וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגריטה דורוז'ון לא השיגה את הקריטריון לריו

31.7.2016 / 19:27

מטילת הכידון כשלה להגיע ל-60 מטר גם בהזדמנות האחרונה, קבעה 48.03 מטר בניסיון הראשון ובשני פסלה ופרשה כשהיא מתלוננת על כאבים במפשעה. רוגל נחום: "היא עם דמעות בעיניים"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מרגריטה דורוז'ון לא תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו 2016. מטילת הכידון בת ה-28 אכזבה הערב (ראשון) בהזדמנות האחרונה שניתנה לה להשיג את הקריטריון להוכחת יכולת בשנה אולימפית. דורוז'ון, שהייתה צריכה לעבור 60 מטר על אף שקבעה את הקריטריון כבר בשנה שעברה כהוכחה לכושר בו היא נמצאת, לא הייתה קרובה למרחק הזה בכלל. הישראלית קבעה 48.03 בהטלה הראשונה ובהטלה השנייה פסלה כשלאחריה היא פורשת בשל כאבים במפשעה, שהטרידו אותה במהלך כל השנה.

לפיכך, המשלחת הישראלית לריו תכלול 47 ספורטאים ודורוז'ון ספגה אכזבה עצומה אחרי שייצגה את אוקראינה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, שם הגיעה למקום ה-14 בלבד. התוצאה הטובה ביותר שלה הושגה באליפות ישראל ב-2015, אז קבעה מרחק של 64.56 מטר, מרחק שהספיק לה על מנת להשיג מקום בריו, אולם ב-2016 היא רשמה תוצאות חלשות מאוד וסבלה מפציעות רבות ולכן נדרשה לתוצאה של 60 מטר על מנת להוכיח יכולת. אולם, גם בתחרות ההזמנה בחמישי האחרון וגם היום היא בכלל לא הייתה קרובה לתוצאה הזו ושוב סבלה מהפציעה שהטרידה אותה.

רוגל נחום, המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה, אמר: "מרגריטה הרגישה את המפשעה כבר בהטלה הראשונה. אחרי שנתיים של הכנות לריו ושנה נהדרת בשנה שעברה היא נפצעה ולא הצלחנו להכשיר אותה. היא תצטרך לנוח ולהשתקם. היא עם דמעות בעיניים. מאוד עצובה. זה היה החלום שלה לייצג את ישראל בריו. היא ספורטאית ומספיק צעירה כדי לעשות מחזור אולימפי נוסף בעוד ארבע שנים. לגבי כל האתלטים, נעשה ניתוחים בסיום האולימפיאדה. אתם תראו הרבה אתלטים בריו שסובלים מעליות וירידות בשל פציעות. לא כל דבר שקורה הוא מחדל. זו כנראה פציעה קשה שהיה קשה להתאושש ממנה".

תגובת הוועד האולימפי: :"אנו מביעים אכזבה מכך שמטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון לא הצליחה לעמוד ביעד המקצועי שהוצב בפניה על ידי היחידה לספורט הישגי הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל – 60 מטרים, ולצערנו היא לא תוכל להשתתף במשחקים האולימפיים שיפתחו ב-5 באוגוסט". דני אורן מנהל היחידה לספורט הישגי אמר: "מדובר בספורטאית איכותית שבשנה האחרונה לא הצליחה לחזור על הישגיה מהשנה הקודמת, ולא השתתפה בשום תחרות בינלאומית, מלבד אליפות אירופה בה פסלה שלוש פעמים. בשל מצבה הבריאותי אפשרנו לה להוכיח את יכולתה עד היום. לצערנו כשלא עמדה בכך היא לא תוכל להופיע בריו".

מרגריטה דורוז'ון מטילת כידון ישראלית. יוסי ציפקיס
לא תיסע לריו. דורוז'ון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully