתניה ביחד עם שניים מחבריו ובילה את הלילה במעצר: "לא היו מוכנים להגיד לנו במה אנחנו מואשמים. קפצו עליי כמה שוטרים ואחד מהם חשמל אותי עם שוקר". חכמון מתכוון להגיש תביעה נגד המשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בילה לילה במעצר. רגלו של חכמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליאור חכמון ושני חבריו לא ישכחו את יום שבת האחרון לכל חייהם. שחקן העבר, שבשיאו היה חלק מהסגל הרחב של נבחרת ישראל, נעצר ביחד עם חבריו ובילה לילה בתא מעצר בנתניה, לאחר שהוכה וחושמל על ידי שוטרים ופקחים מעיריית נתניה בחוף הים קונטיקי בעיר. בתום חקירה הוא נשלח לבית המשפט בפתח תקוה, שם שוחרר ללא משפט, כשלא ברור מדוע נעצר. חכמון מתכוון להגיש תביעה נגד המשטרה והשוטרים המעורבים בפרשה.

"היינו בחוף קונטיקי בנתניה (חוף המיועד לגלישה) ביום שבת בחמש אחר הצהריים עם כמה חברים, ואפילו זוג עם ילדה קטנה", מספר חכמון ההמום. "חבר שלי גלש במים, ואני באותו הזמן עמדתי עם המים עד הברכיים, כשהמציל לא מעיר לי, וצילמתי אותו גולש. בשלב הזה הסתובבתי לכיוון מקום הישיבה שלנו וראיתי פקח ושוטר מעירים לאחת הנשים שישבה עם בקבוק בירה שזה אסור והיא זרקה אותו לפח".

"הפקחים החלו לשרוק לאנשים ששחו במקום לצאת מהמים, ואחד החברים שהיה איתנו יצא והלך לכיוון המקום. שוטר ופקח הלכו אחריו, כשאני וחברי יצאנו מהמים והתקרבנו למקום. השוטר ביקש לתת מהחבר שהיה בתוך המים פרטים כדי לתת לו דו"ח. ביקשתי מהשוטר לשחרר אותו. הוא דרש את הפרטים שלו, והחל להתקרב אליו, החבר שלי סירב והשוטר שלף אזיקים. אחד החברים הרחיק את החבר מהמקום ואני הזזתי את השוטר הצידה כדי להרגיע, כשפתאום החבר שלי ברח להם. הם לא הצליחו לרדוף אחריו והוא נעלם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קפצו עליי, אחד מהם חשמל אותי". חכמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה החלו השוטרים להתקרב לחכמון ולחברו: "השוטר לא ידע מה לעשות, והוא החליט לאזוק את חברי. הוא משך אותו וביקשתי ממנו להוריד את האזיקים מהיד. הוא החזיק לו את היד חזק. השוטר פחד שגם הוא יברח, למרות שהוא לא עשה כלום. אשתו של חברי התקרבה למקום והוא דחף את אותה. אשתי צילמה את כל מה שקרה, ופתאום בא שוטר אחר ולקח לה את המכשיר הסלולרי. לקחתי אותו בחזרה, כשאני חושב שזאת זכותי לקחת אותו בחזרה. השוטר הסתכל עליי, ובתגובה זרקתי את הטלפון רחוק. תוך שנייה הרגשתי פיצוץ בגב, צעקתי שאני לא עושה כלום, קפצו עליי כמה שוטרים, כשאחד מהם יושב לי על הפנים וחשמל אותי עם שוקר לצלעות. צעקתי שאני לא מתנגד. בן אדם ישב לי על הפנים ולא ניסיתי להתנגד".

בשלב הזה, השתמשו השוטרים גם בגז פלפל, לפני שהכניסו את השלושה לניידת המשטרה. "הגענו לתחנה, השאירו אותנו בניידת במשך חמש דקות, והניידת הייתה לוהטת, הוציאו אותו רק את חברי שהיה עם גז פלפל. כשיצאנו ראו אותנו בתחנה, ואנשים היו בשוק כי אנחנו מוכרים בעיר ויודעים שדבר כזה לא יכול לקרות".

"ב-12 וחצי בלילה הכניסו את המשפחות שיראו אותנו, כשאנחנו ישבנו עם בגד ים ומלאים בחול. ב-1 וחצי נכנס הקצין לתחנה ואמר שנבלה את הלילה במעצר, לא הבנו על מה הוא מדבר. לא היו מוכנים להגיד על מה אני מואשם. ישנו לילה במעצר, נסענו בבוקר לפתח תקוה, הגיע סוהר ואמר שאנחנו משוחררים בלי משפט. חיכינו שלוש וחצי שעות כדי שישחררו אותנו. המשפחות חיכו לנו בחוץ".

חכמון מסכם את מה שעבר עליו: "מה היה חסר שירו בי? כתבו שאני בן אדם גדול עם תלתלים ואדם שרירי עם קעקועים. מה היה חסר שהיו יורים בי אם הייתי מגיב? יש אנשים בעייתיים, בשנייה זה יכול היה להיגמר בהריגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully