וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרא את המפה: ההזדמנות האחרונה של מאור בוזגלו

27.7.2016 / 13:30

תחושת האשליה? גדולה מאי פעם. התזמון? אומלל מתמיד. האופציות? מבט חטוף יגלה שהן לא רבות. מאור בוזגלו חייב להתנער לרגע מהשבחים המופרזים של אבא ולזכור מה הפועל באר שבע נתנה לו. כי גם לאלונה ברקת יש קו אדום. אופיר סער על ההזדמנות האחרונה של משפחת בוזגלו

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

בווידאו: הפרק על משפחת בוזגלו בסדרה "עמה יעמיק"

בפסיכולוגיית ילדים ישנן לא מעט גישות המסבירות כי הרעפת מחמאות, גם אם בצורה מופרזת, אף פעם לא מזיקה לילד. הביטחון הזה שהוא מקבל מההורים רק מחזק אותו, ועם השנים הוא יידע לנקות חלק מהשבחים. בעיקר את אלה המנותקים מהמציאות.

במקרה של יעקב ומאור בוזגלו, הדברים שונים. אם לאורך השנים הביקורת על יעקב בוזגלו הייתה כי ההתבטאויות שלו הן הנזק הכי גדול שהוא גורם למאור, מה שקורה בחודשים האחרונים עם באר שבע מוכיח כי זה הרבה מעבר לכך. הבעיה טמונה בעיקר במה שהוא מצליח להכניס לילד לראש, ובכך להוציא אותו מפוקוס בשנים הכי טובות בקריירה שלו.

האמת, כל התבטאות תקשורתית של יעקב בוזגלו כבר לא יכולה להפתיע, אך כששמעתי את מאור בוזגלו אומר בסוף העונה שעברה כי "אם היה לי דרכון אירופי הייתי היום באחת הקבוצות הטובות בעולם", הבנתי שזה כבר הרבה מעבר לאבא. מאור בוזגלו הוא אחד השחקנים האיכותיים בכדורגל שלנו, אך היום אף שחקן ישראלי, עם כל דרכון שלא יהיה, לא מתאים לאחת הקבוצות הטובות בעולם וגם לא בדרג השני. אפילו לא להיות בסגל שלהן. התחושות האלה של מאור בוזגלו הן תולדה של מה שהוא סופג בבית והן שגורמות לו להרגיש כל כך מושפל ולא מוערך כאשר הוא, רחמנא ליצלן, יושב מדי פעם על הספסל של הפועל באר שבע.

עוד בנושא:

21:45, ספורט 5: הפועל באר שבע מתארחת אצל אולימפיאקוס
מאור בוזגלו מכוון לסין, החלו ניסיונות להעבירו בתחילת 2017
יעקב בוזגלו פנה למכבי חיפה אחרי שהצהיר: "מאור לא יישאר בבאר שבע"

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מרגיש מושפל על הספסל, רחמנא ליצלן. מאור בוזגלו/ברני ארדוב

חשוב לעשות סדר. עבורי, מאור בוזגלו הוא השחקן שמסמל את השינוי של הפועל באר שבע בשנים האחרונות, אפילו יותר מאליניב ברדה. אליה היה הבן האובד שחזר הביתה, אבל בוזגלו היה השחקן המשמעותי שהביא את המספרים והנקודות שהחזירו את הקבוצה לצמרת. יתרה מכך, הוא היה אחראי על כל ההווי החדש בבאר שבע, כולל ברמת חדר ההלבשה. הסולחות שארגן, התספורות המיוחדות, הקשר עם הקהל, החיבור בין הקבוצה לאוהדים דרך הרשתות. כל חובב כדורגל שראה את זה מהצד פשוט קינא ורצה שחקן כזה אצלו בקבוצה.

וזה אולי חלק מהעלבון של מאור בוזגלו. הוא יודע מה הוא תרם מקצועית, חברתית ותדמיתית למועדון ומרגיש שהוא צריך להיות במעמד מאוד גבוה. בסופו של יום, בוזגלו ג'וניור צריך להסתכל גם על הצד השני, והוא מה הפועל באר שבע נתנה לו. מאור בוזגלו חייב להסתכל אחורה למקומות שהיה בהם ולהבין שלא במקרה הוא מצא בית חם שמחבק ואוהב אותו רק בשלב כל כך מאוחר שלה הקריירה. כל שחקן בארץ שיהיה אובייקטיבי, יגיד לבוזגלו דברים דומים, שאת מה שיש לו בבאר שבע הוא לא יקבל בשום מקום.

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו. יוסי ציפקיס
את מה שיש לו בבאר שבע, לא יקבל במקום אחר. מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס

אם המטרה של השחקן היא להשתחרר לטובת אירופה או סין זה לגיטימי. לא לגיטימית הדרך בה זה נעשה. אם זו המטרה, הם יכולים היו לשבת עם אלונה ברקת ולהגיע להבנות. קשה להאמין שהיא הייתה מונעת בעדו לצאת חזרה לחו"ל. לגיטימי לרצות להרוויח חצי מיליון עד מיליון יורו לעונה בשליש האחרון של הקריירה. אבל הדרך, אוי, הדרך.

אם המטרה היא לעבור לקבוצה אחרת בארץ, זו "התאבדות" מקצועית מצד מאור בוזגלו. פשוט כך. אם מאור יישב עם עצמו ויחשוב אובייקטיבית, יעבור על רשימת הקבוצות הבכירות כאן ויבצע חישוב קל ומהיר, הוא יבין היטב מה הולך להיות לו בכל אחת מהן. בטח עם כל המטען הזה שנקרא יעקב ומאור בוזגלו.

מכבי חיפה? כל מה שהוא חלם עליו. רוני לוי והקדנציה הקודמת עוד בראש, הקהל בחיפה ממש מחכה בקוצר רוח ובלב חפץ, וגם אין טיפת סבלנות ליללה אחת מצד האב או השחקן. מכבי תל אביב? עבור. בית"ר ירושלים? אם ה-100 אלף דולר שהוצעו לעומר אצילי מתאימים לו, טביב ממתין בזרועות פתוחות. הפועל תל אביב? התשובה טמונה בגוטמן ואיי סיישל.

מאור בוזגלו נבחרת ישראל עם אלי גוטמן. קובי אליהו
איחוד באדום? נראה לכם? מאור בוזגלו עם אלי גוטמן/קובי אליהו

אם לקראת סוף העונה שעברה ההתבטאויות של יעקב בוזגלו והתחושות ששידר מאור הכעיסו את באר שבע כי היה נראה שהם שמים עצמם מעל המועדון כשהוא על סף היסטוריה, במקרה הנוכחי בוזגלו שם עצמו מול המועדון כאשר הוא בשלבים מכריעים בניסיון להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות (או אם יודחו על ידי אולימפיאקוס, אז לשלב הבתים של הליגה האירופית). זה מעבר לרגש, מדובר כאן בעשרות מיליוני שקלים על הפרק שיכולים לשנות הרבה מאוד דברים בהפועל באר שבע. הצהרה כזאת של יעקב בוזגלו, בוקר היציאה לאתונה, היא כבר משהו ברמה אחרת מבחינת באר שבע. סוג של לשים מקל בגלגלים לקראת ההתמודדות.

אחרי אולימפיאקוס, לאלונה כבר יהיה מה לומר. מישהו עבר פה קו אדום וגם הנחמדות של הבוסית תסתיים. גם ברק בכר מגיע לקצה בעניין. אם נקרא את המפה, אז אולי יש לבוזגלו הזדמנות אחת אחרונה. מעבר לכך, המחיר עשוי להיות כבד. אלונה לא תשחרר אותו בחינם לקבוצה אחרת בישראל ואם צריך גם לא תהיה לה בעיה לשלוח אותו ליציע. השמיכה של משפחת בוזגלו הסתיימה ולאחר אולימפיאקוס, אם לאלונה תהיה עדיין טיפת חמלה, זאת תהיה ההזדמנות האחרונה שלו להישאר בבאר שבע כשחקן לגיטימי, אהוב ומוערך. אם יפסיד אותה, הוא יצטער על זה עד סוף הקריירה.

יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו. מגד גוזני
תזמון שכל כולו מקל בגלגלים. יעקב בוזגלו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully