וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קל להפועל תל אביב בפרשת תומפסון: 25 אלף שקל קנס בפועל

31.7.2016 / 14:07

בית הדין הרשיע את האדומים רק בנוגע לחוזה הכפול, אך טען כי העבירות "מקורן בפרשנות שגויה של התקנון ו/או בהתרשלות". רמי כהן וידידיה רפפורט זוכו מאחריות אישית בנושא

בית הדין של איגוד הכדורסל הרשיע היום (ראשון) את הפועל תל אביב בעבירה של חתימה על חוזה כפול עם הפורוורד דיז'ון תומפסון ששיחק בקבוצה בעונת 2014/15, וקנס אותה ב-25 אלף שקל בפועל ועוד 50 אלף שקל על תנאי על עבירה דומה. בית הדין זיכה את האדומים על עבירות של התחייבות תשלומי נטו לשחקן, וכן על זיוף אישור יתרה לתום העונה, וכן זיכה את ידידיה רפפורט ואת היו"ר רמי כהן באחריות אישית למעשים, וקיבל את טענותיהם שמדובר בעבירות ש"מקורם מפרשנות שגויה של הוראת התקנון או מהתרשלות ולא ממעשה מכוון שייעודו להסתיר פרטים מן הרשות".

בסעיף שהאדומים הורשעו בו כותבים הדיינים רויזן ולוין: "אין אנו מקבלים את הסברי הקבוצה בעניין. גם אם קיים נוהג כי חותמים עם שחקן על הסכם מקדמי, בעודו בחו"ל, ובהמשך מחתימים אותו על נוסח החוזה במתכונת שנקבעה ע"י הרשות לבקרת תקציבים, הרי שכל תנאי ההסכם המקדמי צריכים להיכלל בהסכם המאוחר יותר המוגש לרשות לבקרת תקציבים, וכל התשלומים ששולמו לשחקן על פי ההסכם המקדמי, גם אם שולמו עוד טרם חתימת ההסכם המאוחר, חייבים להיות מצוינים בו. איננו מקבלים את טענת הקבוצה כי קיים חוזה אחד בלבד לאור הוראת ההסכם המאוחר המציינת כי רק לו יהיה תוקף בין הצדדים. הוכח כי בפועל הקבוצה נהגה לפי החוזה המקדמי כהסכם תקף ומחייב ושילמה לשחקן סך של 10,000$ הנקוב בו, סכום שאינו מופיע בהסכם המאוחר יותר".

בגזר הדין כותבים הדיינים: "משהגענו למסקנה כי העברות בהן הרשענו הקבוצה – מקורן בפרשנות שגויה של התקנון ו/או בהתרשלות, נוכח טובת ההנאה המזערית שצמחה לקבוצה מביצוע העבירה ולאור העובדה כי הקבוצה הודיעה לרשות כי החליטה, לאור הליקויים שהתגלו, על מינוי מנהל מקצועי בשכר לעונת 2016/17 אנו גוזרים על הקבוצה קנס כספי בסך 75,000 שקל מתוכם סך של 25,000 שקל בפועל וסך של 50,000 שקל על תנאי והתנאי הוא כי הקבוצה לא תעבור עברה על הוראות התקנון לביקורת תקציבים שעניינן תשלום לשחקנים, מאמנים או לכל צד שלישי אחר, משך שלוש שנים מהיום".

תגובת הפועל תל אביב: "בית הדין הנכבד קיבל את טענותינו בנוגע לרוב הסעיפים עליהם עמדה הקבוצה לדין, וקבע כי המדובר בעניין טכני. זאת, במקביל לזיכוי מוחלט מעבירת זיוף החתימה, וכמו גם מהאחריות השילוחית של יו"ר המועדון רמי כהן ונציג הבעלים הפרטיים ידידיה רפפורט לעבירות על תקנון הבקרה התקציבית, לאחר שהשתכנע כי פעלו בתום לב. אנו נפיק לקחים מהמקרה ונמשיך לפעול כחוק ובהתאם לכללי המנהל התקין, בתקווה ששמנו לא ייגרר שוב לסכסוכים בין גורמים שאינם קשורים אלינו".

דיז'ון תומפסון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הפועל תל אביב הורשעה. דיז'ון תומפסון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully